Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa en del spill nå med DVI kabel, kan ikke si jeg så alt for stor forskjell mellom vanlig VGA og DVI. Merka en annen ting og at alle de automatiske innstillingene forsvant fra skjermmenyen ved bruk av DVI. Veit ikke om dette betyr at alt er stillt inn optimalt eller ikke.. Bruker hvert fall samme innstillingene på sRGB som jeg hadde med VGA kabel og det er så og si samme bilde vil jeg tro, eneste positive jeg finner med DVI kabelen nå er at den er 3 meter og gjør at jeg kan stille kabinettet litt annerledes mot VGA kabelen sine 2 meter ;)

 

Men men, nå har jeg det hvert fall og bedre bilde kan det vel nærmest ikke bli nå, greit å vite :p

Lenke til kommentar

Okay, da kom skjermen inn i dag, så jeg skal hente den senere idag :D gleder meg.

 

Tenkte at jeg skulle dra å kjøpe en DVI kabel idag, noen som har en annbefaling? eller er det sammen hvem jeg velger?

 

Edit:

DVI-D single link : Overfører kun digitalt med en båndbredde opp til 165 MHz

 

DVI-D dual link: Overfører kun digitalt med en båndbredde opp til 2 x 165 MHz

 

DVI-I : Overførere både digitalt og analogt.

 

DVI-A : Denne overfører kun analoge signaler.

 

Hvilken av de type DVI kablene er best?

Etter å ha lest litt mer så ser jeg at DVI-D Dual Link er annbefalt av oivind_dahle så da regner jeg med at det blir en sån kabel.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Yes nå fikk jeg min skjerm :)

Det var veldig rart å gå fra 19 tommer crt til denne 17 tommer lcd. Jeg kjører DVI og alt er perfekt. Må bare vende meg til at den er så sykt lys sterk i forhold til min gamle skjerm. Når jeg kjører Dvi er det ikke sånn at skjermen ikke kan ha mer hz en 60?

Gleder meg til å spille nå :D

Lenke til kommentar

Da er skjermen her, ferdig koblet opp og må si meg rimelig fornøyd :D skal spille litt i kveld å sjekke hvordan skjermen er i spill, men førsteintrykket er værtfall meget bra :w00t:

 

Edit: hva er Adjustment Pattern som ligger på cden?

Har installert naviset og den ICC profilen.

 

Edit2: Med Lcd skjermen så kan jeg jammen se forskjellen på bilder som er dålig lagd og bra lagd, med den gamle skjermen så alt likt ut, men bilder som er bra lagd ser jammen meg ekstra bra ut å.

F.eks Toxic bilde mitt, det ser veldig pixlete ut, og bakgrunnsbilde jeg bruker nå fant på Deviantart ser veldig fint ut :D

 

Edit3: Etter ca 2 timers med CS:S spilling så fant jeg ingen tegn til etterslep, og jeg må si meg meget fornøyd med skjermen så langt :) Som sakt er det en del baklys i toppen av skjermen men det plager meg ikke, du ser det bare når det er veldig mørkt å så :thumbup:

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Heysann folkens, sitter i skrivende stund på skjermen med sRGB på samt 80 i brightness og 40 på kontrast med analog tilkobling. Tester den bare på mamma sin gamle pc som ikke støtter dvi og jeg merker at bildet er "blurry". Har ikke innstallert noen som helst drivere ettersom denne pcen egentlig bruker en annen skjerm, vil nødig klusse. Vil bildet bli merkbart bedre med innstallerte medfølgende drivere?

Lenke til kommentar

Nå skjer det noe merkelig her!

 

Bildet kommer og går. Veksler mellom å bli helt svart og så kommer jeg tilbake til Windows. Helt fram til NÅ, mens jeg skriver innlegget, har det bare blitt svart i noen få sek, uten noen melding, men nå sto det jammen "Out of range" også.. Måtte slå skjermen av og på for at jeg skulle få tilbake bilde.

 

Bruker Dvi-kabel. Noen som har merket noe liknende?

Lenke til kommentar

med 80.6 på brightness og 40.6 på contrast så syns jeg CS:S blir litt for mørkt så jeg må stille brightnessen veldig mye opp i CS:S faktisk helt på fult for jeg er fornøyd, det har vel ingen ting å si det? men ellers i selve windows er lysstyrken fin, eller hadde det kansje vært en ide å satt brightnessen og contrast på litt høyere?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Har 1280x1024 @ 60hz ja. Det har jo fungert fint i noen dager nå.

 

Har byttet tilbake til vga-kabelen nå, og har ikke merket noe enda. Men jeg føler meg ikke helt trygg forde. Kan det være noe med dvi-kabelen? (Kjøpt på Expert for 200 spenn)

 

edit: Nå ser jeg forresten forskjellen på dvi og vga bedre en da jeg byttet andre veien. Synes bildet er vesentlig skarpere med dvi.

Endret av merl1n
Lenke til kommentar

Noe litt rart jeg la merke til, noe sider med veldig gyselig grønn farge som forumet til steam(half life) og noen få andre sider jeg har vært innenom så er det akkurat som fargen blinker til meg, vis dere skjønner hva jeg mener, hva kommer det av? kan det være dvi kabelen jeg bruker? tror det er en DVI-D singel kabel jeg har, fikk låne pappa min sin så er ikke helt sikker.

 

Edit: Prøvd med VGA kabelen som fulgte med og da var det forsatt noe lignende på sidene, men nå blinket det liksom ikke nå var det akkurat som det kryp noe opp og ned, hva kan dette være?

Er det noe galt med skjermen? og som sakt så skjer dette bare på noen sider.

 

Edit2: testa med Acer LCD skjermen til søstra mi den kjører på en VGA kabel og det var akkurat det samme der.

 

Edit3: noen som har en formening om hva dette er? det er akkurat som sidene rører på seg, noe er ikke noe stort, men hadde vært kjekt å vite hva det er for noe.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...