Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i et selskap i går hvor det ble servert hommer. Tror det var omtrent en halv til hver person, men av en eller annen grunn var det lite populært og jeg satt igjen med 6 hommer! Deiligere protein finnes det ikke. :dribble:

Heldig med den!

Hvordan går det med ryggen+knebøy, forresten?

 

Er mye mindre plaget med ryggen nå, samtidig som teknikken blir bedre og bedre for hver økt. Har kanskje noe med at jeg har byttet til et litt mer volumretter porgram hvor ikke belastningen er så tung de første fem ukene. Tror det blir vedlig bra etterhvert! Takk for all hjelpen :)

Lenke til kommentar

Er mye mindre plaget med ryggen nå, samtidig som teknikken blir bedre og bedre for hver økt. Har kanskje noe med at jeg har byttet til et litt mer volumretter porgram hvor ikke belastningen er så tung de første fem ukene. Tror det blir vedlig bra etterhvert! Takk for all hjelpen :)

Har hatt lignende problemer, og dette løste opp ting for min del:

Endring: Feil link.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om du så før jeg redigerte inn riktig link eller ikke. Men jo, han foklarer rundt det hele. Har du problemer i ryggen kan det være mye rart, for å utelukke mye rart: 1) Fungerer magen til å stabilisere? 2) Stive hamstrings? 3) Stive hofteleddsbøyere? Hva mener du ikke er løsning med dette?

Jeg så den første linken, som var mye kortere enn den som er der nå, og som bare viste hvordan man diagnostiserer stramme hamstrings, og ingenting om hvordan man fikser det.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du så før jeg redigerte inn riktig link eller ikke. Men jo, han foklarer rundt det hele. Har du problemer i ryggen kan det være mye rart, for å utelukke mye rart:

1) Fungerer magen til å stabilisere?

2) Stive hamstrings?

3) Stive hofteleddsbøyere?

Hva mener du ikke er løsning med dette?

 

Redigerte du to ganger? Nå så jeg en 5:50 lang video der han diagnostiserte..?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du så før jeg redigerte inn riktig link eller ikke. Men jo, han foklarer rundt det hele. Har du problemer i ryggen kan det være mye rart, for å utelukke mye rart:

1) Fungerer magen til å stabilisere?

2) Stive hamstrings?

3) Stive hofteleddsbøyere?

Hva mener du ikke er løsning med dette?

 

Redigerte du to ganger? Nå så jeg en 5:50 lang video der han diagnostiserte..?

Nei, riktig video. Ref. feit tekst over. Er ikke så mye diagnosering som det å gjenkjenne når noe er galt, og hva som er galt. Vet man hva som er galt er det ikke så vanskelig å fikse det (google "hamstrings stretches" f.eks.). I dette tilfelle er det mer eliminasjon, men det er da ikke noe å kimse av uansett.

Om man skal ha det sort på hvitt kan jeg skrive at en mulig løsning er å tøye hamstrings. :p Det funket for meg.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Hvordan og hvor ofte tøyer dere?

Noen anbefalte artikler ang. emne? Helst på norsk, men klarer vel å lese engelsk også!

 

Eirik Sandvik hadde mange artikler med dette før, men ser ut som han har ny hjemmeside og alle artiklene er borte.

 

Men trenger ikke være vanskeligere en som så:

 

Du kan tøye: Før økten, inni økten, etter økten eller andre ganger på dagen.

 

Skal du tøye før økten - Pass på at du starter økten med det før det andre ikke tøy RETT før et tungt løft, det kan redusere maksimal kraft.. Derfor starten av oppvarmingen, for da har du ikke lenger tøyd RETT før man løfter tungt.

 

I økten: Ikke tøy samme muskel som trenes, trener du benkpress tøyer du ikke bryst imellom - men motsatt muskel som f.eks lats. Og omvendt.

 

Etter: Tøy de musklene du brukte, eller det du har behov for.

 

Tøy helst på problemområder. 30-60sek er greit, men ikke overdriv heller, du skal kjenne det strekker, men ikke rive av beinet om du skjønner..

 

PS: Du trenger heller ikke varme opp før du skal tøye, men anbefaler litt utfall før du begynner.

 

Jeg tøyer før økten, og litt i økten og litt hjemme når jeg gidder.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...