Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Her er karakterkravene for 8. til 10. trinn på en random skole:

http://www.minskole.no/minskole/kannik/pilot.nsf/ntr/CD86948BE8BEF487C125761700347A1C/$FILE/Veiledende%20testkrav%202008-2009-%20felles.pdf

 

Mener det kjappeste jeg var nede på var rett over 8.30 i 9. eller 10 klasse.

Da trente jeg riktignok fotball 5 dager i uka :tease:

 

(hadde forøvrig en afroamerikaner i klassen, han sprang på 7.96 mener jeg)

Lenke til kommentar

Her er karakterkravene for 8. til 10. trinn på en random skole:

http://www.minskole....9-%20felles.pdf

 

Mener det kjappeste jeg var nede på var rett over 8.30 i 9. eller 10 klasse.

Da trente jeg riktignok fotball 5 dager i uka :tease:

 

(hadde forøvrig en afroamerikaner i klassen, han sprang på 7.96 mener jeg)

Kult. Den skal jeg ta vare på. Skal få 6 i samtlige øvelser innen sommeren er slutt. :p

Lenke til kommentar

Til helvete med å spise naturlig.

 

Har alltid prøvd å spist mest frukt rett før trening for å få litt karbohydrater "i blodet", og 1 time før det noe med fett og proteiner (laks eller proteinshake). Men denne gangen spiste jeg pasta 1-2 timer før i stedet for frukt. Pleier sjelden å spise pasta siden det er "untaurlig", men herregud hvor deilig det var med den eneriboosten jeg fikk gjennom hele treninga.

 

Hvorfor er ikke pasta naturlig?

 

Fordi vi ikke har spist det de siste 200.000 åra.

Lenke til kommentar

Her er karakterkravene for 8. til 10. trinn på en random skole:

http://www.minskole....9-%20felles.pdf

 

Mener det kjappeste jeg var nede på var rett over 8.30 i 9. eller 10 klasse.

Da trente jeg riktignok fotball 5 dager i uka :tease:

 

(hadde forøvrig en afroamerikaner i klassen, han sprang på 7.96 mener jeg)

Hva er mosvannet? Ut i fra google virker det som 3000m i naturen? I såfall var vell 14 min litt i enkleste laget, selv for ungdomsskoleelever?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mosvannet er et vann i nærheten av Stavanger.

Er vel rundt 3050m rundt, og egentlig ikke særlig kupert da grusstien går relativt nært vannet hele veien rundt.

 

Edit: det er 12 minutter for 6er i 10ende klasse.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke pasta naturlig?

 

Fordi vi ikke har spist det de siste 200.000 åra.

Det er da irrelevant hvorvidt vi gjorde x eller y for en million år siden. Det som er relevant er om x er bra for deg eller ikke. Pasta er bra for deg dersom du har et stort energibehov og ikke skal slanke deg elns.

Lenke til kommentar

Liker at dere snakker om naturlig og skal spise som i steinalderen, kjøtt rett av grisen over bålet.

 

Da kan dere ta i betraktning at gjennomsnittlige levealderen da var 35 år :tease:

 

Dyrket mark er vel 6000 år gammelt, det stemmer jo at vi fikk en haug av sykdommer med på lasset, men vi spiser da pasta uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare for å gi et raskt innput : Vi er designet for å "spise det omgivelsene rundt oss" tilsier ; vi hadde en gjesteforeleser som tok sin master i urmenneskets levestil og der var det mange myter som florerte.

 

Men er ikke verre å se på vi i vesten som tåler melkesukker mye bedre enn f.eks asiatere (som også tåler etanol verre) og afrikanere etc. Vi adapter oss rett og slett til omgivelsene våre og er en grunn til at vi har dusenvis av spesifikke enzymer som kan bryte ned diverse stivelse etc.

 

Jah, det er dessverre sånn at en god del mennesker tåler spesifikke kornvarer en god del verre enn andre, selv her i Norge men nå har staten bestemt at denne gruppen ikke har det "vondt nok og er for dyrt å gi en spesifikk oppfølging så dem får bare eksperimentere sjæl" - Policy.

 

Den dagen vi får enzymer til å bryte ned celluse ifra gress så skal vi gi kuene knallhard konkurranse sier nå jeg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Riktig, Cefey. For utifra grafen til TN.no om 4x4 så virker det jo som om langkjøring har negativ effekt på O2-opptaket, altså, det går nedover når man trener langkjøring! :omg:

det kan jo kanskje stemme? Men så er løping mye meir enn berre O2 opptaket.

Lenke til kommentar

Overfladisk ja; så er det viljestyrke - så kommer kunnskapen for å gjøre det riktig i en jungel av feilinformasjon.

 

95% av tilfellene har en kraftig overvekt en mye dypere årsak enn lathet/viljestyrke - viljen er der men så lenge man har psykiske issiues så er det mange som søker trøst ved å isolere seg/overspise. Det er ikke sånn at overvektige elsker å være overvektige; husk at din "boble" aka verden ikke er dens verden og noe som høres lett ut : "spis havregrøt og beveg deg mer" passer rett og slett ikke inn i dems virkelighet.

 

Jeg hadde et fryktelig arrogant syn og mente så og si at feite folk var selvforsynt da jeg selv var overvektig i store deler av mi ungdomstid, jeg skal være såpass ærlig og si at det kom fra elendig selvtilitt som utløste en lang kaskade med reaksjoner som endte opp med WOW-gaming/godis. Og jeg tenkte : Kan jeg, kan han <--- feil. Og etter å ha gått igjennom både psykologi og spesielt pasient-psykologi og jobbet litt med noen så starter jeg å se hvor "touch" emne dette er.

 

Men ja, enkelte folk er rett og slett late og hater å bevege seg, men som vi alle vet ; mennesker er eksperter på å finne unnskyldinger for å gjøre sine subjektive handlinger mest rasjonelle ( samtidig som andres aldri er det) "Jeg har FORTJENT denne sjokoladen --> *finne opp grunner*

 

Igjen; Jeg fikk et radikalt endret syn på dette etter å hatt de ovenfor nevnte modullene og er derfor jeg også endte opp med å gå den veien jeg går ; et ønske om å hjelpe andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...