Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har noen her opplevd at det plutselig popper opp en blå dings/meny mitt på skjermen mens du spiller eller no... og det jeg lurer på er om noen veit hvordan jeg fjerner det :blush: ???

Få opp skjerminstillignene ved å trykke på knappen menu/exit på skjermen gå så til menu tools, og ned på resolution Notifier og slå den av, da skal ikke den boksen poppe opp mer når du spiller.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke giddet å lese gjennom hele denne tråden bare så det er sagt (vet at 1770nx er en meget god skjerm).

 

Jeg tenkte å kjøpe meg en ny skjerm. Den gamle 17" CRT skjermen er stygg, stor og har fått mange småriper i glasset som er ganske plagsomt.

 

Har lest masse fint om 1770nx så jeg er nesten sikker på at jeg går for den, men jeg lurte på om det er noen alternativer som kanksje er like bra eller bedre til mitt bruk. Jeg kommer til å spille ganske mye spill, spesielt spill som bf, hl2 cs source og andre first person shooters. Blir vel endel sørfing på nettet og tekstbehandling også. Ikke noe bildebehandling, har ihvertfall ikke planlagt noe.

Er det noen skjermer som er bedre enn 1770nx til ca samme pris til mine behov?

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å sette opp hz til 75 på 800x600.

Noen som kan forklare åssen jeg skal gjøre det?

 

Går det i det hele tatt ann på DVI? Fikk det heller ikke til på D-SUB kabelen

Hvorfor skal du ha så høy HZ? 60hz er det skjermen skal stå på, mer trengs ikke. Og oppløsningen bør stå på 1280x1024.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å sette opp hz til 75 på 800x600.

Noen som kan forklare åssen jeg skal gjøre det?

 

Går det i det hele tatt ann på DVI? Fikk det heller ikke til på D-SUB kabelen

Hvorfor skal du ha så høy HZ? 60hz er det skjermen skal stå på, mer trengs ikke. Og oppløsningen bør stå på 1280x1024.

greide det med DVI nå, men ikke D-SUB :nei:

 

Men grunnen er rett og slett fordi at 60hz vart så enormt vanskelig i cs, og 1280 blir for høyt for meg. Alt gikk glattere med en gang jeg fikk det opp på 75 hz :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk min ny 1770NX i går, kjøpt fordi jeg hadde et inntrykk fra forumet her og hw.no testen om at skjermen var veldig god.

 

Jeg har ikke fått testet den noe særlig ennå, sjekket for dødepiksler og fant ingen. Ellers merket jeg meg hvor mye baklys som skinner igjennom. Skjermen står ved siden av en Eizo L568, som har 1000:1 i kontrast. Forskjellen er enorm, jeg har tenkt til å få tatt et bilde som viser forskjellen. 1770nx har like mye baklys som den flere år gamle Eizo L365 (450:1) skjermen jeg har hjemme, og det er mye sammenlignet med L568.

 

Jeg ble overrasket over hvor mye baklys det var, men jeg skal teste skjermen litt mer senere (mot L568).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg har hatt skjermen i et par dager nå med DVI kabel, og jeg merker ingen dårlige ting. Veldig lett å lese skrift på 1280 x 1024 med ClearType og merker ikke noe lagg i oppdateringa (ms).

Det ser nesten ut som om det er flere detaljer på spill med en LCD skjerm :hmm:

 

Har bare en negativ ting, den er når jeg skal se p f.eks nettet. Hvis du trykker ned rulleknappen og tar musa litt ned så skjermen går litt nedover så blir det uklart... Den var ikke så bra på standarinstillinger heller, blei for lyst, men nesten alle skjermer må vel kalibreses på førsten

 

Ingen døde pixler heller på min første LCD :w00t:

Lenke til kommentar

Ingen døde pixler hos meg heller. En meget flott skjerm. Har spilt cs:cz og battlefield. Merker ikke noe ghosting der. Skal straks prøve cs source og sjekke om den duger der. Jeg satt farger til srgb og de er fine synes jeg. Bruker dvi selvfølgelig.

