Gå til innhold

Vaskebjørn skutt og drept


Anbefalte innlegg

Send de til dyrehage!! Alltid skal ting drepes.  :mad:

Gjør det selv. Det er ingen grunn til at samfunnet skal betale masse ekstra for at disse ikke-utryddingstruede dyrene skal fraktes til dyrehage istedet for å drepes. Får jeg anbefale svært tykke hansker?

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg stusser litt over er at en zoolog sa at om noen så dem så måtte de enten slå de ihjel eller skyte dem. Altså..slå dem ihjel? Var det ikke snakk om smittefare? Jeg ville ikke ha nærmet meg en vaskebjørn som føler seg truet...

Tror han på en billedlig måte prøvde å si "de må for all del avlives".

Lenke til kommentar
Det jeg stusser litt over er at en zoolog sa at om noen så dem så måtte de enten slå de ihjel eller skyte dem. Altså..slå dem ihjel? Var det ikke snakk om smittefare? Jeg ville ikke ha nærmet meg en vaskebjørn som føler seg truet...

Tror han på en billedlig måte prøvde å si "de må for all del avlives".

Ja i Danmark (og sikkert i Norge også før i tiden) sier man at en person er "slået i hjel" selv om personen skulle være knivdrept, skutt, forgiftet, kjørt ned av bil eller banket til døde.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen? Hver gang ett stakkars dyr havner ett sted det ikke skal være så kommer det ett eller annet menneske fra viltforvaltningen å skyter ned og dreper det. Det må da finnes andre måter å gjøre dette på?

 

Det er ganske kult å avlive ting.

Kan du ikke for en gangs skyld skrive noe meningsfullt?

Lenke til kommentar

De utgjør en mulig økologisk katastrofe.

 

Bedøvelsespiler (orddeling anyone?) er ikke noe alle har for hånden til enhver tid. Hvor skal dyret gjøres av om det fanges?

 

Skyt dem. Drep dem.

 

 

Edit: Hadde uten kvaler gjort dette selv.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar
Send de til dyrehage!! Alltid skal ting drepes.  :mad:

Lettere sagt enn gjort. Det er ikke bare å sende dem til en dyrehage. Det finnes såvidt jeg vet bare to store dyreparker i Norge. Jeg kan med sikkerhet si at den ene av de to ikke har ledige områder til slike dyr på så kort varsel, da jeg jobber i en av dem. Det er heller ikke noe sjakktrekk å bringe inn potensielt smittefarlige dyr til et så avgrenset området som en dyrepark.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...