Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

Trente sånn på SIT en gang så kom NTNUi PT bort for å si at albuen må være inntil kroppen og i ro.

Da utelukker man jo en muskel, men det vet jo ikke de som har gått på ntnu.

 

Presser jeg albuene inn mot kroppen er de 10cm fra magen uansett, så PTen sa det var noe feil med skuldrene mine. :dribble:

Hahaha, elsker de studio PTene :p

Lenke til kommentar

Det er lov om det er med vilje, negative.

Derfor det er så hardt å vurdere om noen gjør noe feil eller om de er ekstra avanserte.

 

Tro meg, det var INGENTING vettugt med de løftene hans. Han sleit enda til med å senke de på vettig vis... :mrgreen:

 

Han skal forøvrig ha sagt at selv på deff må man ha 4 gram karbs pr kg kroppsvekt. Blir NOE vanskelig å kommei underskudd da :mrgreen:

Lenke til kommentar

Appropos PTer. På senteret der jeg trener er det en kvinnelig PT som har en god del kilo overvekt (typ "bred last"). Er dette normalt? Hun sikkert dyktig og alt sånt, men burde ikke PTene vise at de kan shitten sin?

 

For all del, det kan jo ligge noe til grunn at hun er slik (tidligere graviditet o.l), men tenker på generell basis.

Lenke til kommentar

Disse PTene tar kurs her og der og thats it.

Så jobber de og leser på iform.no

 

Tenk om Eirik Sandvik eller Fagerli skulle tatt 3 kurs i 2002 og bare PTet frem til nå.

Da hadde de hunnet mye tenker jeg.

Brenner ikke PTen for dette, oppdaterer seg hver dag og er flink så er det useless trener.

Lenke til kommentar

På toppen av det hele deler de ut programmer , men sier null om kosthld / kundens mål.

Har venner som har fått programmer og trener etter de, men kroppen ser lik ut år etter år.

De vet ikke hva en kalori er og det vet ikke treneren heller.

 

Til og med på kaliber gym sa de ingenting om kosthold, kun delte ut program og alle vet jo at man kan trene verdens beste program i 10 år uten å gaine ett gram om man spiser feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På toppen av det hele deler de ut programmer , men sier null om kosthld / kundens mål.

Har venner som har fått programmer og trener etter de, men kroppen ser lik ut år etter år.

De vet ikke hva en kalori er og det vet ikke treneren heller.

 

Til og med på kaliber gym sa de ingenting om kosthold, kun delte ut program og alle vet jo at man kan trene verdens beste program i 10 år uten å gaine ett gram om man spiser feil.

 

Ganske utrolig ja. Jeg var jo av den oppfatning at banan var det beste post-workout måltidet for noen år siden. Hadde ikke blitt mye gains da..

Lenke til kommentar

6:14 - 6:52

Disse skadene får man ikke når bindevevet er like sterkt, dvs progresjon over bindevevet = ny skade som kan fikses.

40 til 45 kg vil da bygge mer en 50 og 50 på 2 treninger.

Skjønner ikke hvordan folk kan trene etter "øke når man kan-prinsippet"

Haugevis av treninger hvor bindevevet hindrer strukturskade og man øker glykogenlagrene og utholdenheten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=lVpSTq-lgI0

Lenke til kommentar

6:14 - 6:52

Disse skadene får man ikke når bindevevet er like sterkt, dvs progresjon over bindevevet = ny skade som kan fikses.

40 til 45 kg vil da bygge mer en 50 og 50 på 2 treninger.

Skjønner ikke hvordan folk kan trene etter "øke når man kan-prinsippet"

Haugevis av treninger hvor bindevevet hindrer strukturskade og man øker glykogenlagrene og utholdenheten.

 

Når skal man øke ellers da?

Endret av Lackadaisical
Lenke til kommentar

Så hva sier ekspertene man burde spise da?

 

Det er ikke hva men iallefall ha en formening om hvor mye VS målene.

 

Om jeg skal bli bodybuilder, eller finne sommerformen og rippe fettet hadde jeg endret mengde mat og ikke treningsprogram.

Hva får de som trener da? Ned i vekt med null masse eller ingen endring eller gode resultater, alt avhengig av hva de tilfeldigvis spiser uten å vite noe om det.

Lenke til kommentar
Når skal man øke ellers da?

 

Om det ikke er på avansert tilpasset nivå og kjenner kroppen ut og inn eller trener ren styrke for konkurranser ol , men bare skal opp i vekt så får man denne progresjonen ved å teste 5 eller 10rep max avhengig av hva man bruker i programmet, så har man hvileuke/deload hvor all bindevev brytes ned og når man starter har man for eks 20-20% lavere vekt en x RM og da kan man øke hver trening med 2 kg / hver uke med 5kg på baseøvelser osv.

Da vil man øke hele tiden og etter 5-6-7 uker treffe der man lå på rep max, og siden man har fremgang kan man øke noen uker til før det er tid for ny x RM og nytt kutt på 20-25% og sånn klatrer man opp med tyngre vekter hele tiden samtidig som man hele tiden har progresjon.

 

Se for eks på RYP-kalkulatoren.

Hadde man satt 10RM-vektene på alle treningene i 6 uker hadde man fått 10% av fremgangen.

 

 

0:23 - 0:45 / grunnen til at man ikke burde kopiere programmet til noen som benytter seg av bol. Og grunnen til at de får resultater selv om de trener "feil" (40 sett ol )

http://www.youtube.com/watch?v=3ojcqXaugNY

Endret av War
Lenke til kommentar

Kan man ha så lavt kaloriinntak som bare det så lenge proteininntaket er skyhøyt?

 

Tenker da vist jeg ligger på 1800 kalorier daglig og med 250 gram protein.

 

Er 180cm høy og 88 kg, vil bli kvitt en del fett samtidig som jeg ikke vil miste noe muskelmasse.

 

Nei. Proteiner blir, om nødvendig, også omdannet til glukose og kan lagres som fett. Ingen grunn til å ligge skyhøyt, fyll heller opp med sunne fettsyrer og litt karbz.

 

Edit: om du ikke vil miste muskelmasse ville jeg lagt meg på -200 fra vedlikehold og trent tungt, og ikke innført et stort underskudd.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel opp til 2,6g pr kg fettfri kroppsvekt som er mest nytting på deff.

Opp til 3g når man kommer under 10% fett.

 

Men over dette blir bare dyre karbohydrater, men 1800kcal høres rett ut for din vekt om du trener for 500kcal hver dag, er 3 av disse dagene med vekter så er oddsen for å beholde massen så gode du får de.

Dette gir deg minus 7000ish kcal i uka som er nøyaktig en kg ned i fett på en kropp pga vannet i fettet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...