Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kanskje lettare å pådra seg "skader" ved bruk av manualer? Kanskje ein aktiverar fleire musklar/grupper ved å stå oppreist å bruke olympia stang?

 

Veit ikkje - bare synsar.

Nja. Er nok lettere å pådra seg skader stående med tanke på alle holdningsproblemene/mangel på styrke i kjernen de fleste har.

Tillegg: Og nettopp derfor den også er bedre. Du får i tillegg trent det å stabilisere med vekter over hodet; Det er ikke helt lett.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

Du bor i Nord?

 

Hvor i Nord trener dere?

Lenke til kommentar

Hold dere fast, her kommer et spørsmål: trener dere sammen med noen eller alene? Selv har jeg alltid trent alene, men det blir litt kjedelig i lengden. Har overbevist andre om å trene med meg, men de er av typen som er veldig hypp første uka, så dabber det litt av i den andre før de er helt borte den tredje.

 

Noen burde starte et "matching-nettsted" a'la de der kjærlighetsgreiene, men for treningsbuddies :p

 

Noe sånt, eller? http://www.sportdate.no/ :p

 

Trener alene i Telemark, men det er bare å bli med hvis dere klarer å holde følge. Gjelder forsåvidt kun kondisjon...

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd dette proteinet? Scitec Nutrition 4000g sjokoladesmak? fant det på salg til halv pris i en butikk. 700,- selger påsto selvfølgelig at det var så utrolig god på smak :)

 

mulig det var dette, men i ei grønn bøtte

 

http://www.proteinfabrikken.no/default/Proteinpulver/Whey-Protein-Isolat/Whey-Protein-Isolat-4000-g-Sjokolade-Scitec-Nutrition-12838-p0000004653.aspx

Lenke til kommentar

^ Jeg ville kjørt det samme som sist.

 

Herpderp. Jeg klarer rett og slett ikke gå ned de siste prosentene jeg vil ned i fettprosent før jeg går over på vedlikehold.

 

Jeg har kontroll på kcal inn. Kostholdet er tilnærmet perfekt, og jeg ligger i et passelig underskudd. Treningen er også som jeg liker den. Jeg har lavt stoffskifte, men ikke så lavt at jeg går på tyroksin fast (kun i forverringsperioder).

 

Kan det være slik at jeg ikke klarer å gå ned de siste prosentene pga stoffskiftet? Det virker liksom ikke helt logisk at jeg skal ha klart å komme så langt, men at det skal låse seg på den "siste" innspurten heller. Loosing my patience here.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

^ Jeg ville kjørt det samme som sist.

Sikker? :p Jeg har ikke lyst til å stå over en uke med trening igjen..

 

Herpderp. Jeg klarer rett og slett ikke gå ned de siste prosentene jeg vil ned i fettprosent før jeg går over på vedlikehold.

 

Jeg har kontroll på kcal inn. Kostholdet er tilnærmet perfekt, og jeg ligger i et passelig underskudd. Treningen er også som jeg liker den. Jeg har lavt stoffskifte, men ikke så lavt at jeg går på tyroksin fast (kun i forverringsperioder).

 

Kan det være slik at jeg ikke klarer å gå ned de siste prosentene pga stoffskiftet? Det virker liksom ikke helt logisk at jeg skal ha klart å komme så langt, men at det skal låse seg på den "siste" innspurten heller. Loosing my patience here.

PF? Ingen personlige erfaringer, men folk sier det hjelper på de siste prosentene / det siste lille sideflesket / etc.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sånn at nesten alle skal glane på meg og se stygt på meg når jeg går tur med sekk? Dette er folk som selv går tur eller løper, men bare fordi at jeg har på en sekk på ryggen så er jeg tydeligvis veldig opprørsk. De glor meg ned rett og slett, har også hørt noe si (han går med sekk! Hvorfor går den mannen (hehe) med sekk?) blir ganske irritert over det. Her prøver jeg å trene, men jeg blir sett nedpå siden jeg har noe på ryggen min og ikke har på meg klær som skal gjøre treningen så komfortabel som mulig.

Lenke til kommentar

Igår hadde vi den mest interessante gjesteforeleseren på skolen so far; vi fikk besøk av en klinisk ernærningfysiolog fra melk.no (ikke noe med tine å gjøre) og jeg var ærlig talt veldig skeptisk da jeg var redd det var plankekjøring for magert etc men jammen meg ble jeg imponert av henne, hun representerte all relavent forskning i forhold til mettet fett og hjerte- kar samt melkefett og diverse varianter av dette og de lærdes strides jammen meg der.

 

Alt i alt ble hodet mitt mentalt raped da det var sinnssykt mye nytt jeg lærte av gjesteforelesern, spurte om hypotesen med melkefett på proteinsyntesen men der var det ekstremt lite forskning gjort (som forventet) men derimot meiereprodukter i treningsammenheng = <3 (som vi allerede viste)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ Jeg ville kjørt det samme som sist.

Sikker? :p Jeg har ikke lyst til å stå over en uke med trening igjen..

 

Hvis du skal oppleve framgang i treningen din, så må du være villig til å oppleve litt ubehag av og til.

 

Hvorfor er det sånn at nesten alle skal glane på meg og se stygt på meg når jeg går tur med sekk? Dette er folk som selv går tur eller løper, men bare fordi at jeg har på en sekk på ryggen så er jeg tydeligvis veldig opprørsk. De glor meg ned rett og slett, har også hørt noe si (han går med sekk! Hvorfor går den mannen (hehe) med sekk?) blir ganske irritert over det. Her prøver jeg å trene, men jeg blir sett nedpå siden jeg har noe på ryggen min og ikke har på meg klær som skal gjøre treningen så komfortabel som mulig.

 

Du er treningens svar på blitzerne. Men det er ikke det verste jeg har sett. Da jeg tok drosje til jobb en gang for noen uker siden, så jeg ei dame som jogget i gresset langs motorveien inn til Oslo. Dette var litt før klokka 6 om morgenen. Det er ikke akkurat den ruta jeg ville valgt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lyst til å stå over en uke med trening igjen..

Hvis du skal oppleve framgang i treningen din, så må du være villig til å oppleve litt ubehag av og til

Jammen hør etter da. Jeg er ikke fremmed for litt ubehag, men å måtte stå over to treningsøkter på grunn av stølhet som gjør at jeg ikke funker ordentlig, kan umulig gjøre at jeg opplever fremgang med treningen. Jeg snakker ikke om at jeg "ble litt støl". Det gjorde mæd vondt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...