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Jeg fikk min ny 1770NX i går, kjøpt fordi jeg hadde et inntrykk fra forumet her og hw.no testen om at skjermen var veldig god.

 

Jeg har ikke fått testet den noe særlig ennå, sjekket for dødepiksler og fant ingen. Ellers merket jeg meg hvor mye baklys som skinner igjennom. Skjermen står ved siden av en Eizo L568, som har 1000:1 i kontrast. Forskjellen er enorm, jeg har tenkt til å få tatt et bilde som viser forskjellen. 1770nx har like mye baklys som den flere år gamle Eizo L365 (450:1) skjermen jeg har hjemme, og det er mye sammenlignet med L568.

 

Jeg ble overrasket over hvor mye baklys det var, men jeg skal teste skjermen litt mer senere (mot L568).

Når du settern opp med en gang så er den jo ikke innstilt riktig da.... det har jo en del å si for baklys. Du må sette den opp riktig så er det ikke så synlig. Tipper brightness står rimelig høyt og ikke på sRGB osv...

 

Plages selv ikke av baklys i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Noe litt rart jeg la merke til, noe sider med veldig gyselig grønn farge som forumet til steam(half life) og noen få andre sider jeg har vært innenom så er det akkurat som fargen blinker til meg, vis dere skjønner hva jeg mener, hva kommer det av? kan det være dvi kabelen jeg bruker? tror det er en DVI-D singel kabel jeg har, fikk låne pappa min sin så er ikke helt sikker.

 

Edit: Prøvd med VGA kabelen som fulgte med og da var det forsatt noe lignende på sidene, men nå blinket det liksom ikke nå var det akkurat som det kryp noe opp og ned, hva kan dette være?

Er det noe galt med skjermen? og som sakt så skjer dette bare på noen sider.

 

Edit2: testa med Acer LCD skjermen til søstra mi den kjører på en VGA kabel og det var akkurat det samme der.

 

Edit3: noen som har en formening om hva dette er? det er akkurat som sidene rører på seg, noe er ikke noe stort, men hadde vært kjekt å vite hva det er for noe.

Har merka det selv og hadde forhåpninger om at noen hadde svart på det :whistle:

 

Er det noen som veit hva dette er???

Lenke til kommentar
Når du settern opp med en gang så er den jo ikke innstilt riktig da.... det har jo en del å si for baklys. Du må sette den opp riktig så er det ikke så synlig. Tipper brightness står rimelig høyt og ikke på sRGB osv...

 

Plages selv ikke av baklys i det hele tatt.

Jeg har stilt inn kontrast og lysstyrke så den matcher Eizo skjermen. Jeg kjører sRGB og det er fortsatt mye baklys i forhold til Eizo skjermen. Dette kommer ikke av instillingene, det kommer hovedsaklig av at kontrastforholdet på NEC-en er 'dårlig'.

 

Skal få tatt noen bilder som viser problemet i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Noe litt rart jeg la merke til, noe sider med veldig gyselig grønn farge som forumet til steam(half life) og noen få andre sider jeg har vært innenom så er det akkurat som fargen blinker til meg, vis dere skjønner hva jeg mener, hva kommer det av?

Har merka det selv og hadde forhåpninger om at noen hadde svart på det :whistle:

 

Er det noen som veit hva dette er???

Har ikke mye peiling på dette, men jeg allikevel siterer meg selv fra en tråd :yes: : (litt surrete, men tror det tilfører noe her):

 

Kanskje det du ser er "dithering"

dithering. Når TN skjermer bruker denne metoden for å "lage" 16.x mill. farger ut av 262 144 mulige farger på pikslene - så må vel oppdateringsfrekvensen ha noe å si (i og med at de hele tiden endrer farger og ikke er konstant "på")? For meg virker det logisk at det da ville vært fordelaktig å ha mer enn de 60 Hz som er satt for DVI kabler.

 

"significant dithering" på 1770 NX. Ser også at BenQ FP71E+ med sin 8 ms spec. kommer dårlig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...