Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe annet ! Nå har jeg li flere år hatt lav fettprosent med relativ høy andel musklelmasse, så tanken var å løfte mye en siste gang før jeg blir for gammel. De siste årene er det skulderen som har satt en stopper så med andre ord var dette et forsøk på comeback. Det har gått fint de siste tre månedene, fram til skulderen nok engang sa glem det. Det er noe herlig med å løfte tungt, spesielt på baseøvelser, men nå har jeg akseptert at en skadefri kropp betyr mer enn sterk kropp. Så nå har jeg lagt opp treningen til en høyere insivitet og lagt fra meg å løfte "mye" i noen som helst øvelser. 

Faen nyt tjueårene dere som enda er der, sier nå bare jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe annet ! Nå har jeg li flere år hatt lav fettprosent med relativ høy andel musklelmasse, så tanken var å løfte mye en siste gang før jeg blir for gammel. De siste årene er det skulderen som har satt en stopper så med andre ord var dette et forsøk på comeback. Det har gått fint de siste tre månedene, fram til skulderen nok engang sa glem det. Det er noe herlig med å løfte tungt, spesielt på baseøvelser, men nå har jeg akseptert at en skadefri kropp betyr mer enn sterk kropp. Så nå har jeg lagt opp treningen til en høyere insivitet og lagt fra meg å løfte "mye" i noen som helst øvelser. 

 

Faen nyt tjueårene dere som enda er der, sier nå bare jeg.

 

For mange er det vel nettopp "nytelsen av 20-åra" som gjør at de ikke kan løfte tungt i 30-40årene :dremel:

Er veldig glad jeg ikke startet fokuset på "styrke" før jeg var i midten av 30-årene.

 

Å få en tjueåring til å forstå hvor viktig det er å fokusere på skadefri trening, noe som innebærer timesvis med kjedsommelig trening er èn ting.

Å få ham til å gjennomføre det er en annen.

 

Er enig med deg da. Sier kroppen stopp skal man høre på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe annet ! Nå har jeg li flere år hatt lav fettprosent med relativ høy andel musklelmasse, så tanken var å løfte mye en siste gang før jeg blir for gammel. De siste årene er det skulderen som har satt en stopper så med andre ord var dette et forsøk på comeback. Det har gått fint de siste tre månedene, fram til skulderen nok engang sa glem det. Det er noe herlig med å løfte tungt, spesielt på baseøvelser, men nå har jeg akseptert at en skadefri kropp betyr mer enn sterk kropp. Så nå har jeg lagt opp treningen til en høyere insivitet og lagt fra meg å løfte "mye" i noen som helst øvelser.

 

Faen nyt tjueårene dere som enda er der, sier nå bare jeg.

Nå MÅ jeg stikke litt!

Jeg er langt eldre enn deg og har ingen problemer med å gjøre fysiske ting... #mouhaha ;):p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen måter å finne ut av hvor mange kalorier jeg brenner på en hel dag?

 

Du kan benytte ymse kalkulatorer som en mal, deretter det den lange tunge veien å gå - starte et sted og justere inntaket utifra resultatene du får.

 

Det bør være snakk om uker, men kan være snakk om måneder å finne ut et noenlunde nøyaktig nødvendig energiinntak pr. dag for det du er ute etter.

Lenke til kommentar

Altfor mange som slurver med teknikken i markløft :)

 

Som regel kommer teknikkslurv (gjelder alle øvelser) som en direkte årsak av at man løfter for tungt - derav finner man seg metoder som gjør gjennomføringen enklere, men på bekostning av mål og mening.

 

Slurving med stangas plassering i bunnposisjon (avstand mellom legg og stang) er riktignok noe som kan kategoriseres som "særdeles lite lurt" da det bare gjør løftet tyngre.

Jeg kom da opp med denne ideen for hvordan man kan aktivt jobbe med saken.

 

Jeg tør ikke påstå at jeg er førstemann til å finne opp denne varianten men...lurt er det åkke som :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt åff-topic og kanskje for de spesielt interesserte: Kjøtt, bærekraft og norske naturressurser. 

Jeg er i en pågående debatt med lederen for helsepersonell for plantebasert kosthold. Veganer og lege Tanja forsøker etter mitt syn å sette opp stråmenn når hun kritiserer min forrige artikkel i Norsk Tidsskrift for Ernæring. Etter å ha jobbet med bærekraft og ernæring var formålet derfor å belyse norske naturressurser til ernæringsmiljøet. 

Hennes kritikk: http://www.ntfe.no/i/2018/3/p-400
Mitt motsvar: http://www.ntfe.no/i/2018/3/p-475
 

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...