Countryman Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg får ikke vondt i ryggen når jeg bruker benk... Etter min mening løfter jeg ikke tungt, bare så mye jeg klarer rimelig, og at jeg føler jeg får gevinst... Jeg mangler sikkert kjernemuskulatur, og benbygning i ryggen.. Er ikke så mye å få gjort med det tror jeg, men jeg skal legge inn litt stående handtler pga deg... Så får jeg se.. Jeg har ikke foreslått at du skal "stå"..? Og nei, du mangler ikke "benbygning i ryggen"... Kjære tid
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Jeg får ikke vondt i ryggen når jeg bruker benk... Etter min mening løfter jeg ikke tungt, bare så mye jeg klarer rimelig, og at jeg føler jeg får gevinst... Jeg mangler sikkert kjernemuskulatur, og benbygning i ryggen.. Er ikke så mye å få gjort med det tror jeg, men jeg skal legge inn litt stående handtler pga deg... Så får jeg se.. Jeg har ikke foreslått at du skal "stå"..? Og nei, du mangler ikke "benbygning i ryggen"... Kjære tid Jeg mangler ikke benbygning i ryggen? Kjære tid, jeg synes vi kunne prøvd å bytte kropp litt, sammen med medisiner. Jeg trodde du mente at jeg skulle stå da... Jeg sitter og tar skulderpress, og har null problemer med det, mener du at jeg ikke skal justere benken til sitteposisjon? Jeg tror for all del at du er ekspert i kroppsøvning.. Utifra din situasjon, og din kropp. Jeg bare minner om at alle mennesker har forskjellig kropp, forskjellig medisinsk situasjon, og forskjellig utgangspunkt. Jeg er glad at jeg er igang igjen for fullt synes jeg, etter to ukers avbrekk med influensa, og syk unge osv.. Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Hekk-Tor Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg får ikke vondt i ryggen når jeg bruker benk... Etter min mening løfter jeg ikke tungt, bare så mye jeg klarer rimelig, og at jeg føler jeg får gevinst... Jeg mangler sikkert kjernemuskulatur, og benbygning i ryggen.. Er ikke så mye å få gjort med det tror jeg, men jeg skal legge inn litt stående handtler pga deg... Så får jeg se.. Jeg har ikke foreslått at du skal "stå"..? Og nei, du mangler ikke "benbygning i ryggen"... Kjære tid Jeg mangler ikke benbygning i ryggen? Kjære tid, jeg synes vi kunne prøvd å bytte kropp litt, sammen med medisiner. Jeg trodde du mente at jeg skulle stå da... Jeg sitter og tar skulderpress, og har null problemer med det, mener du at jeg ikke skal justere benken til sitteposisjon? Jeg tror for all del at du er ekspert i kroppsøvning.. Utifra din situasjon, og din kropp. Jeg bare minner om at alle mennesker har forskjellig kropp, forskjellig medisinsk situasjon, og forskjellig utgangspunkt. Jeg er glad at jeg er igang igjen for fullt synes jeg, etter to ukers avbrekk med influensa, og syk unge osv.. Av ren nysgjerrighet; Vil du utdype hva du mener med mangler benbygning?
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg får ikke vondt i ryggen når jeg bruker benk... Etter min mening løfter jeg ikke tungt, bare så mye jeg klarer rimelig, og at jeg føler jeg får gevinst... Jeg mangler sikkert kjernemuskulatur, og benbygning i ryggen.. Er ikke så mye å få gjort med det tror jeg, men jeg skal legge inn litt stående handtler pga deg... Så får jeg se.. Jeg har ikke foreslått at du skal "stå"..?Og nei, du mangler ikke "benbygning i ryggen"... Kjære tid Jeg mangler ikke benbygning i ryggen? Kjære tid, jeg synes vi kunne prøvd å bytte kropp litt, sammen med medisiner. Jeg trodde du mente at jeg skulle stå da... Jeg sitter og tar skulderpress, og har null problemer med det, mener du at jeg ikke skal justere benken til sitteposisjon? Jeg tror for all del at du er ekspert i kroppsøvning.. Utifra din situasjon, og din kropp. Jeg bare minner om at alle mennesker har forskjellig kropp, forskjellig medisinsk situasjon, og forskjellig utgangspunkt. Jeg er glad at jeg er igang igjen for fullt synes jeg, etter to ukers avbrekk med influensa, og syk unge osv.. Av ren nysgjerrighet; Vil du utdype hva du mener med mangler benbygning? Jeg sliter med isjas til tider, fikk påvist prolaps som ungdom på røntgen. Etter samtale med ryggleger osv i Sverige etter plager etter 45 minutters jogging så ble jeg anbefalt å dele opp jogging. Så jeg jogger 15 min, hviler litt, ror 15 min jogger 15 min... Og det har funket mye bedre. Jeg har dårlig rygg, sliter med trøtthet på morgen pga medisin.. Jeg har god hjelp i noe som heter naproxen til tider, det kan forhindre betennelse sånn at jeg ikke blir ordentlig dårlig... Jeg er ikke ekspert, men jeg må til rygglege ca to tre ganger i året...
