Gå til innhold

Den store NEC 1770 NX tråden


Ni kon

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ikke alt for dyr LCD som skal brukes til alt, også spilling. At skjermen er behagelig å bruke er et viktigere kriterium enn korrekte farger. Ytelsen i spill bør være akseptabel. Foreløpig har jeg sett meg ut denne NEC-skjermen vs Eizo L550 som er hakket billigere. Noen meninger?

(helst fra noen som har sett begge skjermene i bruk)

 

Edit: Den eizo.skjermen har litt motstridende konklusjoner angående etterslep i "Den store LCD-testen del 1" kontra "Ni billige LCD-skjermer".

Endret av radiated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60Hz på ein LCD er ikkje det same som 60Hz på ein CRT

Dette på grunn av den forskjellige teknologien som ligger bak.

CRT: elektrokanon som sveiper over kvar "pixel" x antal gonger i løpet av eit sek.

LCD: microprossesor som sjekker kvar pixel om den skal skifte farge eller ikkje x antal gonger i sekundet.

 

Men dette er ein tråd som gjelder 1770nx spesifikt, Hz på CRT kontra LCD er ein generell ting som bør taes i andre tråder.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Fikk skjermen min i dag, men har problem med at baklyset slår igjennom, spesielt øverst. Er dette vanlig?

Det er vanlig, men jeg har ikke lagt merke til at det er så sterkt som på din. Mulig det er fordi du har tatt bilde i et helt mørkt rom. Jeg synes forøvrig at baklyset er så lite at det ikke gjør noe særlig, men dette er jo smak og behag.

 

Det viser også kun når man har helt sorte partier på skjermen.

Lenke til kommentar

Var også litt skuffet over mengden på baklys, trodde det skulle være mindre på denne enn på den "gamle" samsung 710N, men neida... Fikk min i kveld, og har enda ikke prøvd å spille med den. Fulgte ikke med dvi, men jeg kjøpte en i tillegg..

 

En annen ting, skjermen ble fryktelig varm på toppen. Når jeg holder på toppen føles det som det minst er 40 grader der, brenner deg "nesten". Samsungen var mye kaldere, er dette noe som er normalt?

Lenke til kommentar

Erfaring:

 

-

- Mye baklys i toppen og i bunn

- Klarer ikke sorte toner sammen. De får en 16farger effekt. :( (se en annen tråd jeg har her i Skjermer forumet.)

- Litt for "skarpt" bilde og derrfor også litt blasse rødfarger selv med sRGB og DVI kabel. :(

- Følger ikke med DVI kabel :(

 

+

+ Gode justeringsmuligheter

+ Lite etterslepp

+ Smale sidekanter og pent design

+ hmm, ingen flere åpenbare :(

Lenke til kommentar

sRGB er en standard for fargeprofiler, som gjør det mulig å overføre et bilde mellom ulike enheter uten at fargeinformasjonen endrer seg. Enklet forklart skal man kunnne ta et bolde med et lamera, redigere det på PC og skrive det ut, og fargene er like over alt. For å få til dette må alle produkter støtte en felles standard for hvordan farger skal se ut, og dette er sRGB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...