Countryman Skrevet 22. oktober 2017 Skrevet 22. oktober 2017 Takk for svar. Hva gjør man da? Endrer grepet? Tar en annen øvelse? Du finner neppe noen bedre bicepsøvelse enn den med EZ-stang. Aksepter at du nå trener en muskel som kanskje sjelden har vært i bruk? Ta det da litt pent. Mest sannsynlig er det brachioradialis du kjenner Det som er så herlig er at du får kjørt alle 3 bicepsene i en og samme øvelse med EZ-stanga. Albuene trukket godt bakover i eksentrisk fase så får du i tillegg med BEGGE hodene til biceps brachii og kjenner det lugger helt oppi skuldra
Lami Skrevet 22. oktober 2017 Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Jeg vet ikke om det er den jeg kjenner. Det er jævlig ømt/vondt inni denne sirkelen jeg tegnet på armen min: Og det er på den siden av armen jeg kjenner det ryker når jeg tar curlene. Jeg vet ikke men ifølge bilder så er det noen extensor muskler der? Edit: Det virker som om det er den muskelen som popper frem når jeg knytter neven. Edit 2: når jeg bøyer hånden nedover så ryker det i den muskelen og gjør vondt. Endret 22. oktober 2017 av Lami
darkness| Skrevet 22. oktober 2017 Skrevet 22. oktober 2017 Det der er runkemuskelen. Du har nok runket for mye. 3
Mr. President™ Skrevet 22. oktober 2017 Skrevet 22. oktober 2017 Det der er runkemuskelen. Du har nok runket for mye.Tilbake til ungdomsskolen ??
Bjarnemann Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Det der er runkemuskelen. Du har nok runket for mye. Æsj, du kom meg i forkjøpet. Hadde tenkt til å spørre om han var skeivhendt.
Countryman Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Jeg vet ikke om det er den jeg kjenner. Det er jævlig ømt/vondt inni denne sirkelen jeg tegnet på armen min: Jo, du gjorde det - fremsiden av armen - og der du har sirklet en ring på armen er mest sannsynlig nevnte muskel hvis du ser bildet jeg la ved... Siden du får vondt i muskelen ved bruk av Ez-stang, en vinkel som gjør den aktiv, forsterker det mistanken. Men man vet jo ikke. Dette er nett. Kommer kun med forslag. Kan også være eksentsonser som du nevner. De er også "under spenn". En muskel jobber aldri alene
Lami Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Takk. Får droppe den øvelsen en stund. Føler begge armene mine er ødelagt. Verking i håndleddene, vondt i den muskelen. Er drittlei ICF5x5 programmet nå. Har lyst å prøve meg på treningsopplegget som brukes for å trene til marinejeger i Forsvaret. Tror dere det er noe? De er jo bra trent og etter opplegget å dømme virker det hardt. Endret 23. oktober 2017 av Lami
Smooshball Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Alt fungerer til en viss grad, det meste ligger på innsatsen/oppfølgingen og kostholdet Må ikke droppe den, beste direkte guns byggeren Fagerli med ny posthttps://www.facebook.com/coach.borgefagerli/posts/938802996270374 "If you "hate" some of the exercises in your program, you could be losing out on up to 60% gains vs. doing more of the exercises you enjoy doing." 1
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Hvis det verker i det området ville jeg roet ned ja, det er lett å dra på seg senebetennelse der og du trenger ikke holde på over lang tid for å slite lenge etterpå. I verste fall, da . Syns det er fornuftig å kutte det ut/ned, det er jo ikke noe du MÅ gjøre for å kunne trene. 1
*F* Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Noen som har formeninger om korte bulk/cut sykluser? Ser meningene på nettet er meget varierte
Akse Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Noen som har formeninger om korte bulk/cut sykluser? Ser meningene på nettet er meget varierte Det er et veldiskutert tema, ja. Jeg tenker som så at hvis man er inne i en god bulkeperiode, hvor man har god kontroll på matinntaket, og kroppen er i vekst - hvorfor ikke utnytte det over en lengre periode, i stedet for å starte snuoperasjonen. Hvis man skal bytte om hver andre måned, blir man liksom liggende på midten uten å oppnå verken eller. Generelt sett virker det som om folk begynner å kutte lenge før de har bygd opp nok muskelmasse.
