Jump to content

Peterman

Medlemmer
  • Content Count

    2622
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 :)

About Peterman

  • Birthday 06/11/1981
  1. Nakamura er veldig mye sykkel for pengene, selv uten rabatt.
  2. Fast-bikes på Carl Berner er kjappe, grundige og billige. http://www.fast-bikes.no
  3. Så vi som svir av 20 til 30 lapper på en terrengsykkel blir kraftig lurt altså
  4. Har du billige sykkelsko med flater såler? Smerter i kneet etter såpass lite trening skyldes som regel at kneet ditt vinkles feil når du trør. Grunnen er ofte sykkelsko med såler som ikke passer deg, og det er helt vanlig for nybegynnere. Sjekk ut Specialized sine body geometry såler. Disse vinkler kneet mer riktig. Du får både såler du kan legge inn i dine nåværende sykkelsko og sykkelsko med body geomtrey såler.
  5. Det som har skjedd er sannsynligvis at materialet under skoen har gitt litt etter at du har strammet skurene på cleaten, slik at det blir slark og skruen faller etterhvert ut. Det er helt vanlig på nye sko. Jeg opplevde det samme under et ritt nylig. Måtte stoppe og skrue sammen skoen og tapte 3-4 minutter på det. Lurt å etterstramme skruene de første turene på nye sko.
  6. Njaaaa.. Ikke enig. Slik jeg ser det har en terrengsykkel langt større bruksområde enn hva en hybrid har. Det skal ikke være veldig hårete terreng før en hybridsykkel ikke fungerer bra og risiko for punktering er stor. En hybrid vil begrense deg lenge før en terrengsykkel begrenser deg. En hybridsykkel er ikke helt racer og og ikke helt terrengsykkel, funker greit til å sykle på asfalt og pene grusveier. Setter du på ganske tynne dekk med lav rullemotstand på en terrengsykkel er ikke forskjellene store. Du tar minst like mye luft på en hybridsykkel som på en terrengsykkel.
  7. Enig! Er det et sted du merker en oppgradering, er det hjulsett.
  8. Forsøk å kontakte importøren som er Foss Sykler. http://www.trek.no/
  9. Kontinentallag i Europa bruker ikke 105. De fleste som kjører på Shimano, bruker Dura Ace. Forskjellen på 105 og Ultegra er ikke spesielt stor. Om jeg hadde vært deg hadde jeg spart til du har råd til Dura Ace.. Ja, kommer nok heller til og bytte ut til Dura Ace litt etter litt ettersom ting blir slitt og må byttes alikevell... Skal du oppgradere til eksotiske deler bør du heller legge sparepengene dine i komponenter du faktisk merker at du oppgraderer. Spar heller opp og kjøp et rått hjulsett enn å kjøpe en dyrere gruppe. Det er med råere hjul du faktisk opplever oppgraderingen, annet enn at det står Dura-Ace i stede for Ultegra på giret ditt. Kjører selv med 105 gruppe og lette Dura-Ace hjul. Så lenge jeg ikke konkurerer på høyt nivå er det en topp løsning.
  10. Peterman

    Dekk dimensjoner

    Ja, nullen er nok "stum" på det ene av dekkene ser du 26" er standard diameter på offroad dekk og vil passe vanlige 26" felger. Det eneste du må være oppmerksom på er at det er plass til dekket i ramma på sykkelen, men det blir ikke noe problem før du er oppe i dekk som er 2,4" brede. Jeg kan kjøre opp til 2,35" på min standard hardtail ramme.
  11. Kommer helt an på hvor du jobber, hvor mye du jobber og hvor lenge du har jobbet der. 450.000 er ikke så langt unna sannheten for mange som ikke har vært i bransjen så lenge.
  12. Peterman

    Dekk dimensjoner

    Det passer. 26" er diameteren på dekket og 2,1" er bredden. Etter det du skriver er vel dekkene like brede?
  13. Litt over 5 lapper hos bikeshop for komplett XT gruppe. http://www.bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=9002
  14. Om du bruker tiden som går med på å vurdere hvorvidt du skal oppgradere fra 105 til Ultegra til f.eks intervalltrening, tror jeg det har større effekt på hvor raskt du kjører (eventuelle) ritt. Hilsen Petter (rask med 105 gruppe)
×
×
  • Create New...