Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

... publikum mener Clarkson og Hammond er mannevonde ...

Hammond, nah – han har liksom ikke pondus til det, men jeg elsker hvordan JC får det til. Hadde den fyren bare lest opp kameratester med sitt personlige tilsnitt, hadde jeg sittet klistret og sett på.

Det kommer sikkert, for han uttaler seg jo om Gud og Hvermann i forskjellige medier, spalter osv. Det blir sikkert mye morsommere en å lese om Kennyboys eventyr i den fotografiske verden.

 

Rart at denne tråden plutselig er blitt levende, nå som moderatorteamet har dømt den til døden med å ta fra den sticky-statusen. Er det bare dødskramper, eller kjemper den virkelig for livet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo Clarkson uttalt seg om kameraer.

 

"The gearbox of this Smart-car is a bit like one of these new fangled digital cameras. You press the shutter, and half a minute later, when you're subject has moved out of focus, it takes the picture. It's a gearbox! It has one job to do! "Am I a pencil? Am I a jetfighter? Am I a carrot? Oh no, I'm a gearbox! I need to shift some cogs around!", it's useless, USELESS!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hah, BUMP!

 

Noen med nye tips?

 

Da jeg skulle kjøpe D700 gjorde jeg det jævlig enkelt. Jeg putta D300'n i orginaleska som ligger i en stor PCeske med all emballasjen fra fotoutstyret mitt, så handlet jeg inn D700, putta kameraet i sekken mens jeg ennå var i bilen, putta embalasjen i en pose, som jeg pakket ut og puttet nedi PCeska. Nå kan hun ikke finne ut at jeg har skifta for D300 er solgt for lenge siden. Ser hun kameraet og ser atd et står D700 så sier det henne ikke en dritt, og skal av en eller annen rar grunn huske at jeg krangla med henne forrige gang jeg kjøpe D300 så kan jeg bare nekte å si at det var D700 jeg kjøpte da... En fordel som kommer frem da, hun tror du har holdt deg borte fra nye kjøp, så når D3s skal handles inn i neste runde kan du faktisk bare si det, og hun vil ikke bli like sur, for hun tror det er flere år siden du byttet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei kjerringa er modern...

 

Enkelt,kle deg som en emo/trash eller noe sånt og si at du slutter med fotografering som en hobby "bytter hobby",etter noen dager sier du at det har kommet et nytt kamera som vil gjøre at du begynner med hobbyen igjen,garantert du får en velsignelse og sikkert litt pengeassistanse også :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har selvrespekten min å tenke på også...

 

De bryr seg/kan ikke bry seg lengre, jeg er 19 og tjener mer penger enn 5 tenåringer tilsammen, så at jeg bruker mer penger enn andre må de bare godta. Det er ikke kameræt som har tatt inntektene det siste året uansett, det er bila. En Sebring -01 bruker ikke lite bensin.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Angående det å sette opp høytalere som har lav "WAF" så er vel eneste tilfellet jeg vet om slik fr fikk det. Mine søsken og meg gikk sammen om å kjøpe stereo til 50 års dagen hans, dette inkluderte høytalere som ldri i livet hadde flyttet inn i stuen om ikke de var en gave fra oss "unger".

 

Aner ikke hvordan du ville fått til dette uten at det er en gave, men så har jeg heller ikke vert borti så mange langvarige forhold heller da :-)

Lenke til kommentar

Foto er inntektskilde, så derav er det aldri noen diskusjoner på den fronten. Høytalere og anlegg derimot er en helt annen historie. Min taktikk der er at jeg informerer om at noe nytt kommer uten å utbrodere hva det er - så settes det opp. Blir vanligvis et par dager klaging, men det går over ;)

Lenke til kommentar

Foto er inntektskilde, så derav er det aldri noen diskusjoner på den fronten. Høytalere og anlegg derimot er en helt annen historie. Min taktikk der er at jeg informerer om at noe nytt kommer uten å utbrodere hva det er - så settes det opp. Blir vanligvis et par dager klaging, men det går over ;)

Finn de største scene-høyttalerne og ta et bilde av de, presenter de og si at du får de relativ billig samt at de vil se kjempekule ut i stua, når kjæringa har roet seg ned litt resignerer du og sier at du får finne noen mindre og penere, da er hu åpen for det meste :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...