Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo.

 

Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor?

Du har strengt tatt ikke behov for det. Berkhan mener at BCAA kun er nødvendig ved forlengede fasteperioder. Sånn type 24 timer +...

Ok. Kjem nok aldri til å trene styrke på morgoen før spisevinduet startar, kun løping o.l.

Så då er det kun kreatin som er greit å ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo.

 

Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor?

Du har strengt tatt ikke behov for det. Berkhan mener at BCAA kun er nødvendig ved forlengede fasteperioder. Sånn type 24 timer +...

Ok. Kjem nok aldri til å trene styrke på morgoen før spisevinduet startar, kun løping o.l.

Så då er det kun kreatin som er greit å ta?

 

Kreatin for å løpe? Les deg opp mann.

Lenke til kommentar

Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo.

 

Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor?

Du har strengt tatt ikke behov for det. Berkhan mener at BCAA kun er nødvendig ved forlengede fasteperioder. Sånn type 24 timer +...

Ok. Kjem nok aldri til å trene styrke på morgoen før spisevinduet startar, kun løping o.l.

Så då er det kun kreatin som er greit å ta?

 

Kreatin for å løpe? Les deg opp mann.

Hvorfor ikke? Det har ikke noe å si når på dagen man inntar det...

 

Jeg har forøvrig erfaringer som tilsier at kreatin hjelper ved utholdenhetstrening også men kan ikke verifiaere dette klinisk...

Lenke til kommentar

Begynne med periodiskfaste igjen f.o.m i morgo.

 

Om du trenar på tom mage, er det BCAA som gjelder, og kvifor?

Du har strengt tatt ikke behov for det. Berkhan mener at BCAA kun er nødvendig ved forlengede fasteperioder. Sånn type 24 timer +...

Ok. Kjem nok aldri til å trene styrke på morgoen før spisevinduet startar, kun løping o.l.

Så då er det kun kreatin som er greit å ta?

 

Kreatin for å løpe? Les deg opp mann.

Trur du burde lese deg opp før du kommenterer. Driv med styrketrening, og det er i forhold til det eg tek kreatin. Å ta kreatin på morgoen er ein del av morgenrutina, derfor. Lurte bare på om det kom til å ødelegge for fasta.

Har nok ingen negativ effekt når det kjem til utholdenhetstrening heller, snarere tvert i mot. Spesielt under spurt, HIIT o.l. så tek ein i bruk store muskelgrupper forholdsvis eksplosivt.

Lenke til kommentar

Veldig bra at han skal vise planke og viser noe som ligner planke med hyperlordose. Flott.

 

Jeg har slitt med en slags strekk(?) i lysken når jeg kjører knebøy, så må dermed droppe øvelsen inntil videre. Kan det tenkes at frontbøy kan være et alternativ siden dette ikke innebærer like mye hoftebruk, eller vil lysken belastes tilsvarende som i knebøy?

Du har fått tilstrekkelig med tøyeøvelser og lignende tips av Joakim, men frontbøy vil nok kanskje være bedre. Hva med å prøve selv? Det er ingen her inne som vet hvordan skaden din føles. Støtter forsåvidt oppunder det Joakim sier med fotbredde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt sikkert, men da tar dere trenings- og kostholdsdelen her, og skytedelen i en jakttråd.

 

What he said, mer jaktprat blir slettet som offtopic.

 

Den beslutningen traff du blink med. Som moderator har du virkelig siktet deg inn på overtredelser.

 

Men for å styre skuta på rett kjøl; jeg vet ikke mye om tennistrening, men jeg antar at smidighet må være essensielt. Skrittet mitt hyler når jeg ser dem gå i spagaten for n'te gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morn, lurer på om det er noen i den tråden her som har vært i forsvaret og prøvd/kommet inn som enten, marinejeger,spesialjeger,fallskjermjeger eller spesialbåtoperatør ? Har egentlig veldig lyst til å prøve meg som det da jeg synes det virker spennende og krevende. Men altså de fysiske kravene er de som stopper meg nå. Har bra psyke da jeg har opplevd endel ting å tror ikke det blir noe problem.

 

Har forstått at de fleste øvelsene er veldig kroppsvekt relatert, f.eks tette pushups, pullups, rygghev og masse løping/gå langt.

 

Det er jeg sliter mest med er: Tette pushups, 25 maks på en bra dag og løping. Har ikke noe problem med å gå veldig langt. Derfor jeg lurer på om noen har noe bra tips, veit forsvaret har lagd ett treningsprogram som jeg har lastet ned å sett litt på det. Er forresten 17 år, veier 73-75 kg, 1.86m høy og relativt god form.

 

Takker for alle innspill ;)

Jeg kan kun svare for mine erfaringer med kystjegerkommandoen:

Som flere har skrevet så er kravene på push-ups, osv bare for at du skal komme videre fra opptaket - de skal sile ut de som i alle fall ikke egner seg. Disse kravene VAR ikke så viktige da jeg var inne, men mye kan ha skjedd på snart 10 år.

 

Men, det er en ting som er viktigere enn alle andre ting til sammen (i mine øyne). Noen har skrevet det, mens andre har klart og tydelig forklart at de ikke vet hva de snakker om i denne tråden. (...) Jeg tenker på å gå med sekk. Når alt innholdet fra pakklisten ligger i sekken pluss litt fellesmatriell, da snakker vi fort 50kg i tørrvekt. La telt og soveposer trekke til seg litt vann og du er ikke langt unna fra å gå med kroppsveken på ryggen.

 

Jeg hadde fått advarsler om akkurat dette før jeg gikk inn, men jeg ser jeg burde trent mye mer og med tyngre sekk. Tror ikke jeg gikk med mer enn ca 30 kg her hjemme den våren og sommeren før jeg ble kalt inn. Forskjellen på 30 og 50 er enorm. Nå ble det ikke lange avstander med så tunge sekker, naturlig nok, men noen kilometer tok likevel mange timer. Tror det lengste jeg gikk med 50kg+ på ryggen var 4-5 timer før vi hadde minst en times pause i OP. Når vekten på sekken var mer 25-30 så ble det fort tre døgn i strekk.

 

Du sier du har sterk psyke - det er bra. Har du det etter 4 døgn uten søvn også?

Lenke til kommentar

Det er ikke så dumt å trene med sekk, gjorde det selv.

Jeg gikk inn i HVU først så hadde rett sko under treningen , og ikke stopp på 30kg nei. Ha sand i poser og 2-3-4posetape dem i pakker i for eks 5 kg og øk hele tiden. Ikke bare skal du ha sekken din, men kanskje du får radio på magen eller må bære en del av en 50cal.

Kanskje man får Barrett M82A1NG med seg og der har man 13.5kg /16kg stridsklar og det er i tillegg til primærvåpenet AG3 i min tid og er kolben sammenleggbar er det 3 kg til.

Totalvekten på en person kan da være 180kg på skoa og da kan man ikke trene med 30kg sekk.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen (er det nevneverdig forskjell?) på Pec Dec Flyes i maskin og liggende Flyes med manualer, sånn bortsett fra det maskinen tar bort av støttemuskulatur? Er så lei av å ikke "treffe" brystet og lurer på om kanskje Pec Dec er løsningen.

 

Treffer du ikke bryst i benk/skråbenk med stang eller manualer?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde benkpress med stang, skrå benkpress med manualer og Flyes i går, er støl i Triceps og "under armene", men ikke nevneverdig i brystet.

 

Edit: Jeg presser skulderbladene sammen og prøver å skyve hendene mot hverandre på toppen av pressene.

 

Edit 2: Det er vel kanskje heller disse jeg må fikse på..?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Er litt nysgjerrig på PF, men lurer på en liten ting.

 

For tiden trener jeg veldig mye. Trener på høy intensitet, feks løping og boksing på sekk, flere ganger i uka. De dagene jeg ikke bokser eller løper hardt kjører jeg hele kroppen i styrketrening. Mao ganske hard trening, stort sett hver dag. Antar derfor at jeg har et visst behov for karbohydrater. Hvordan vil dette fungere, når jeg ikke kan "fylle på" før relativt sent på dagen? Er ofte sent hjemme, og må derfor ha et spisevindu til ihvertfall ti. Slik jeg har forstått det da vil jeg feks kunne spise mellom to og ti.

 

Vil en så sen oppstart av spisingen være tilstrekkelig for å dekke behovet mitt for karbohydrater, tatt i betraktning at jeg trener ofte, og med høy intensitet?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...