Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

"Trenger" ett D70 her og, og kona veit dessverre alt for godt hva slikt er for noe. Så jeg kan ikke komme med det om noen uker og si at dette er jo gammelt :)

 

D70 er ikke akkurat det jeg blir sponsa med fra jobben heller.

 

Så her er det kun gode overtalelsesegenskaper som kan føre frem :)

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har vel gått glipp av noe- husker da jeg var liten, så fikk kvinnene husholdningspenger. (Ja, penger var oppfunnet). Her viser det seg altså at menn ikke har lommepenger lenger.. Derfor er det ekstra forstemmende å leve i et samfunn hvor det faktisk er kvinner som skal prioriteres, fordi de har for lite de skulle ha sagt.

Det blir alt for enkelt å sette seg ned å hevde at "likestillingen har gått for langt".

 

Hvorfor er det ingen skikkelig debatt om dette? Er vi tøflete nerder i alle aldre for feige, og for skamfulle over hvordan vi har det? Det er jo ikke riktig at man må lure samboeren for at man skal kunne kjøpe seg litt småting for å kunne dyrke hobbyen sin.

 

Et lite skikkelig off- topic- spm eller to, sånn til ettertanke-

 

Hvordan hadde du reagert hvis fruen sånn småfnisete hadde røpet at hun skulle på homeparty med "erotiske artikler", altså et dildoparty med hvitvin og lateksartikler?

 

Hvordan hadde fruen reagert hvis du ville på "sjømannsbrudfest" med øl og pølser?

 

Hadde situasjonen vært den samme?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

hehe likte den CastorFiber, har ett par frø og ei vaktbikje som jeg elsker over alt på denne jord. Så jeg kjenner meg litt for godt igjen i denne tråden. Kjøpte akkurat en LCD skjerm, eneste grunnen til at jeg fikk lov var pga at hun fikk en slik på jobben og den var så mye bedre å se på en min gamle CRT. Ja ja flaks skal man ha noen ganger.

 

har og fått lurt inn en DVD-Brenner og litt annet småsnaks i det siste, men ho holder veldig øye med økonomien, så jeg må nesten være litt ærlig på pengebruken. Er glad for at ho gjør det for det er den eneste grunnen til at vi har tålig grei økonomi.

 

Hvis jeg skal komme med noen gode råd så tror jeg bare jeg ville hoppet i det og kjøpt det. Og så brukt noen timer på å forklare hvorfor du bare måtte ha kameraet. Men vær klar over dette, hvis din kone er skeptisk til kjøpet så er det pga at dere ikke trenger det.

Lenke til kommentar
.... "erotiske artikler" .... "sjømannsbrudfest" ....

HAHA :D

lenge siden jeg lo så godt av en post her...

 

edit: ville ikke lage en ny post, fortsetter heller her:

 

Men vær klar over dette, hvis din kone er skeptisk til kjøpet så er det pga at dere ikke trenger det.

 

Det kan jo diskuteres rundt et hvert tilfelle det da. for et par 3 år siden klarte jeg å overtale fruen om at vi burde bruke alle feriepengene mine på hjemmekinoannlegg (ca 15k).. jeg dro henne med inn i hifi-sjappen så vi kunne høre på det.. Hun falt helt pladask.. Og da hadde vi ikke et elendig annlegg fra før, men det var gammelt og uten fjernkontroll, dessuten lånt av min far (låner forresten forsterkeren enda, tror kanskje jeg har fått den?). Siden det har hun i grunn ikke angret en dag, selv om hun var vooldsomt skeptisk til å bruke 15k på en gang.

Jeg kan si at VI ikke trengte det den gangen. Men sånn er jo vi mennesker, vi vil ha en masse greier vi ikke trenger, og gjerne ikke har råd til, slik som stereoer.

 

Jeg har også fått igjennom en ris-koker, som hun mente at vi ikke trenger, som vi er totalt avhengig av i dag, og gjør matlagingen litt enklere, og som hun nå i ettertid ikke kan skjønne at hun ikke brukte før..

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Jeg har også fått igjennom en ris-koker, som hun mente at vi ikke trenger, som vi er totalt avhengig av i dag, og gjør matlagingen litt enklere, og som hun nå i ettertid ikke kan skjønne at hun ikke brukte før..

haha. Troddde du mente bil jeg! ;)

 

Sinnsykt bra thread.

Hva med og bare si at du vil ha nytt kamera da? Selg det gamle for en grei pris. Så slipper du jo unna litt billigere. :)

Lenke til kommentar
"Trenger" ett D70 her og, og kona veit dessverre alt for godt hva slikt er for noe. Så jeg kan ikke komme med det om noen uker og si at dette er jo gammelt :)

 

D70 er ikke akkurat det jeg blir sponsa med fra jobben heller.

 

Så her er det kun gode overtalelsesegenskaper som kan føre frem :)

Hehe :) D70 er underveis, og ikke noe lurere av noe som helst form behøvdes. Julekortbilde skulle tas av barna, hvorav 1-åringen ikke klarer å sitte stille i mere enn 0.2 sekunder. Når rommet også er litt mørkt, da sleit Canon A80'en hardt med å fokusere før småtten hadde forsvunnet godt ut av sikte... Behovet for bedre kamera ble erklært høyt og tydelig fra den bedre halvdel!!!

