Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SL er et program som skal klare seg helt fint uten tilleggsøvelser (med riktig teknikk og nok mat+hvile) Uansett er det å legge til øvelser for å "bli mer utslitt" noe annet enn å legge til øvelser for å hjelpe svakheter i løft, og det er ikke så lett å svare på om du burde gjøre det ene eller det andre. Av de 4 eksemplene du ga Nerowulf ville jeg holdt meg til A, og hvertfall holdt meg LANGT unna C :p
Greit, takker ;)

 

Hvorfor er alternativ C så ille?

 

Du stresser nervesystemet mer en nødvendig, og det har ingen styrke fordeler. Og du må vente lenger før du får trent muskelen igjen. Bygger du overskudd får du overskudd til og løfte mer senere. Ikke noe poeng i å slite seg ut mer en nødvendig - dra på trening for trene nok til stimulans og dra igjen - ikke bli der og driv med tull.

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var på PF i dag for å kjøpe ZMA. De klarte jaggu meg å prakke på meg noen l-glutamin greier også.. Hva inni huleste er dette egentlig? Har googla litt, men det jeg stort sett finner er at dette er en ikke essensiell aminosyre man egentlig ikke trenger.

 

Har jeg kjøpt katta i sekken?

 

Du kjøper ting du ikke vet hva er? :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at militærpress ofte er den skulderøvelsen som er anbefalt i programmer og ikke for eksempel sittende skulderpress med manualer, eller er det bare ett godt eksempel?

Vel, én åpenbar grunn er at stående alltid er bedre enn sittende, nesten uansett hva det er snakk om. Vi sitter for mye,.

 

 

En annen er vel at du rett og slett løfter mer i mil-press.

Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

Du bor i Nord?
Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

Du bor i Nord?

 

Det stemmer. Bryter med isbjørner på en daglig basis.

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at militærpress ofte er den skulderøvelsen som er anbefalt i programmer og ikke for eksempel sittende skulderpress med manualer, eller er det bare ett godt eksempel?

Vel, én åpenbar grunn er at stående alltid er bedre enn sittende, nesten uansett hva det er snakk om. Vi sitter for mye,.

 

 

En annen er vel at du rett og slett løfter mer i mil-press.

Med min elendige styrke i militærpress så presser jeg nesten mer pr hånd i skulderpress med halter... :tease: Så, det at man kjører mer i militærpress gjelder ikke for min del.

 

Har kanskje noe med at jeg alltid har prioritert hantelpress..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

Før trente eg aleine eller med stefaren min. Fortsatt det same når eg er i Skien og trener på ProGym.

Når eg er på skulen blir det oftast at eg trekk bekjente eller blir kjent med nye folk. Litt for mykje snakking og lange pauser, men er kos.

Har eg dårlig tid går eg bare med headsettet på konstant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...