Countryman Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 At man kaster bort tid er det ingen tvil om - en annen viktig faktor er rent medisinsk, hva synes kroppen om å snu om fra over- til underskudd annenhver måned? Tipper den ikke trives med det. Skal man ha de beste resultatene må man nok kjøre lengre perioder med overskudd, og klare å drite i fettansamlingene. Fettansamlingene er vel kanskje treningsfolkets verste fiende (inkludert for meg selv) men det må til hvis man skal ha resultater.
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Og du kan legge på meir vekt enn støttemusklaturen er i stand til å takle. Ein som trener utelukkane i Smith kan ikkje gå over til frivekter og løfte like tungt. Jeg fikk fint trent skuldrene mer effektivt med handtler enn Smith ja... Jeg skal muligens ta lettere vekter på handtler neste gang... Har vært borti gode Smiths på treningsenter som går helt sømløst og er smørte.. Men den Smith jeg har vært hatt der jeg trener nå er ikke så bra... Så har mer utbytte på handtler... Det jeg har noia for ved å bruke fristang er at jeg ikke klarer å legge tilbake stanga.. Jeg må nok prøve å trene opp litt mer med dumbells før jeg prøver stang uten Smith. Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Jeg vet ikke om det er den jeg kjenner. Det er jævlig ømt/vondt inni denne sirkelen jeg tegnet på armen min: Og det er på den siden av armen jeg kjenner det ryker når jeg tar curlene. Jeg vet ikke men ifølge bilder så er det noen extensor muskler der? Edit: Det virker som om det er den muskelen som popper frem når jeg knytter neven. Edit 2: når jeg bøyer hånden nedover så ryker det i den muskelen og gjør vondt. Den kjenner jeg igjen fra ystang ja... Jeg synes det er bra å ro mye, jeg har det 15 minutter ved siden av 30 minutter jogging... Man bør ikke makse biseps så mye alene... Nedtrekk og roing osv synes jeg er bra hjelp til å unngå sånne skader.. Midtpress er vel også bra for de underarm musklene... Samt håndleddscurl med stang? Eller hva det heter.. De små musklene er digg å trene opp, dessuten utrolig effektivt byggmessig... Feks Tåhev i benpressmaskin, Skulderhev med stang eler handler, og handleddscurl med stang sittende.. Tåhev og skulderhev kan man trene mange repitisjoner av, jeg tar ca 24 to tre sett. Håndeddscurl tar man litt mindre reps av Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Zeph Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Du har problem med å få stanga på plass igjen i militærpress? Det kan du ta i eit rack med stanga liggande litt under der stanga vil ligge i hendene dine i bunnposisjon. Då blir det eit kort avløft med bøy i knea og tilsvarande når du legg på plass. Ev. velte deg og stanga inn i racket etter siste repetisjon. https://i.ytimg.com/vi/0xuPGlbFGzc/maxresdefault.jpg Endret 24. oktober 2017 av Zeph
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Du har problem med å få stanga på plass igjen i militærpress? Det kan du ta i eit rack med stanga liggande litt under der stanga vil ligge i hendene dine i bunnposisjon. Då blir det eit kort avløft med bøy i knea og tilsvarande når du legg på plass. Ev. velte deg og stanga inn i racket etter siste repetisjon. https://i.ytimg.com/vi/0xuPGlbFGzc/maxresdefault.jpg Militærpress klarer jeg, men sluttet å ta det etter at noen lurte på hva jeg i all verden drev med. Miltitærpress tar jeg veldig lite vekter på.. typ 20, 25 om jeg skulle prøvd nå.. Skulderpress liker jeg å trene med mye tyngre last, og det er vel bare det at jeg har noia for sikkerhet, ikke så greit å miste vekter på skuldra og ryggen liksom.. Jeg har altid trent skulderpress sittende, md unnak av handlter hjemme her jeg ikke har benk. Tror greia som er best er at jeg trener med handtler først, og når jeg får mer styrke så har jeg mye mindre angst for å miste noe... Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Zeph Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Kva er forskjellen på militærpress og skukderpress med stang? Tar du det sitjande?
Gouldfan Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Kva er forskjellen på militærpress og skukderpress med stang? Tar du det sitjande? Skulderpress med stang gjør man vel fortsatt bak nakken? En klar fordel med handtler er jo at man ikke behøver å få stanga bak nakken... Og Skulderpress tar jeg alltid fra benk sittende om jeg har muligheten. Endret 24. oktober 2017 av Gouldfan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå