Gå til innhold

8 GB i nøkkelknippet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jh_ og Nostradamus:

Dere snakker for de første om harddiskbaserte lagringsenheter, dermed er det en annen teknologi bak. For det andre er det forskjell på størrelsen. Greit nok er TinyDrive'n liten, men den er allikevel som en litt stor fyrstikkeske. Denne 8GB minnepinnen er atskillig slankere, vi vet jo at mindre er dyrere i dataverdenen.

 

Man får idag en 4GB minnepinne til 4-5000,- så 8GB blir dyrt, ja. :ermm:

Lenke til kommentar
Man får jo en eMagic TinyDrive USB 2.0 4.0GB til drøye 1600 blanke så jeg forstår ikke hva som er så spesiellt med denne nye dupeditten. Jeg har i hvert fall store problemer med å se for meg hvem som trenger mer enn 4GB i lomma i dag. Denne er dog harddiskbasert, men jeg ser ikke på det som noe stort minus heller da den likevel uten problemer får plass i de fleste lommer.

Den du linker til står oppført som flash-basert...

Dritbra pris på den da!

Lenke til kommentar

Nå får du jo kjøpt CF-kort på 1GB til litt over 700 kroner, og etter det jeg kan huske er det langt mindre enn for en ganske kort stund siden. Men det tar nok enda litt tid før 8GB flashminne blir billig.

 

En annen ting er at de virkelig store flashbaserte lagringsenhetene ofte har svært høy hastighet og robusthet, og det gjør dem jo også dyrere. Tankegangen er vel at dersom du virkelig trenger 8GB med plass på ett kort, vil du gjerne at kortet skal tåle litt. F.eks. å bli tråkket på, overkjørt av trikken, eller atomkrig.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Denne er dog harddiskbasert, men jeg ser ikke på det som noe stort minus heller da den likevel uten problemer får plass i de fleste lommer.

Noen sier at det er ukult at lommene strutter.

 

Dessuten får en USB stick plass i en BH :dribble::dribble::dribble::dribble:

Vet du i det hele tatt hvor stor den er? 6,4cm * 5,5cm * 1,4cm er IKKE mye. Den er under halvparten så stor som lommeboken min, og overflaten til min K700i er nesten 30% større (ikke medregnet dybde her, bare flaten. Tar man dybden med bil differansen større). Så en liten, snedden mobiltelefon er så stor at lommen din strutter? Du bør bytte klær fra størrelse 6mnd til 2 år :yes:

Lenke til kommentar
jh_ og Nostradamus:

Dere snakker for de første om harddiskbaserte lagringsenheter, dermed er det en annen teknologi bak. For det andre er det forskjell på størrelsen. Greit nok er TinyDrive'n liten, men den er allikevel som en litt stor fyrstikkeske. Denne 8GB minnepinnen er atskillig slankere, vi vet jo at mindre er dyrere i dataverdenen.

 

Man får idag en 4GB minnepinne til 4-5000,- så 8GB blir dyrt, ja. :ermm:

Vet at det blir feil å sammenligne priser mellom harddisk- og flashbasert, derfor jeg poengerte at TinyDrive'n er harddiskbasert. Det jeg egentlig ville frem til var at jeg ikke forstår hvorfor folk sikler over 8GB pinnen når man allerede har et alternativ med halvparten så stor kapasitet, og til en sjettedet av prisen (hvis den da kommer til å koste 10 000, noe som godt kan hende).

 

Har selv en iRiver IFP390T mp3-spiller, kunne aldri tenkt meg å bytte til harddiskbasert mp3-spiller. Flash er fint å ha når man arbeider, jogger, sykler eller hva man nå gjør. Den er så liten at man knapt merker den er i lommen, samtidig som det er komplett umulig å få den til å hakke eller å ødelegge den. Når det gjelder TinyDrive skal den ligge i ro på pulten når den er i bruk, så da er det ikke så nøye med om det er flash eller harddisk i den.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Bedre med en Slik da!

Syns egentlig ikke det. Den får du vel ikke ned i lomma i det hele tatt. Det gjør du i det minste med TinyDrive'n.

Den får du såvist i lomma, jeg har hatt den i bruk flere ganger, kansje ikke bukselomme format, men jakkelomme. Desuten får du over 30GB ekstra, til halvparten(ca) av prisen.

Ja men sjekk dama nederst på siden med det blå håret. Corny :!:

Lenke til kommentar
Den får du såvist i lomma, jeg har hatt den i bruk flere ganger, kansje ikke bukselomme format, men jakkelomme.

Javel, da. Men du verden så mye man kan få ned i lomma hvis man går inn for det. Men det er også et spørsmål om hva du orker å gå med i lomma til daglig. Da blir den for stor. Jeg ville nok ikke gått med TinyDrive'n heller. Det måtte vært noe som fint passa inn på nøkkelknippet. Jeg snakker altså om daglig her, noe du har i lomma hele dagen mens du er på jobb, sitter i klasserommet eller på café. Derfor er det kult med så smått. Men her er jeg også helt enig med Nostradamus:

 

Det jeg egentlig ville frem til var at jeg ikke forstår hvorfor folk sikler over 8GB pinnen når man allerede har et alternativ med halvparten så stor kapasitet, og til en sjettedet av prisen

Jeg har ikke behov for sånn enorm lagringsplass. 1GB holder, 2GB hadde kanskje vært kult, og da hadde jeg klart meg fint med en slik en.

 

Det jeg vil fram til bare, er at det er forskjell på hva du klarer å få ned i lomma i forhold til hva du ønsker å gå med i lomma til daglig. Derfor syns folk det er kult med denne nye minnepinnen.

Lenke til kommentar

Har siklet på den TwinMos'en jeg også ;)

 

Har egentlig ikke behov for 4GB jeg heller, men tenker man tilbake 2 år så hadde man vel neppe behov for 1GB i lomma da. Derfor 4GB: Fremtidsrettet. I tillegg til en finere pris hvis man tenker på antall kroner pr. GB

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...