Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha nådd målet mitt i fjor la jeg løpingen på hylla. Jeg var fornøyd. Nå derimot, har noen bedt meg delta på en serie løp gjennom året.

 

Skal den gamle kjempen komme tilbake? Skal han gjøre comeback? Skal han gjøre det han aldri trodde han skulle gjøre pånytt? Skal han inn i ringen for å slå Ivan Drak... ehh, jeg mener, ut på veien for å slå andre løpere?

 

Blir det Viking Race på deg? Noen andre som skal?

Lenke til kommentar

Alle de punktene man bør unngå har et eget sett med øvelser.

Ville ha trent det man er svakest på som vil booste alle de andre øvelsene i programmet.

 

Hva gjør man hvis man allerede kjører de grunleggende bøy osv øvelsene i programmet, har lav fettprosent med ikke synes magemusklene vokser på lik linje som resten av kroppen ? legger til en eller to eksta øvelser retta mot mage regner jeg med. Men problemet her er jo at så og si alle folk mener forskjellig. Senteret mitt har desverre bar ett "kabelcross" stativ som konstant er optatt så får veldig sjeldent kjørt cable crunches, noe jeg gjorde med resultat på mitt forrige senter med resultat.

Lenke til kommentar

SKADI: Mine favoritter når det kommer til magetrening er vektede crunches, sidebøy, planken med ekstra vekt og frontbøyhold/støtsats, men alt dette gjør jeg kun for å styrke kjernemusklene, det estetiske tar jeg ikke hensyn til.

 

Hvor lav fettprosent har du? Jeg kan veldig lite om kroppsbygning, men hvorvidt magemusklene synes eller ei har såvidt jeg skjønner mye med genetikk å gjøre. Jeg har en ganske høy fettprosent (rundt 23-24%) men med lys ovenfra kan jeg skimte magemuskulaturen min, noen ganger gjennom t-skjorta.

 

Har ingen kilde på dette nå, så derfor formulerer jeg det som et spørsmål: Har lest noen skrive at å trene de ytre skrå bukmusklene/obliquus abdominis (?) så kan dette gjøre at hud og fett får mer masse å strekke seg over, og derfor vil ligge litt tynnere over hele kjernen, og gi mer synlige magemuskler. Er det noe hold i dette?

Lenke til kommentar

Ikke noe å bry seg om, normale friske personer har en mer enn godt nok fungerende UREA syklus (avfallstoffer som går til nyrer og blir skilt ut med urinen) Og det er derfor man populært sier at man tisser ut dyrt "piss" siden flesteparten innenfor trening overestimerer behovet sitt for protein og dette overskuddet (NH3) må vi jo kvitte oss med.

 

Hos diabetikere og andre personer med en nedsatt nyre/levermetabolisme bruker man føre-var-prinsippet og fraråder et høyere inntak. For her vet vi ikke hva langtidskonsekvensene kan være.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Hørt litt forskjellig om de. For 350 kroner mer får du en mye mer velprøvd sko (er ikke uvanlig å se på VM) fra Adidas:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/power-perfect-ii-white

 

Disse burde vare i flere år, så de 350 kronene ekstra er i mine øyne verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...