Lenke til kommentar

Hehe :) Faktisk kona som startet hele seansen, så jeg har ingen skyld. Uttalelsen ble selvsagt raskt lagt merke til av meg, og jeg holdt det varmt til bestillingen ble ordnet. Point of no return. En slik sjanse kan ikke forsvinne. Gleder meg til i morra, når bedriftspakkene blir kjørt ut :thumbup:

 

Men nå lurer jeg på om jeg må "fikse" DVD-spilleren, for å kvalitets-sikre konseptet...!

Lenke til kommentar

Jeg er jente, og eneste av disse grunnene som hadde funket på meg måtte vært at kamera var ødelagt og at du fikk et nytt et på garantien. At du sier at det var så og så billig hjelper ikke. Hva skulle du med et nytt et når det gamle fungerte? ;) Kan jo kanskje prøve å ønske deg det til jul da.. Hun føler kanskje bare at det blir sløseri å bare kjøpe et nytt kamera helt uten videre :p

Lenke til kommentar

Det er litt annerledes hvis dere ikke har felles økonomi da.. Og hvis man har godt med penger, får en ekstra bonus elsn så er det noe annet. Tror ikke dette handler spesielt om jenter, men heller at noen personer har et behov for å ha en sikker økonomi, og derav liker de ikke "sløsing". Når man er to om økonomien, så må man også være enig om hva som skal kjøpes eller ikke.

Lenke til kommentar

Ops.. der leste fruen denne tråden gitt :)

Jaja, fikk nytte av et par av rådene i denne artikkelen i alle fall!

 

Spøk til side - får nesten bare skryte og si at jeg får lov til det aller meste, så lenge det ikke går *dramatisk* ut over familieøkonomien, og så lenge Hun har fått sitt :)

Lenke til kommentar

Denne tråden har mye humor med glimt i øyet. Men det er vel slik at det kan være ulike prioriteringer i heimen. Ser man på det med et alvors-øye, er det vel spørsmål om å gi hverandre romslighet begge veier? At hun også må oppleve at hun har sin frihet til å kjøpe seg noe når hun selv vil?? Da ordner det seg også med hans nye kamera! :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er enig at denne tråden er skrevet med glimt i øyet, også mine innlegg, og bra er det. På den annen side setter den fingeren på et fenomen få har tatt tak i- hvor mye mer kvinner bestemmer enn for en god del år siden. For å være ærlig synes jeg det er bra, men jeg får piggene ut når man begynner å diskutere kjønnsroller og hvem som bestemmer hva og hvor mye som om virkeligheten er den samme som i 1970. Det skjer fortsatt, til stadighet. Kvinnelige hersketeknikker mot menn?

 

Dessuten synes jeg at det er fint å se at det er flere voksne menn som har behov for å leke seg, og som innrømmer det.. :grin:

Lenke til kommentar
Har planer om å selge 300D og kjøpe 20D, men problemet er kjerringa. Noen lure tips til hvordan bytte kamera uten at de oppdager det ?

 

---

 

/pF

Hadde det enda vært gubben som hadde ønsket seg et dig. speilrefleks .... det er desverre han som sitter på penga så lenge jeg er student. Får greie meg med den TREIGE kompakt kam. der motivet vandrerer ut av bildet før kameraet rekker å bli ferdig.

 

Så lenge dere ikke har gørrdårlig økonomi og masse andre ting som dere burde kjøpe, ville jeg bare vært så ærlig og sagt det som det er at dette har du lyst på, og ønsker å kjøpe. Funker som regel her i huset, men unntak av den søte lille hunden(de krever jo endel arbeid!) jeg har lyst til å kjøpe (i tillegg til den vi alt har), -der må det inn med listigere metoder!

Lenke til kommentar

Vil komme et en liten siuasjonrapport fra hvordan det fåregår her i gården.

Jeg fikk en fjernstyrt F1bil av fruen fordi hun så det på meg at jeg ville ha en :blush: Jeg sa til fruen at vi behøvde nye telefoner og her har vi nå kjøpt 4 nye mobiler samt hjemmesentral på telefonen så barna har egne trådløse tlf. Hun tente helt på ideen når jeg fortalte om det. Har egne pc alle sammen med internett. Vi har ikke spes god økonomi ,men det handler om å "prioritere" her i huset funker det best med åpne kort.. :innocent: Fortalte også om ideen med sjømansbrud og pølsefest, helt greit sa hun . Hun syntes det hørtes gøy ut??

Hei til deg castor, vi er vist kjente fra et annet forum som *joha*..

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i at jeg tror ikke det er et marked for slike fester.. og om det hadde vært det så hadde ikke jeg gått på det. Jeg sa det til fruen bare for å teste reaksjonen..

Og ellers så har jo jeg også noen ganger måttet motivere hvorfor vi trenger visse ting. Da jeg ville ha nytt kamera selv måtte jeg spille mine kort rett. Heldigvis ordnet det seg til min fordel da vi begge trengte kameraet samtidig:)

Lenke til kommentar
Når det gjelder sjømanndsbrudfesten, så spiller det liten rolle om du "får lov å gå" eller ikke. Poenget er at det ikke ekstisterer, fordi det ikke finnes et marked. Må såfall være enslige menn, da...

vet ikke helt om dette stemmer. salget av slike artikler har vel eksplodert de siste årene. man trenger heller ikke være enslig for å kose seg med digg løsmus ;) tror ikke at alle har sex med partneren hver gang de ønsker seg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...