Gå til innhold

Vaskebjørn skutt og drept


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen? Hver gang ett stakkars dyr havner ett sted det ikke skal være så kommer det ett eller annet menneske fra viltforvaltningen å skyter ned og dreper det. Det må da finnes andre måter å gjøre dette på?

 

I dette tilfellet, les om det her, så har to vaskebjørner stukket av, hvor av den ene nå er skutt og drept fordi onkel politi ikke "klarte" å fange den på andre måter.

 

Hva med å bruke bedøvelses piler? Vi har jo sett dette før med andre dyr også, f.eks ulver. Når de roter seg inn på steder der de ikke skal være så blir de drept. Det må jo være bedre å bedøve dyret å frakte det dit det hører hjemme..

 

Syns det er for ille at de alltid tar den kjappe veien ut. hva om vi skulle begynne å skyte menneskelige fanger som rømte til skogs fordi vi ikke klarte å fange de på andre måter?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vaskebjørner er ikke farlige. Noen har nok tatt de ulovlig inn i landet. De er ikke aggressive, men kan klore og bite fra seg om de er tvunget inn i et hjørne. De spiser små dyr som mus, fugleegg og småfugler, planter av alle slag og insekter. Spiser det meste, men ikke katter...en katt blir alt for stor og truende :)

 

Hadde helt klart vært best å fange den levende/bedøve den...enhver fyr fra en dyrepark vet hvordan man kan lokke dem i en felle. Vaskebjørner er matvrak, så det er lett å fange dem i et bur.

Lenke til kommentar
Herregud, hva er det som feiler dere..

Sammenligner å skyte et skadedyr med å skyte et menneske..

Hvor mange dyr tror dere blir drept hver dag i norge? flerfoldige tusen. Hva gjør en vaskebjørn spesiell? Ingenting..

Tja, hvis du tenker slik så... Tusenvis av mennesker og barn dør i Afrika hver dag, så hvorfor kan jeg ikke bare reise dit og lage slaktefest?

Lenke til kommentar
Tja, hvis du tenker slik så... Tusenvis av mennesker og barn dør i Afrika hver dag, så hvorfor kan jeg ikke bare reise dit og lage slaktefest?

Nå sammenligner du mennesker og dyr igjen..

Det er ingen forskjell på å drepe en vaskebjørn eller biffen du har til middag. Eller katten fordi du er lei av den f.eks..

Lenke til kommentar

vaskebjørner er ufarlige i USA kan de ha rabbis, men i norge tviler jeg på at de har det, jeg tror ikke si spiser mus en gang, det er egg insekter og søppel fra mennesker som de livnærer seg på.

 

syns det er helt unødvendig å drive å skyte den selv om den ikke er en norsk/arisk Gaupe. bedøvelse pil hadde holdt i lange baner,

Lenke til kommentar

så vidt jeg vet kom vaskebjørnen fra USA og når den kom seg over til europa ble den raskt et skadedyr som det er skuddpremie på. De skal ikke finnes naturlig i norge, og da er det like greit å skyte de sånn at de ikke forstyrrer norsk økosystem, og tviler sterkt på at noen gidder å bruke flere tusen kroner på å sende dyret til USA der det også er blitt et skadedyr. dyret har en unik tilpasningsevne, og greier å utkonkurrerere de fleste andre arter som lever på samme nisje. i tillegg er dyret ofte bærere av smitte og sykdom som smitter over på andre dyr, og noen over på mennesker.

 

ser ingen grunn til å la være å avlive dyret.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen? Hver gang ett stakkars dyr havner ett sted det ikke skal være så kommer det ett eller annet menneske fra viltforvaltningen å skyter ned og dreper det.

Det er nok fordi innførte arter gjør ofte enorm skade i den lokale faunaen. Og vaskebjørner kan bære rabies og diverse andre sykdommer som kan gjør stor skade på lokalt dyreliv. Ta f.eks Australia der innførte arter gjør enorm skade på dyre og plantelivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...