Lami Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Datasmurf: vil bygge traps ja. Men skal ikke ha noe crossfit øvelser. Power cleans virker altfor avansert. Må være lettere nåter. Jeg merker ikke en dritt av skuldehevninger / shrugs. Klarer på siste sett så vidt å holde dumbellene men aldri kjent noe. Er jo ikke en hokkus pokkus øvelse så vet ikke hva som er med den. Ser ingenting heller ... samme gjelder forøvrig militærpress. Skuldrene mine har ikke forandret seg noen gang. Men tusen takk for svar. Får vente litt med bicepen. Har alltid hatt vondt i håndleddene så vet ikke når jeg blir bra der. Er tåhev og benpress mye det samme? Jeg synes også Militær press er tull også, og har sluttet med det, dette er crossfit stuff og jeg er ikke fan av det. Trente det lenge uten mye effekt, Fokus på skulderpress er mye mer effektivt. Shrugs må man ta mange reps av, gjør du det? Jeg har den metoden når jeg tar shrugs, at jeg tar 4, og på den 5 ruller jeg hele veien rundt om du skjønner.. Si jeg tar 20-22 shrugs, og hver 5 ruller jeg helt rundt. Ganske enkelt... Du kan si at tåpress er litt over slutten på benpress.. Du trener litt av det når du tar benpress også, men tåpress trener du spesifikt leggene. Tar 8 repetisjoner og 2 sett på shrugs. 28kg manualer. Skal man ta skulderbladene bak og sammen eller noe sånt? Når jeg søker opp hvordan man gjør øvelsen på nett, er det jo ingen som sier noe om det. Men fatter ikke hvorfor jeg ikke kjenner noe når jeg gjør det som guidene sier.
SKAÐI Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Ikveld var det jaggu høy kvalitet over tråden Masse bra lesestoff I gamledager les intill ganske nylig fulgte jeg denne tråden og lærte stadig noe nytt og nyttig. I der siste er det vel mest brosience fordi jeg abbonerer på tråden... Endret 24. oktober 2017 av SKAÐI
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Var folk som tok opp hva det var ned min kropps benbygning, Trening er bra, men en fuktig nyttårsfeiring ifjord er avlyst i år fordi jeg ble sykmeldt 6 uker og ikke klarte å gå! Det samme skjedde med 10kg markløft for mange år siden. Sykmeldt 2uker ikke jobb ikke trening, klarte bare å gå i butikken.. Man lærer seg av feilsteg i livet. Ikke noe vodka invitasjon til naboen nyttår, ikke fattige 10 kg i markløft, og ikke ,45 minutters jogging uten hvilepause.. Når jeg jobbet 15 timer dagen med å sette igang en fabrikk i to uker.... Ble lam. I bena, klarte ikke gå, var midlertidig lam med stråling nedover bena, kom ikke til butikken, kravlet meg til kjøleskapet i sult, var sånn nesten 4 t 5 måneder. Alle kjenner vi best våre svakheter over liv..trent siden 19- er 41 nå, må tilpasse treningen til det jeg kan, med kompromisser. That's life Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Datasmurf: vil bygge traps ja. Men skal ikke ha noe crossfit øvelser. Power cleans virker altfor avansert. Må være lettere nåter. Jeg merker ikke en dritt av skuldehevninger / shrugs. Klarer på siste sett så vidt å holde dumbellene men aldri kjent noe. Er jo ikke en hokkus pokkus øvelse så vet ikke hva som er med den. Ser ingenting heller ... samme gjelder forøvrig militærpress. Skuldrene mine har ikke forandret seg noen gang. Men tusen takk for svar. Får vente litt med bicepen. Har alltid hatt vondt i håndleddene så vet ikke når jeg blir bra der. Er tåhev og benpress mye det samme? Jeg synes også Militær press er tull også, og har sluttet med det, dette er crossfit stuff og jeg er ikke fan av det. Trente det lenge uten mye effekt, Fokus på skulderpress er mye mer effektivt. Shrugs må man ta mange reps av, gjør du det? Jeg har den metoden når jeg tar shrugs, at jeg tar 4, og på den 5 ruller jeg hele veien rundt om du skjønner.. Si jeg tar 20-22 shrugs, og hver 5 ruller jeg helt rundt. Ganske enkelt... Du kan si at tåpress er litt over slutten på benpress.. Du trener litt av det når du tar benpress også, men tåpress trener du spesifikt leggene. Tar 8 repetisjoner og 2 sett på shrugs. 28kg manualer.Skal man ta skulderbladene bak og sammen eller noe sånt? Når jeg søker opp hvordan man gjør øvelsen på nett, er det jo ingen som sier noe om det. Men fatter ikke hvorfor jeg ikke kjenner noe når jeg gjør det som guidene sier. Du kan gå ned til 20 handtel og ta flere reps. Prøv å kom deg til 20 og fire Power rulliger.
