Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

ok :)

 

stillt inn på sRGB nå med 83,8% brightness og 40,6% contrast, ser meget bra ut det  :thumbup:

Stilte likt som deg nå, deilig bilde :)

 

Ang 2 pcer på skjermen, dette er jo genialt! Trykke en knapp for å switche mellom pcen e er det beste jeg har vært borti :) MEGET praktisk! :D

Det har da vært mulig leeeenge, unntatt på billigskjermer :tease:

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok :)

 

stillt inn på sRGB nå med 83,8% brightness og 40,6% contrast, ser meget bra ut det  :thumbup:

Stilte likt som deg nå, deilig bilde :)

 

Ang 2 pcer på skjermen, dette er jo genialt! Trykke en knapp for å switche mellom pcen e er det beste jeg har vært borti :) MEGET praktisk! :D

Det har da vært mulig leeeenge, unntatt på billigskjermer :tease:

Hehe, jeg fant det ikke ut før nå! Men er blitt glad i funksjonen :love:

Lenke til kommentar
La nettopp inn en bestilling på 2 stk. Skal kjøres i dual :D

 

Er jeg med i gjengen eller :p ?

Nice :)

 

Jeg skal bestille en nå.. Hvilken webshop skal jeg kjøpe fra? :ermm: Alle de vanlige er utsolgt. Er Cshop en god web sjappe? http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:656044

Hmm.. Kommer til å bestille uten DVI til å begynne med, så for jeg se om jeg virkelig trenger det. Jeg spiller mye så har jeg hørt at DVI er dårlig å spille med?..

Lenke til kommentar
La nettopp inn en bestilling på 2 stk. Skal kjøres i dual :D

 

Er jeg med i gjengen eller :p ?

Nice :)

 

Jeg skal bestille en nå.. Hvilken webshop skal jeg kjøpe fra? :ermm: Alle de vanlige er utsolgt. Er Cshop en god web sjappe? http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:656044

Hmm.. Kommer til å bestille uten DVI til å begynne med, så for jeg se om jeg virkelig trenger det. Jeg spiller mye så har jeg hørt at DVI er dårlig å spille med?..

Jeg har spilt en del med vanlig VGA kabel nå fordi netshop sendte meg en 30 m lang TP kabel i stede for en 3 m lang DVI kabel :p Jeg har sittet på en 8 år gammel crt skjerm før denne så for meg var det bare en sinnsyk forbedring. Skal se om det blir no merkbar forskjell i spill i morra når jeg får DVI.

Lenke til kommentar
La nettopp inn en bestilling på 2 stk. Skal kjøres i dual :D

 

Er jeg med i gjengen eller :p ?

Nice :)

 

Jeg skal bestille en nå.. Hvilken webshop skal jeg kjøpe fra? :ermm: Alle de vanlige er utsolgt. Er Cshop en god web sjappe? http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:656044

Hmm.. Kommer til å bestille uten DVI til å begynne med, så for jeg se om jeg virkelig trenger det. Jeg spiller mye så har jeg hørt at DVI er dårlig å spille med?..

Jeg har spilt en del med vanlig VGA kabel nå fordi netshop sendte meg en 30 m lang TP kabel i stede for en 3 m lang DVI kabel :p Jeg har sittet på en 8 år gammel crt skjerm før denne så for meg var det bare en sinnsyk forbedring. Skal se om det blir no merkbar forskjell i spill i morra når jeg får DVI.

Ja kom med en fin tilbakemelding da ;)

 

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=42581&l=3

Jeg bestilte en herifra nå :)

Ble litt dyrere en billigst, men men.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere har jeg bare positive ting å si om cshop.no :)

 

Har sittet siden julaften med vanlig vga-kabel.. sitter med dvi-kabelen i hånda nå, men skal se litt bilder og spille noen minutter før jeg bytter om. Editerer når jeg har byttet for å si hva jeg syns..

 

edit: jeg tror man trenger et trent øye for å klare å nyte de hundrelappene en dvi-kabel koster.. har sittet 3 dager med vga-kabel nå, og byttet nettopp til dvi. Jeg klarer ikke å se noen spesiell forskjell ;)

Endret av merl1n
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp installert min nye julegave, og ser da at det ikke følger med DVI kabel.. Jeg har en overgang til DVI, men det er vel logisk at det ikke vil gi noe utslag? Hva er den store forskellen på analog og digital?

 

Regner med at det er verdt å kjøpe en ny kabel?

 

Hvis dette har blitt tatt opp tidligere beklager jeg, men gadd ikke lese hele tråden.

 

mvh: Erlend

Lenke til kommentar
De som oppdager forskjellen vil nok velge å aldri gå for analogt igjen, men det er selvfølgelig en del som ikke ser noen forskjell. Mna vil uansett aldri vite hvilken gruppe man tilhører før man har testet... :(

Stygt, kan de ikke bare sende med DVI da og ha analog som exstra utstyr :no:

Lenke til kommentar

Nå har også jeg erfaring med 1770NX. Monterte en slik strøken skjerm til svigermors Dell Dimension 4550 med ATi Radeon 9700 TX skjermkort.

(Ikke XT, men TX (TX = Dells nedklokkete ATi Radeon 9700 (263MHZ Controller Speed, 275MHz Core Speed og 270 MHz DDR SDRAM))

 

Det virket kjempefint med analog tilkopling. Bildet kunne dog virke noe uklart på venstre side av skjermen, mens det var sylklart midt på.

 

Trykket derfor på noe som het "auto adjust" (eller noe slikt) på oppsettet til skjermen og da ble bildet superklart over hele bildeflaten.

 

Det var ingen døde eller opphengte pixler på hele skjermen. :thumbup:

 

mvh Nixon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...