Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Baklys-fenomenet.

 

Jeg har nå fått tatt et bilde som viser hvor stor forskjell det er på Eizo og NEC-en. For å få frem fenomenet måtte jeg overekspoere litt, men det er lett å se at det er betraktlig mer baklys på NEC-en.

 

Brigthness er omtrent identisk, legg merke til at ikonene er omtrent like mye overeksponert. Begge skjermene er stilt inn på sRGB (som ikke gir samme temperatur på fargene, faktisk).

 

Er det noe noen lurer på så spør, ikke anta noe eller kom til slutninger uten å spørre først.

 

 

NEC-en til venstre og Eizo-en til høyre:

http://home.no/haakoo/images/skjermer0010.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig konklusjonen? Er 1770 NX en søppelskjerm? Minner om Hyundai Q17S da den kom, ble hypet opp til de grader, men da supertesten kom ble det klart at den sugde :cry:

 

 

Hva er den BESTE 17-tommeren i dag (uavhengig av pris)? Sikkert delte meninger.. men gi meg 3 kandidater, skal kjøpe ny skjerm :tease:

Jeg vil ikke påstå at den suger, men derimot er en veldig god skjerm til den prisen. Når jeg sammenlignet den med L568, så er jeg egentlig urettferdig mot 1770nx, da skjermene ikke har samme type panel, prisen er vidt forskjellig og. Eizoen koster vel 70% mer enn NECen, og det er mye.

 

De fleste vil nok ikke merke baklyset i NEC 1770nx, men har man derimot en enda bedre skjerm i dual oppsett vil man irritere seg over det ;)

 

 

Hvis man har rundt 3000 på en ny skjerm, så kan jeg anbefale NEC 1770nx. Har man over 5000 på en ny skjerm vil jeg anbefale Eizo L568, spessielt hvis fargene er viktig.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Eizo 17" LCD FlexScan L568 = 25ms?

Får kanskje bare innse at det ikke finnes noe sånt som en perfekt skjerm :dontgetit:

 

Hah, ombestemt meg, det blir ikke 1770! Har heller ingen gode alternativer, så prosjektet står i stampe... det må vel være en skjerm der ute som er verdt å kjøpe? :dontgetit:

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar

Fikk necen i dag :yes: Er strålende fornøyd, var litt skeptisk siden jeg spiller mye. Men så lang så langt har den ikke skuffet meg. Eneste er at det kan bli litt mørkt til tider i spill...

Bruker ikke dvi kabel enda, de hadde glemt å legge den med (hadde bestilt) :no:

Blir bilde lysere med dvi?

 

Tror jeg kan bli veldig glad i denne skjermen :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...