Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Min NEC var perfekt. Ingen sjenerende "flaws", døde pixler eller noe unntatt: Et svært hakk i panelet, akkurat som om hjørnet på noe skarpt har blitt dyttet rimelig hardt inn i skjermen. Den er i retur nå. Hvis jeg får en ny skjerm som det er masse dritt med blir jeg litt småsur. :\

Og, ettersom jeg har fått med meg har Dingot0m fått seg en skjerm i feil farge og med to lysende pixler.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva folk plutselig syter og klager over, og hvorfor NEC 1770NX er blitt en dårlig skjerm... Jeg kjøpte skjermen i desember (juletilbud fra netshop) og jeg er kjempefornøyd.

 

Greit, skal man være pirkete så har skjermen litt baklys i øvre kant når man har helt sorte partier, men det legger man egentlig ikke merke til under normal bruk. Fargene er glimrende og bildet er krystallklart.

 

Skal man ha en LCD til primært spilling av raske 3D skytespill så er denne skjermen glimrende. Jeg kan anbefale den på det sterkeste.

 

Når det gjelder døde piksler osv. så var det ingenting feil på min skjerm. Med så mange skjermer av denne typen som har blitt solgt i det siste så sier det seg selv at noen småfeil kan man komme ut for.

 

Skjermen begynner forøvrig å bli billig også. Jeg ser at netshop har den til 3 høvdinger igjen denne uken.

Lenke til kommentar

Jeg har en NEC 1770, og opplever at nesten hver gang jeg går ut av f.eks CS så begynner skjermbildet å dirre og riste. For å få bildet skikkelig igjen må jeg skru av og på skjermen.. Noen som vet hva dette kommer av?

 

Vurdere å levere inn skjermen igjen, har også en rad med døde piksler så tror ikke det skal bli noe problem. Har kjøpt skjermen på netshop, hvordan går jeg fram for å få returnert varen? Er det eventulet jeg som må betale frakt osv?

Lenke til kommentar
Jeg har en NEC 1770, og opplever at nesten hver gang jeg går ut av f.eks CS så begynner skjermbildet å dirre og riste. For å få bildet skikkelig igjen må jeg skru av og på skjermen.. Noen som vet hva dette kommer av?

 

Vurdere å levere inn skjermen igjen, har også en rad med døde piksler så tror ikke det skal bli noe problem. Har kjøpt skjermen på netshop, hvordan går jeg fram for å få returnert varen? Er det eventulet jeg som må betale frakt osv?

Høres ut som en garantisak. Ta kontakt med dem du har kjøpt skjermen av og hør med dem hva du skal gjøre. Er det en garanti så bør jo dem dekke eventuelle fraktkostnader ved retur.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hva folk plutselig syter og klager over, og hvorfor NEC 1770NX er blitt en dårlig skjerm... Jeg kjøpte skjermen i desember (juletilbud fra netshop) og jeg er kjempefornøyd.

 

Greit, skal man være pirkete så har skjermen litt baklys i øvre kant når man har helt sorte partier, men det legger man egentlig ikke merke til under normal bruk. Fargene er glimrende og bildet er krystallklart.

 

Skal man ha en LCD til primært spilling av raske 3D skytespill så er denne skjermen glimrende. Jeg kan anbefale den på det sterkeste.

 

Når det gjelder døde piksler osv. så var det ingenting feil på min skjerm. Med så mange skjermer av denne typen som har blitt solgt i det siste så sier det seg selv at noen småfeil kan man komme ut for.

 

Skjermen begynner forøvrig å bli billig også. Jeg ser at netshop har den til 3 høvdinger igjen denne uken.

 

Har en 1760NX som kom før 1770 å den er jeg også plaget med at det er en lys stripe oppe å nede langs kanten når man har helt svart skjerm! dette var utrolig plagsomt i begynnelsen da jeg fikk skjermen for jeg trodde det var en feil! byttet den inn igjen å fikk en ny etter en uke uten at jeg hadde sendt inn den gamle faktisk, men på den så var det også en sånn lys stripe så jeg antar at det skal være sånn! utrolig dårlig at de ikke har rettet det på den nye 1770 da det liksom skal være en skjerm ut av den bedre klassen! da jeg kjøpte min skjerm kostet den 4700Kr så det er litt skuffende at det er sånn!

men nå har jeg nå hatt skjermen i snart 1år å legger ikke merke til de stripene mer å skjermen funker kjempe bra! hadde aldri klart å bytte tilbake til en CRT skjerm igjen! :no:

Lenke til kommentar

Jeg har lest en del rundt nå og må egentlig bare fundere på om det er varierende kvalitet innen samme modellene. På bildene jeg har tatt som jeg nevnte i min tråd så er baklysene nærmest ikke eksisterende på min 1760nx, mens den er det på 1770nx. Det bør også nevnes at det er to forskjellige panel det er snakk om i modellene. Selv syntes jeg det gamle 16ms panelet var bedre enn det nye 12ms panelet. På min 1770nx med 12 ms panel er det bedre fargegjengivelse, men mer kornete bilde på grunn av dithering effekt. På min 1760nx med 16ms panel er det mer gult i fargene, noe som gjør at hvit farge er mer offwhite. Fordelen med 1760nx er at det er umulig å spore dithering effekten.

