Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Mat er et fysiologisk behov og det må vi ha. Og bare noe så tilsynelatende naturlig behov klarer vi ikke å regulere om det er fritt tilgjengelig. Og mange blir stadig mer overvektige som et resultat. Mat er essensielt for oss. Det er ikke preparater. Det er ikke et grunnleggende behov. Å sammenligne disse to blir altså helt feil.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mat er et fysiologisk behov og det må vi ha. Og bare noe så tilsynelatende naturlig behov klarer vi ikke å regulere om det er fritt tilgjengelig. Og mange blir stadig mer overvektige som et resultat. Mat er essensielt for oss. Det er ikke preparater. Det er ikke et grunnleggende behov. Å sammenligne disse to blir altså helt feil.

 

Det er ikke et fysiologisk behov for å spise seg så feit at man trenger medisinsk hjelp. Det var dette som var sammenligningen, altså skjønner jeg ikke motargumentet ditt i det hele tatt.

 

Det er en menneskerettighet å ikke bli straffeforfulgt når man ikke skader andre, i hvert fall er det helt logisk at det bør være sånn. Av dette følger det helt logisk at det er forkastelig å straffe folk for AAS-bruk. Det er altfor lite fokus på menneskerettigheten personlig frihet. Det skal ikke være sånn at staten bestemmer over min kropp selv om det faktisk er sånn nå. Du kan umulig være uenig i dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skal gjøre ét forsøk på å ta en ny runde med deg i bokseringen

 

 

Det her var KO fra Dukien. Fantastisk innlegg, du er en legende.

 

 

 

Takk og pris for at Forumtroll ikke styrer samfunnet.

 

 

Jeg er forut for min tid, og selvfølgelig er det mange som dere som mangler kunnskapen og fornuften som er nødvendig for å se det. Om 50 år kommer barnebarna dine til å innse at jeg hadde helt rett. Akkurat som at det var ulovlig å være homofil i Norge for 40 år siden, mens det i dag ses på som den største selvfølge at dette skal være lovlig. Men en gang i tida var alle enig om at dette var synd og skam. Verden går veldig sakte fremover dessverre, og det går utover uskyldige gang på gang på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal gjøre ét forsøk på å ta en ny runde med deg i bokseringen

 

 

Det her var KO fra Dukien. Fantastisk innlegg, du er en legende.

 

 

 

Takk og pris for at Forumtroll ikke styrer samfunnet.

 

 

Jeg er forut for min tid, og selvfølgelig er det mange som dere som mangler kunnskapen og fornuften som er nødvendig for å se det. Om 50 år kommer barnebarna dine til å innse at jeg hadde helt rett. Akkurat som at det var ulovlig å være homofil i Norge for 40 år siden, mens det i dag ses på som den største selvfølge at dette skal være lovlig. Men en gang i tida var alle enig om at dette var synd og skam. Verden går veldig sakte fremover dessverre, og det går utover uskyldige gang på gang på gang.

 

 

Du har en del gode poenger, jeg vurderer selv å begynne med testosteron / lignende fra ca 40-50+. Men jeg ser på roids som juks i ung alder. Kan jeg spørre om hvorfor du begynte med det?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg skal gjøre ét forsøk på å ta en ny runde med deg i bokseringen

 

 

Det her var KO fra Dukien. Fantastisk innlegg, du er en legende.

 

 

 

Takk og pris for at Forumtroll ikke styrer samfunnet.

 

 

Jeg er forut for min tid, og selvfølgelig er det mange som dere som mangler kunnskapen og fornuften som er nødvendig for å se det. Om 50 år kommer barnebarna dine til å innse at jeg hadde helt rett. Akkurat som at det var ulovlig å være homofil i Norge for 40 år siden, mens det i dag ses på som den største selvfølge at dette skal være lovlig. Men en gang i tida var alle enig om at dette var synd og skam. Verden går veldig sakte fremover dessverre, og det går utover uskyldige gang på gang på gang.

 

 

Du har en del gode poenger, jeg vurderer selv å begynne med testosteron / lignende fra ca 40-50+. Men jeg ser på roids som juks i ung alder. Kan jeg spørre om hvorfor du begynte med det?

 

 

Jeg begynte fordi jeg ikke kom videre naturlig. Fremgangen på trening var så latterlig treg etter 4 år med dopingfri trening at det føltes som bortkastet tid til slutt. Hva er vitsen i å presse seg flere ganger i uka i et år for å øke et par skarve kilo i en baseøvelse når man egentlig vil være 100 kg sterkere som de man ser opp til? Trening er bare gøy å holde på med når man ser resultater. Så da hadde jeg valget mellom å begynne med AAS, eller å ikke komme noe videre.

 

Jeg har ikke jukset på noen som helst måte. Å begynne med steroider var ingen snarvei, det var den eneste vei hvis jeg skulle oppnå mine mål.

Endret av Forumtroll1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Pffffrt, du fisker etter aksept for dine egne valg....

 

Ja hadde det bare vært så enkelt. Dette handler om noe mye større enn som så, nemlig helt grunnleggende menneskerettigheter angående personlig frihet. Det er pga. folk med så idiotiske og lite gjennomtenkte holdninger som Dukien at jeg risikerer straffeforfølgelse selv om jeg aldri har skadet et menneske i hele mitt liv.

Velkommen til norsk demokrati. Det er størsteparten som rår, om du ikke forstår det vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne oppdragelsen...

 

Jeg ønsker som et eksempel helt seriøst å kunne handle så mye våpen jeg selv vil.

Det er ikke nok med det som tillates i dag.

Men forvaltningen stopper der, det må jeg bare godta eller jobbe opp mot de som skriver forskriftene med.

 

Du kan gjøre det samme men det vites mindre om dop enn om eksempelvis våpen dermed VIL det gå trått ad den saken...

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Velkommen til norsk demokrati. Det er størsteparten som rår, om du ikke forstår det vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne oppdragelsen...

Jeg ønsker som et eksempel helt seriøst å kunne handle så mye våpen jeg selv vil.

Det er ikke nok med det som tillates i dag.

Men forvaltningen stopper der, det må jeg bare godta eller jobbe opp mot de som skriver forskriftene med.

 

Du kan gjøre det samme men det vites mindre om dop enn om eksempelvis våpen dermed VIL det gå trått ad den saken...

 

 

Et par problemer med argumentasjonen din. Jeg har ikke valgt å bli født inn i det norske demokratiet. Jeg krever å være et fritt menneske som ikke skal straffes med mindre jeg utgjør en trussel mot andre. Om jeg stikker nåler i ræva angår kun meg.

 

Parallellen til våpenlovgivningen holder ikke. Man ser ganske tydelig fra USA at våpen til alle gir mer skyting og drap. Her er det noe som går utover andre uskyldige mennesker. Bruk av anabole steroider går kun utover brukeren selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Våpen til alle gir mindre drap. Over 97%!!!!!! Av drap begått i usa med våpen er med ulovlige våpen.

Drap med skytevåpen er under 10%!!!

 

Glem den argumentasjonen...

Dop (som jeg er for så lenge det fremmer helsa og er gjort riktig) er det for mange hurrdurrs som bare vil dytte innpå og da med påfølgende psykiatri som igjen går utover andre.

 

Hvor er det vanskelig å se det hen?

 

Forøvrig så var det siste drapet (ene) begått i Norge med lovlig ervervet våpen de som ABB sto for og før det var det ikke begått drap med lovlig våpen siden 1979!!!!!!

 

Jeg kjenner flere som er voldsmenn pga dop(ing) de ikke klarte å kontrollere.

 

Om du straffes for det driter jeg en lang vei i, legaliserer man vil flere slike komme til overflata ..

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Våpen til alle gir mindre drap. Over 97%!!!!!! Av drap begått i usa med våpen er med ulovlige våpen.

Drap med skytevåpen er under 10%!!!

 

Glem den argumentasjonen...

Dop (som jeg er for så lenge det fremmer helsa og er gjort riktig) er det for mange hurrdurrs som bare vil dytte innpå og da med påfølgende psykiatri som igjen går utover andre.

 

Hvor er det vanskelig å se det hen?

 

Forøvrig så var det siste drapet (ene) begått i Norge med lovlig ervervet våpen de som ABB sto for og før det var det ikke begått drap med lovlig våpen siden 1979!!!!!!

 

Det er 8-10 ganger så mange drap i USA som det er i Norge. Vi har ingenting å lære av dem når det gjelder våpenlovgivning annet enn hvordan det ikke skal gjøres.

 

Psykiatri?? De fleste som bruker anabole steroider er ikke i nærheten av å ha bruk for psykolog... De som bruker AAS idiotisk trenger hjelp, ikke straff. Kollektiv avstraffelse av både fornuftige brukere og YOLO-shitkids er i hvert fall ikke en løsning.

Lenke til kommentar

 

Er Tomas Fjeldberg da dopet? Han har sick rå kropp med lav fettprosent

Du ser ganske fort på en persons kropp om han er på eller ei.

 

Det er noen tydelige forskjeller, er nok litt værre om det er småkidsa på 14-16år som hoppet på litt testo e (Ja, det er overraskende mange som faktisk gjør dette!)