Countryman Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Ikveld var det jaggu høy kvalitet over tråden Masse bra lesestoff I gamledager les intill ganske nylig fulgte jeg denne tråden og lærte stadig noe nytt og nyttig. I der siste er det vel mest brosience fordi jeg abbonerer på tråden... Men ting forandrer seg da, det er tydelig. Når tråden fylles opp med proteinpulver som smaker æss-bæss, læren om hvordan underarmscurl og tåhev i alle varianter er ekstremt effektivt for bygging av de mindre musklene og at militærpress er "crossfit-møkk". I tillegg mangler man mest sannsynlig benbygning i ryggen fordi den er svak og dårlig - da er det jaggu godt at man klarer å skille mellom broscience og virkeligheten Uttrykket "å snakke til døve ører" kommer til sin fulle rett og all tiden man har brukt på å komme med forskningsbaserte fakta eller ren logikk er en total waste of time - da, istedet for å forsøke og være konstruktiv lokkes man istedet til spydigheter desverre 3
Kakeshoma Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Kva er forskjellen på militærpress og skukderpress med stang? Tar du det sitjande? Skulderpress med stang gjør man vel fortsatt bak nakken? Og Skulderpress tar jeg alltid fra benk sittende om jeg har muligheten. Skulderpress bak nakken treffer musklene litt bedre, men bryter ned skulderleddet mye mer enn om du senker foran og ikke har albuene rett ut til siden.. I tillegg er det verre å senke feil når du blir sliten og få stanga rett i huet/på nakkevirvlene, enn å ta i mot på brystet
Need44speed Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Datasmurf: vil bygge traps ja. Men skal ikke ha noe crossfit øvelser. Power cleans virker altfor avansert. Må være lettere nåter. snakka ikke om power cleans , men power shrugs, noe helt annet. ingen av de øvelsene jeg nevnte er crossfit øvelser uansett hvis det er rykkdrag du tenkte på, så er ikke det power clean heller
Gouldfan Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Ikveld var det jaggu høy kvalitet over tråden Masse bra lesestoff I gamledager les intill ganske nylig fulgte jeg denne tråden og lærte stadig noe nytt og nyttig. I der siste er det vel mest brosience fordi jeg abbonerer på tråden... Men ting forandrer seg da, det er tydelig.Når tråden fylles opp med proteinpulver som smaker æss-bæss, læren om hvordan underarmscurl og tåhev i alle varianter er ekstremt effektivt for bygging av de mindre musklene og at militærpress er "crossfit-møkk". I tillegg mangler man mest sannsynlig benbygning i ryggen fordi den er svak og dårlig - da er det jaggu godt at man klarer å skille mellom broscience og virkeligheten Uttrykket "å snakke til døve ører" kommer til sin fulle rett og all tiden man har brukt på å komme med forskningsbaserte fakta eller ren logikk er en total waste of time - da, istedet for å forsøke og være konstruktiv lokkes man istedet til spydigheter desverre Jeg har vel aldri ikke kommet med spydigheter? Mener du at tåhev og shrugs ikke er effektivt i forhold til militært press??? Er vel ikke jeg som er spydig... Jeg mente ikke at militærpress er møkk. Men jeg trente militærpress i mange år, null gevinst. Så jeg fokuserer på andre øvelser.. Endret 25. oktober 2017 av Gouldfan 1
Zeph Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Vart du sterkare i militærpress på dei seks åra?
