Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme som jeg har sliti mye mer det da tenker jeg. Er som om noe hopper over når man bøyer seg.

En laang pause fra knebøy samt terping på teknikken funket for meg! Nå har jeg aldri vondt i knærne lenger! :)

 

Bare vær nøye med å ikke stå for bredt eller for smalt, og at tærne/knærne peker samme vei.

Er vel det alle sier, men om du gjør det riktig og er forsiktig så skal smertene gå over!

Jeg sleit faktisk over 1-2 år ,med knesmærter, før jeg fikset bøyen min :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har slitt før med smerter i kneet når jeg løper.

Det er forsiden/yttersiden ved kneskålen. Kan føle med hånda at det er noe som popper skikkelig når jeg bøyer det.

Er nok (mest sannsynlig) bare en litt betent sene. Spar deg pengene og dra rett til fysio. Er sjeldent så mye leger kan gjøre med slikt enn å gi deg henvisning til fysio uansett. Dersom det er noe virkelig galt med kneet ditt (typ låsninger og smertehelvete) kan det nok være greit å dra til lege først.

Med mindre du har bestilt time alt, da.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Stemmer det, kast en femmer på bakken, hent den ved å sette deg på huk.

Sånn man hentet den skal man bøye.

 

Jepp, jeg har slitt før med smerter i kneet når jeg løper.

Det er forsiden/yttersiden ved kneskålen. Kan føle med hånda at det er noe som popper skikkelig når jeg bøyer det.

 

Alle jeg har hørt har dette fikk bra knør av å begynne med en ny løpestil.

Lande med tæra først og hælen til slutt.

Sånn alle i verden gikk og løp før vi oppfant sko.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For volum og 5RM+ så lønner det seg alltid å løfte sånn som man får best kontakt og ikke der man klarer mest vekt.

Skal man ha store bryst ville man ikke fått ett benkpressløft godkjent i en styrkekonkurranse.

 

Jeg mener de burde skilles i to kategorier.

Skal man kaste en stein for å treffe en rute eller skal man kaste den så langt man klarer, det ville ha hatt 2 forskjellige teknikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Biceps dukker alltid opp :wee:

Har hatt størst økning i biceps de gangne jeg har trent et program uten biceps.

Trente helkropp /RYP-aktig med biceps på 20kg x 10 repish 25kg på 5 rep i 8 mnd pga en skulderskade som stoppet meg i å trene mange baseøvelser, det ga 3mm mer omkrets på biceps så gikk jeg over til et program som nermest bare er baseøvelser uten biceps og på 9 uker (ikke 8 mnd som forrige program) fikk jeg 1 cm økt omkrets og det var det siste målet jeg hadde.

 

Rent matematisk er det nok triceps som fikk kjørt seg, og det bringer oss inn på neste tema = store armer = triceps ikke biceps.

70% av armens masse er triceps, dvs 3x så store armer ved å trene triceps ikke biceps.

 

Hele biceps-trening-konseptet er fail.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...