Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er dette et ok pulver? :

 

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/whey_shake?utm_source=Prisjakt&utm_campaign=unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_term=&utm_content=Produktfeed

 

 

Fant det på tilbud, så kjøpte det. Tenkte at "pulver er pulver", så bare kjøpte det. Ja, smaker metall :eek:

Hva mer er i den enn det som står på labelen?

Innholdet tilsvarer ikke 160kcal om labelen stemmer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at temaet har blitt diskutert tidligere, men det virker som om det fortsatt er en del splittede meninger rundt det.

Styrketrening kombinert med kardio altså. Har søkt litt rundt, men ender opp med mye forskjellige svar. Loss of gains, plassere kardio på hviledagene, kjøre kardio før/etter styrkeøktene, kjøre intervaller rett etter styrketrening.

 

Hva er egentlig best? Er keen på å hive inn et par korte økter for å hjelpe litt på deffinga.

Lenke til kommentar

 

Prøvde en yogatime på senteret i dag. Fantastisk fin måte å trene på.

 

Kva får ein ut av det, reint fysisk eller fysiologisk?

 

God strekk og styrking av kjernemusklatur, og andre muskler som involveres i forskjellige øvelser.

 

Noen øvelser var så tunge at jeg bare klarte noen få sekunder, så det sier litt om hvor tungt det kan være. Økt bevegelighet og mobilitet gjennom statiske og dynamiske øvelser.

 

Også er det det mentale aspektet. Meditasjon er jo en del av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøvde en yogatime på senteret i dag. Fantastisk fin måte å trene på.

 

ultra-gay-seal.jpg

 

Er dette et ok pulver? :

 

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/whey_shake?utm_source=Prisjakt&utm_campaign=unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_term=&utm_content=Produktfeed

 

 

Fant det på tilbud, så kjøpte det. Tenkte at "pulver er pulver", så bare kjøpte det. Ja, smaker metall :eek:

 

Om noe, er pulver i hvert fall ikke pulver, som du har erfart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Prøvde en yogatime på senteret i dag. Fantastisk fin måte å trene på.

 

Kva får ein ut av det, reint fysisk eller fysiologisk?

 

God strekk og styrking av kjernemusklatur, og andre muskler som involveres i forskjellige øvelser.

 

Noen øvelser var så tunge at jeg bare klarte noen få sekunder, så det sier litt om hvor tungt det kan være. Økt bevegelighet og mobilitet gjennom statiske og dynamiske øvelser.

 

Også er det det mentale aspektet. Meditasjon er jo en del av det.

 

 

Fint alternativ på hviledager?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Vurderer å prøve ut yoga selv. Jeg jobber mye med fleksiblitet allerede (30+ minutter om dagen, pluss minst 15 minutter med rulling, som regel i overkant av en time til sammen om dagen), men har tro på at å gjøre det i form av yoga kan være bra og, spesielt siden jeg tror at å jobbe i de posisjonene man faktisk kan finne kroppen sin i gir langt større utbytte enn å forsøke å isolere ledd/muskler og tøye de alene.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Vurderer å prøve ut yoga selv. Jeg jobber mye med fleksiblitet allerede (30+ minutter om dagen, pluss minst 15 minutter med rulling, som regel i overkant av en time til sammen om dagen), men har tro på at å gjøre det i form av yoga kan være bra og, spesielt siden jeg tror at å jobbe i de posisjonene man faktisk kan finne kroppen sin i gir langt større utbytte enn å forsøke å isolere ledd/muskler og tøye de alene.

Det føltes bedre i ryggen etter yoga enn etter isolasjonstøying av den. Kan ha noe med kjernetreningen å gjøre.

Lenke til kommentar

Har så og si aldri vondt i ryggen lengre, eller noen andre steder, men tror det er bra for meg uansett. Er igrunn villig til å prøve alt som kan hjelpe til med restitusjon, mobilitet og forbedring av kjernemuskulaturen.

 

Jeg har egentlig klart meg veldig greit så langt med tanke på at jeg trener relativt tungt seks dager i uka, men alt som hjelper til er selvfølgelig bare positivt. Om det er noe yogagreier på hviledagen min (som ikke er en hviledag om man skal se strengt på det, pausebøy på 140 kg i dag), så kanskje jeg skal begynne med det da, enten som oppvarming eller nedvarming til det som allerede er blitt en slags mobilitetsøkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For to dager siden trente jeg mageøvelser i en saltime og nå gjør det satans vondt i magen. Det føles ut som at jeg har slått meg veldig hardt på begge sidene og i midten av magen, og bare det å reise meg opp fra en stol er veldig smertefullt. Er dette noe jeg bør sjekke opp, eller er det vanlig å ha en så intenst stølhetsfølelse i magen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...