 

Dersom jeg f.eks kjører film med min 1770nx med høy lysstyrke virker det som om annenhver pixel over hele bildet er hvit om det er mye bevegelse på bildet, mens de andre har fargen de skal ha. Før noen konstaterer at dette er en feil med produktet vil jeg anta at det skal være slik. De helt mørkeste skyggene ser også ut som om de harblitt forandret til 8bits brun farge eller noe slikt på 1770nx, mens min 1760nx viser gråtonene perfekt. Litt rart egentlig da en skulle tro at svart og grått på 1760nx ville ha mer gult i seg og dermed lettere nærme seg brunt.

Jeg syntes ikke egentlig de to skjermene er mer sammenlignbare enn at de kunne vært to vidt forskjellige skjermer. Derfor er det vel sikkert riktig at de ga 1770nx best i test nettopp fordi de ikke hadde andre sammenligningsgrunnlag for hånden enn nettopp 12 ms panel.

Det kan også være at 16ms panelet på min 1760 nx faktisk er mer blurry slik at ikke skiftet i farger mellom pixlene har mulighet til å syntes, mens på det klarere 12 ms panelet til 1770nx faktisk syntes fordi kontrasten er bedre.

 

Jeg ville vel faktisk tro at de fleste 12ms skjermer kanskje sliter med det samme problemet i forhold til 16ms skjermene. Det må vel også nevnes at ikke dithering effekten er særlig synlig dersom man sitter en meter fra skjermen. Det virker som om annenhver pixel svømmer mellom to forskjellige farger dersom det er bevegelse i bildet eller på øynene eller hodet mitt. Jeg hadde en kamerat innom som la merke til det samme.

Det er heller ikke innstillingene til skjermen som gjør det siden effekten også er der dersom jeg får opp fargeinnstillings menyen i f.eks. dos.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøver å poste her jeg...

 

Har da en 1770NX skjerm, med dette skjermkortet :6800..

 

Det jeg lurer på er om det har noe med skjermen å gjøre, at jeg ikke får stilt "refresh raten" høyere enn 75 HZ, når jeg har haket vekk valget "skjul større refreshrater..eller noe...".. Får da frem større valgmuligheter, som 100 og 150HZ... men hvis jeg skal velge disse, blir skjermen helt svart, og ingen ting mer skjer... når jeg trykker en tast, går innstillingene tilbake til slik de var før jeg startet med dette.... :no:

 

Noen som kan hjelpe meg? Vet ikke om dette er riktig sted å poste, dog..

Lenke til kommentar
Prøver å poste her jeg...

 

Har da en 1770NX skjerm, med dette skjermkortet :6800..

 

Det jeg lurer på er om det har noe med skjermen å gjøre, at jeg ikke får stilt "refresh raten" høyere enn 75 HZ, når jeg har haket vekk valget "skjul større refreshrater..eller noe...".. Får da frem større valgmuligheter, som 100 og 150HZ... men hvis jeg skal velge disse, blir skjermen helt svart, og ingen ting mer skjer... når jeg trykker en tast, går innstillingene tilbake til slik de var før jeg startet med dette.... :no:

 

Noen som kan hjelpe meg? Vet ikke om dette er riktig sted å poste, dog..

Jeg har også Nec 1770 og geforce 6800. Jeg bruker DVI kabel mellom skjerm og skjermkort. Skjermen kjører da på 60HZ. Grunnen til at skjermen din blir sort når du prøver 100-150HZ er fordi skjermen din er ikke lagd for å takle det. Må bare spørre,men hvorfor i alle dager vil du ha HZ så høyt? Det er en LCD skjerm du har ikke en CRT! ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Prøver å poste her jeg...

 

Har da en 1770NX skjerm, med dette skjermkortet :6800..

 

Det jeg lurer på er om det har noe med skjermen å gjøre, at jeg ikke får stilt "refresh raten" høyere enn 75 HZ, når jeg har haket vekk valget "skjul større refreshrater..eller noe...".. Får da frem større valgmuligheter, som 100 og 150HZ... men hvis jeg skal velge disse, blir skjermen helt svart, og ingen ting mer skjer... når jeg trykker en tast, går innstillingene tilbake til slik de var før jeg startet med dette.... :no:

 

Noen som kan hjelpe meg? Vet ikke om dette er riktig sted å poste, dog..

Jeg har også Nec 1770 og geforce 6800. Jeg bruker DVI kabel mellom skjerm og skjermkort. Skjermen kjører da på 60HZ. Grunnen til at skjermen din blir sort når du prøver 100-150HZ er fordi skjermen din er ikke lagd for å takle det. Må bare spørre,men hvorfor i alle dager vil du ha HZ så høyt? Det er en LCD skjerm du har ikke en CRT! ;)

Okei, det var det jeg lurte på skjønner du, om skjermen taklet det eller ikke..

Grunnen til dette var at jeg skulle teste ut FIFA 05, men så er det et eller annet som klikker i spillet. Derfor testet jeg med å øke refreshraten på skjermen.. Snakket med en i går, og han sa jeg burde sette opp HZ, men jeg er ikke sikker på om han viste at jeg hadde LCD skjerm da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...