Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dårlig sko føre til fucka teknikk i knebøy å derved hjelpe på å gi meg smerte i kneet? (nei sier ikke teknikken min er perfekt) :p

Bruker noen Nike joggesko, men tenkte jeg skulle prøve skate skoene mine som har ganske så flat & hard såle.

 

1) Kan likså godt trene knebøy i senga

2) du ødelegger skoene

3) ustabilt underlag - tenk deg at du veier 80 kg løfter 100 kg = 180 kg rett på ustødig underlag

4) Dårligere aktivering

5) Kjøp deg vektløftersko om du er seriøs med knebøy/frontbøy treningen din. - det vil gi deg bedre mobilitet i ankelen, og gir større aktivering av hamstrings samt bedre balanse = win.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser i en del tråder at folk bytter program og da nesten begynner på nytt hva belastning gjelder. Kan ikke forstå at folk vil trene lett bare for å slavisk følge et program. Det må da være lov å kjøre et nytt program med den belastningen man normalt trener med.

 

/rant

Lenke til kommentar

Ser i en del tråder at folk bytter program og da nesten begynner på nytt hva belastning gjelder. Kan ikke forstå at folk vil trene lett bare for å slavisk følge et program. Det må da være lov å kjøre et nytt program med den belastningen man normalt trener med.

 

/rant

 

Forstår ikke, uten progresjonen kommer man ingen sted, 100kg knebøy i 6 uker gir 0

Lenke til kommentar

Forstår ikke, uten progresjonen kommer man ingen sted, 100kg knebøy i 6 uker gir 0

 

Dealen er jo at folk starter på nytt program. De har før trent med 80-90kg i benkpress, og går ned på 40-60 med nytt program. GIR INGEN MEINING.

 

Og 100kg knebøy i seks uker vil selvfølgelig gi noe, så lenge man øker i reps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Kan likså godt trene knebøy i senga

2) du ødelegger skoene

3) ustabilt underlag - tenk deg at du veier 80 kg løfter 100 kg = 180 kg rett på ustødig underlag

4) Dårligere aktivering

5) Kjøp deg vektløftersko om du er seriøs med knebøy/frontbøy treningen din. - det vil gi deg bedre mobilitet i ankelen, og gir større aktivering av hamstrings samt bedre balanse = win.

Går det greit å trene uten sko?

Lenke til kommentar

En 2,5kg+ hver økt klarer man ikke i lengden uansett. Vel, i hvert fall ikke på høyrep.

 

Derfor man kutter 25%

Da kan man øke i ukesvis før man treffer RM man testet og i noen uker etter det pga ny styrke og da er det tid for ny deload igjen eller gå ned på rep og øke sett for å fokusere litt på styrke.

 

Har en veninne som bytta program nå, ufrivillig deload pga sykdom, men satte i gang på det nye programmet med de vektene hu avslutta det forrige med.

Da tar det uker før hu kan øke igjen og hver økt er 5% effektiv.

Lenke til kommentar

Derfor man kutter 25%

Da kan man øke i ukesvis før man treffer RM man testet og i noen uker etter det pga ny styrke og da er det tid for ny deload igjen eller gå ned på rep og øke sett for å fokusere litt på styrke.

 

Har en veninne som bytta program nå, ufrivillig deload pga sykdom, men satte i gang på det nye programmet med de vektene hu avslutta det forrige med.

Da tar det uker før hu kan øke igjen og hver økt er 5% effektiv.

 

Metoden virker så strategisk dårlig at jeg ikke helt forstår vitsen, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...