 

Skal se om jeg finner noen gode eksempler

 

Det stemmer, 90% av bolere viser seg å være ungdom som ikke løfter^^

for eks 6pac hele året og annen idrett.

 

For hver boler man ser på gymmey er det 9 andre man ikke hadde sett det på pga de ikke spiser som 4 hester og løfter tungt.

 

Jeg kjenner flere som er voldsmenn pga dop(ing) de ikke klarte å kontrollere.

 

Mener å huske studier på at det bare forsterker det som ligger der fra før.

Dvs er man en idiot før man boler så blir man enda større idiot med bol.

 

Er man rolig og jesusaktig før bol, så blir man ikke et gram værre med bol.

 

Da er det ikke tatt med at man kan komme i gjeldskrise pga bol og i den spiralen ty til fyfy opplegg og via dette få bøllevenner og generellt bli en idiot.

Endret av War
Lenke til kommentar
eg kjenner flere som er voldsmenn pga dop(ing) de ikke klarte å kontrollere.

 

Mener å huske studier på at det bare forsterker det som ligger der fra før.

Dvs er man en idiot før man boler så blir man enda større idiot med bol.

 

Er man rolig og jesusaktig før bol, så blir man ikke et gram værre med bol.

 

Da er det ikke tatt med at man kan komme i gjeldskrise pga bol og i den spiralen ty til fyfy opplegg og via dette få bøllevenner og generellt bli en idiot.

 

Det ser ut til å stemme, det vitenskapelige grunnlaget for den såkalte "roid-rage" baserte seg på antagelsen av økt hormoner og hovedsakelig observasjon. Etterhvert har man sett akkurat slik du skriver at det ser ut til å "forsterke" personlighet-trekker. Er du blid, du forblir happy happy. Har du problemer med å kontrollere deg så blir dette altså ekstra vanskelig.

 

Som en anekdote så var jeg i det miljøet som ungdom og treningsenteret mitt i en periode var det mer normalt enn ikke å ta endogene preparater. Min tvilling og jeg er identiske og deler det samme genomet, altså har vi samme DNA og derfor er tvilling-studier gullstandard innenfor forskning. Vi hadde samme oppvekst, samme vennekrets og alt av miljøfaktorer var likt.

 

Så startet han med dette og personlig-strekkene mellom han og jeg endret seg radikalt Jeg avventet og min tvilling har vært rimelig hissig av seg, helt naturlig. Men du verden som det eskalerte for både han og resten av gjengen. Belastningen var stor på min familie og venner og gjenspeiler lite påstandene at "det kun går ut over seg selv" Både han og min gamle vennegjeng manglet etterhvert spenn for å kjøpe dette. Men man skulle ha det, koste hva det koste vil! For etter end kur så falt jo noen av dem ned. Uten å avsløre for mye så kan jeg si at både han og hele min gamle vennegjeng har oppnådd et rulleblad som er av betydning. For klisjéaktig så ble jo dem akkurat denne bøllegjengen som du snakker om. Og dette viser også den nasjonale politiundersøkelsen som jeg linket til i forrige post. Denne trenden ser også ut til å være den samme i andre land hvor man har undersøkt dette.

 

Dette er nå 11 år siden og ifjor hadde vi en lengre samtale om dette da hele den gamle vennegjengen var samlet for 10 årsjubileum (ungdomskole). Der ble jeg til min overraskelse hyllet av alle sammen for at jeg valgte å trene naturlig og der innrømmet egentlig alle at om dem hadde fått valget igjen så hadde dem valgt å ikke ta det. For dem beskrev at psyken av dette ble på bånn. En av dem må også ta beta-blokkere og er det jeg har snakket om før; potensialet for den negative sirkelen er stor. Det betyr selvsagt ikke at det gjelder alle, men her viser trenden uten tvil at det kan skje.

 

En av mine gamle forelesere som også er forsker er tilknyttet et meget spennende forskningsprosjekt som jeg også skal være deltager i. Og studiedesignet er rimelig unikt og tar for seg dette emnet. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Vi trenger mer kunnskap om det psykologiske samt fysiologiske aspektene rundt dette. Noen blir ikke påvirket og klarer seg helt fint, men det er fortsatt ikke et argument når observasjonene er at flertallet ser ut til å få en total negativ effekt av dette. Igjen understreker jeg at forsknings-grunnlaget er lite, dette skyldes etiske regler for hva som er lov å forske på. Nå i større grad klarer man å rekruttere den "vanlige mannen i gaten" slik at vi forhåpentligvis kan kartlegge de fleste faktorene i større grad. Studiedesignet under er eks det første av sitt slag og illustrerer egentlig hvor lite vi vet om dette. Igjen presiserer jeg at synet mitt på dette er nyansert og eks testosterone replacement therapy (TRT) kan være av fordelaktig hos enkelte grupper med mangel, selvsagt i samråd med relevant helsepersonell.

http://www.hjerneforskning.com/

post-235098-0-81590400-1403338837_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ble litt butthurt her fordi noen ikke liker at lekene deres ikke er lov.