Gouldfan Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Vart du sterkare i militærpress på dei seks åra?Njet, jeg så ingen effekt overhodet. Jeg trente militærpress 6år før crossfit kom... Hver uke hver gang jeg trente skuldre.. Mulig andre har bedre resultat... Men for min del stjal det bare energi, og ikke noe gain. Nå varmer jeg opp i skulder press maskin, tar tre sett skulderpress fra benk, 3 sett skulderhev med handtel og 2 sett 22 reps shrugs av disse 4 kraftige.. Ja tar litt sidehev fra benk liggende på brystet også.. men da bruker jeg mindre vekter.. Endret 25. oktober 2017 av Gouldfan
Zeph Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Eg ser ikkje heilt kva crossfit har med saken å gjere, men ok. Utan framgang blir det sjølvsagt ingenting av det. Endret 25. oktober 2017 av Zeph
Gouldfan Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Eg ser ikkje heilt kva crossfit har med saken å gjere, men ok. Utan framgang blir det sjølvsagt ingenting av det. Militær har sikkert ikke så mye med cross å gjøre... Jeg bare antar at det er en greie de liker, fordi de liker å svinge stenger, og herje vilt..
Dufen Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Eg ser ikkje heilt kva crossfit har med saken å gjere, men ok. Utan framgang blir det sjølvsagt ingenting av det. Militær har sikkert ikke så mye med cross å gjøre... Jeg bare antar at det er en greie de liker, fordi de liker å svinge stenger, og herje vilt.. Jeg trener crossfit, og på tre år har jeg ikke engang hørt ordet militærpress. Vi forholder oss til konvensjonelle øvelser når det kommer til styrke, som knebøy, frontbøy, markløft, stangroing, OVER HEAD PRESS samt helt vanlige støtteøvelser. Svinge stenger? Jaha ja, Klokov driver med mye tøv han ja... Og før du kommer med at han er større enn oss alle så linker jeg til Liu Xiaojin som burde være på snitt med oss i størrelse.... Det er bare enda en unnskyldning fra deg, beskylde andre for å drive med tøv når det er du selv som tøver. Endret 25. oktober 2017 av Dufen 1
ilpostino Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende; flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 1
Gouldfan Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Eg ser ikkje heilt kva crossfit har med saken å gjere, men ok. Utan framgang blir det sjølvsagt ingenting av det.Militær har sikkert ikke så mye med cross å gjøre... Jeg bare antar at det er en greie de liker, fordi de liker å svinge stenger, og herje vilt.. Jeg trener crossfit, og på tre år har jeg ikke engang hørt ordet militærpress.Vi forholder oss til konvensjonelle øvelser når det kommer til styrke, som knebøy, frontbøy, markløft, stangroing, OVER HEAD PRESS samt helt vanlige støtteøvelser. Svinge stenger? Jaha ja, Klokov driver med mye tøv han ja... https://www.youtube.com/watch?v=cv_EWWDV2O0 Det er bare enda en unnskyldning fra deg, beskylde andre for å drive med tøv når det er du selv som tøver. Jeg har ikke noe imot crossfit ok, det er ikke min greie bare. Jeg skulle kanskje formulert meg litt bedre. Jeg tar den. Crossfiterne ser ut til å digge militær da. https://youtu.be/94pwgUPhdrE Endret 25. oktober 2017 av Gouldfan
Dufen Skrevet 25. oktober 2017 Skrevet 25. oktober 2017 Eg ser ikkje heilt kva crossfit har med saken å gjere, men ok. Utan framgang blir det sjølvsagt ingenting av det.Militær har sikkert ikke så mye med cross å gjøre... Jeg bare antar at det er en greie de liker, fordi de liker å svinge stenger, og herje vilt..Jeg trener crossfit, og på tre år har jeg ikke engang hørt ordet militærpress.Vi forholder oss til konvensjonelle øvelser når det kommer til styrke, som knebøy, frontbøy, markløft, stangroing, OVER HEAD PRESS samt helt vanlige støtteøvelser. Svinge stenger? Jaha ja, Klokov driver med mye tøv han ja... Det er bare enda en unnskyldning fra deg, beskylde andre for å drive med tøv når det er du selv som tøver. Jeg har ikke noe imot crossfit ok, det er ikke min greie bare. Jeg skulle kanskje formulert meg litt bedre. Jeg tar den. Crossfiterne ser ut til å digge militær da. De kaller det jo for det som det er: STRICT PRESS....... Det som vises i videoen er den tryggeste og minst skadebelasta måten å trene press over hodet på, jeg antar du forveksler en del her. Jeg forstår enda VIRKELIG ikke hvorfor du spør når du ikke er mottakelig for saklige svar som Countryman har gitt deg. Og hvis jeg har lest rett nå og du presser fra bak nakken, da øker du skadepotensiale dramatisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå