Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Leser denne posten med større og større smil om munnen for hvert innlegg som kommer. Nesten synd jeg ikke har noen å prøve alle gode forslagene på.

 

Her i huset er jeg så heldig å kunne gjøre som jeg har lyst til når det gjelder det meste. Er egentlig ganske fornuftig økonomisk, og legger heller av litt for fremtidige oppgraderinger fremfor å bråtømme kontoen en måned.

 

Jeg mener at så lenge man tar seg av faste utgifter, har penger til mat klær og andre nødvendige ting, og kanskje er flink å legger av litt for diverse innkjøp, er det ingenting i veiein for å handle litt duppeditter i ny og ne.

 

For å være helt ærlig hadde jeg aldri overlevd i ett forhold hvor jeg hadde meldeplikt om saldo på konto og hvert innkjøp skulle dokumenteres før det kunne utføres. Hadde jeg fått smekk for å ha stoppet og kjøpt meg en pølse på en bensinstasjon hadde damen åkt ut fortere enn noen kan si Gilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg litt arbeid i å finne det desidert billigste eksemplaret av dingsen du skal kjøpe. Bestill og betal og når det dumper ned i postkassa sier du at du kom over denne utrolige prisen på nettet og at hvis hun synes det er for dyrt kan du selge det brukt for mer enn du ga for det. Det beste er hvis det snart er jul/bryllup/bursdag til noen dere kjenner: Lanser dingsen som en bra og (relativt) billig gave, si at hun kan tenke på det og etter en uke eller to kommer hun og spør om å få låne det!

Lenke til kommentar

Ang. sjømannsbrudfest o.l.

Vær dog klar over at slike artikler for menn er for 'tapere og ekle griser' mens tilsvarende artikler for kvinner kjøpes av 'oppegående jenter som tar ansvar for sin egen nytelse' ;)

 

Bare en observasjon - ikke noe ønske om å starte en kjønnsdebatt her :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Ang. sjømannsbrudfest o.l.

Vær dog klar over at slike artikler for menn er for 'tapere og ekle griser' mens tilsvarende artikler for kvinner kjøpes av 'oppegående jenter som tar ansvar for sin egen nytelse'  ;)

 

Bare en observasjon - ikke noe ønske om å starte en kjønnsdebatt her :)

det er vel 10 år siden "folk" tenkte slik? Det er heller ikke så lenge siden at dildoene ble stuerene, så dette er i stadig forandring. Flere jenter jeg kjenner har ikke dildoer, det er kanskje tabu i disse dager? :!:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hei,

jeg synes dette emnet ("hvordan lure kjerringa") er utstyrtelig morsomt. Jeg vil ikke at noen moderator skal finne på å stoppe tråden. Uten ønske om å virke sur eller grinete, er det OK at vi drar tråden in mot topic igjen (mao runder av sjømannsbruddiskusjon)?

Nei - jeg er ikke prippen, men jeg vil gjerne høre flere kreative forslag om hvordan dyre "bare-må-ha-det" innkjøp organiseres i de tusen (gutte-)hjem.

Lenke til kommentar

Jeg har i årevis blitt lurt av kona når hun har kommet hjem med "vareprøver" av såpe, parfyme, krem ol. Flaskene hun kom hjem med var så bittesmå at det umulig kunne være usant. Nå vet jeg bedre. Jeg nevner denne avsløringen for henne hver gang jeg blir tatt i å smugle nytt datautstyr inn i heimen.

 

Enkelte typer utstyr er lett å forsvare. Ny harddisk er nødvendig for å ta backup av alle bildene. "Vil du at vi skal miste 3000 bilder av jenta vår?" fungerer fint.

 

mhv

IP (lykkelig gift)

Lenke til kommentar

Altså, en ny HD er vel det enkleste å få dytta inn i maskinen fullstendig uten at det synes. Det er lettere enn å kjøpe en ny spindel med DVD plater.

 

Men det høres jo faktisk ut som de fleste egentlig får til ting ved samarbeid, uten noe direkte lureri. Det er også min erfaring, men ting må gjerne modnes en stund. Så kornet, hold kjeft litt lengre enn du ønsker (og seff. uten at du hører noe...), og spør igjen. Gjentas noen ganger, og så er det helt greit til slutt :)

 

Men en liten off-white en innimellom skader vel ingen. Man må jo selge seg inn, og selgere pleier ikke å juge, men setter ikke alltid alle sider av saken i flomlys heller.....

Lenke til kommentar

En annen teknikk det også går an å benytte, er at man "skal hjelpe en på jobben" med å legge inn en ny disk, brenner eller hvasomhelst. Da kan man med god samvittighet bestille på postordre, uansett hvor god kontroll fruen har på postgangen. Litt av poenget er å opparbeide seg så mange PC-er og dingser at motparten mister oversikten. Da kan man gjøre som man vil..

Får man spørsmål om hvorfor du har bestilt varen, er jo det fordi at han/hun andre ikke har peiling, og at vedkommende helt sikkert ville ha bestilt feil.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Joda, er enig i at det ikke går an å benytte den teknikken på et kamera, men på en god del andre artikler er det mulig. Men, hva med å "byttelåne" med en kamerat liksom? Avhenger av hvor godt orientert fruen er om hva man har-- etter et par mnd bør det kanskje gå an å si, "Nei, dette er det kameraet vi har hatt hele tiden, det. Husker du feil?"

Lenke til kommentar

Kjenner en som har fiske som sin hobby. Han hadde tidligere dette problemet med "suttring" etter nye anskaffelser. men det løste seg etter en stund... Etterhvert som samlingen av fiskestenger ble ganske stor forsvant egentlig problemet.

 

Bare vent og se! Når samlingen etterhvert blir stor nok, ser ikke "kjerringa" om det kommer ett kamera ekstra i samlingen..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har planer om å selge 300D og kjøpe 20D, men problemet er kjerringa. Noen lure tips til hvordan bytte kamera uten at de oppdager det ?

 

---

 

/pF

Ser ut til at du har fått nok av gode tips her, så jeg sier meg bare enig! Men: hva har skjedd? Har du byttet kamera? Og hvis så, rop ut til meg om du skal selge ditt 300D :thumbup:

 

Mvh Ben :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du må lure kjerringa for å få tillatelse til å bytte kamera burde du heller vurdere å bytte kjerring.

Okei, og du har vært i et seriøst forhold hvor lenge?

Tja han er jo født i 1955 da...

 

Har sikkert noen flere år på baken enn du har?

 

By the way.... dama prøvde å lure meg med en bukse ho hadde kjøpt... Men jeg fant kvitteringa i bossdunken...LOL :D Ikke at det gjorde noe men hu løy likevel.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
ps. har forresten en oppblåsbar men trenger ikke lure hu ;) lol kødda :p

Hadde du vært dame, så kunne du ha hoppet over "lol kødda"

 

Du hadde kun framstått som en person som er opptatt av positive ting som "bli kjent med sin egen kropp", "være i stand til å gi seg selv og partneren mer tilfredsstillelse" og så videre.

 

Siden du er mann, er det fint at du har det med. Ellers hadde alle trodd at du var en snuskegubbe.

Lenke til kommentar
Hvis du må lure kjerringa for å få tillatelse til å bytte kamera burde du heller vurdere å bytte kjerring.

Okei, og du har vært i et seriøst forhold hvor lenge?

Hmmm, jeg tror fremdeles kjerringa må byttes ut. Jeg ymta frempå at jeg ville kjøpe Nikon D70, og hun ble helt vill :D (i positiv forstand). DET er dama si det. Hun byttes ikke ut på leeenge, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...