Deal with it, ikke whine som en svensk fjortis som blir eid i BF4...

 

Det er som Dukien sier, for lite forskning på området til å kunne engang vurdere legalisering.

Hvor vanskelig er det å forstå? Eller skal trass og mas føre frem før vitenskapelig begrunnede avgjørelser tas?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For dem beskrev at psyken av dette ble på bånn. En av dem må også ta beta-blokkere og er det jeg har snakket om før; potensialet for den negative sirkelen er stor. Det betyr selvsagt ikke at det gjelder alle, men her viser trenden uten tvil at det kan skje.

 

En av mine gamle forelesere som også er forsker er tilknyttet et meget spennende forskningsprosjekt som jeg også skal være deltager i. Og studiedesignet er rimelig unikt og tar for seg dette emnet. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Vi trenger mer kunnskap om det psykologiske samt fysiologiske aspektene rundt dette. Noen blir ikke påvirket og klarer seg helt fint, men det er fortsatt ikke et argument når observasjonene er at flertallet ser ut til å få en total negativ effekt av dette. Igjen understreker jeg at forsknings-grunnlaget er lite, dette skyldes etiske regler for hva som er lov å forske på. Nå i større grad klarer man å rekruttere den "vanlige mannen i gaten" slik at vi forhåpentligvis kan kartlegge de fleste faktorene i større grad. Studiedesignet under er eks det første av sitt slag og illustrerer egentlig hvor lite vi vet om dette. Igjen presiserer jeg at synet mitt på dette er nyansert og eks testosterone replacement therapy (TRT) kan være av fordelaktig hos enkelte grupper med mangel, selvsagt i samråd med relevant helsepersonell.

 

 

Den beste måten å bruke AAS på er kontinuerlig, det vil si å ikke gå av. Det største problemet med steroidene er ikke steroidene, men når man går av steroidene. Det er spesielt da man kan bli påvirket psykisk. Siden jeg har et fornuftig og langsiktig syn på bruken kjenner jeg meg da ikke igjen i disse negative psykiske effektene.

 

Men det er klart, hvis man kjører kur med Tren og Deca og går av kuren uten å vite hva man gjør så kan psyken få seg en real trøkk.

Igjen må jeg presisere at det er stor forskjell mellom informert og fornuftig bruk av steroider kontra shitkids som hopper på en kur uten å lese fordi de vil ha muskler nåååååå.

 

Det er det som er problemet med disse debattene ofte. Meningsmotstanderne trekker frem eksempler på folk som har brukt steroider idiotisk. Ja, potensialet for misbruk er stort hvis man er dum, men det betyr ikke at man skal kollektivt avstraffe alle sammen. Det er fullt mulig å bruke AAS svært fornuftig, og det må man ha som utgangspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble litt butthurt her fordi noen ikke liker at lekene deres ikke er lov.

Deal with it, ikke whine som en svensk fjortis som blir eid i BF4...

 

Det er som Dukien sier, for lite forskning på området til å kunne engang vurdere legalisering.

Hvor vanskelig er det å forstå? Eller skal trass og mas føre frem før vitenskapelig begrunnede avgjørelser tas?

 

Du er et kjøtthue, go away.

Vis meg den vitenskapelige grunnlaget som rettferdiggjør straff av snille mennesker som ikke gjør en flue fortred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som Dukien sier, for lite forskning på området til å kunne engang vurdere legalisering.

Hvor vanskelig er det å forstå? Eller skal trass og mas føre frem før vitenskapelig begrunnede avgjørelser tas?

Spør fordi jeg lurer; er det ikke slik at man bruker "bol" i store mengder i legeindustrien, får dette skrevet ut på recept? På grunnlag av alt fra raskere muskeloppbygning etter ulykker til det og hjelpe gamlisene ha en mer smerteløs hverdag.

 

Jeg syns folk skal få gjøre hva de vil sålenge de kun gjør det mot seg selv. Men seøvfølgelig er det mange pkt som må bestemmes.

 

Alkohol er jo kun lovelig fordi det "alltid" har eksistert og man ikke klarte og forby det.

Det samme skjer jo med hasj rundt om i verden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...