Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vikingen: Styr unna sykler med dempegaffel når sykkelen koster under 12-15k. Når syklene er billigere enn det så er dempegaffelen som står på sykkelen av absolutt billigste sort og er der for å få solgt sykkelen - ikke gi en demper som er ment for å brukes. Det blir litt som megapixler på kompaktkamera. Produsentene VET at et med 12 mpix selger bedre enn et bedre kamera med 8 mpix til samme pris. Gå for en sykkel uten demper.

 

Cannondale er blant de bedre merkene på markedet. Sykkelsenteret virker også som en seriøs butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet kostholdet er viktig når man skal gå ned i vekt. Akkurat det er ikke noe problem. Jeg lurer bare på om det er å trene som før, eller øke/minske antall set/rep etc? Hva som er best for kroppen.

Hvis kortholdet er bang on er det ikke mye endring du trenger å gjøre, litt cardio kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg har et styrkeprogram jeg trener ca 2-3 ganger i uka, prøver å få til 3, men kombinerer med en aktiv fotballsatsing. Det jeg da trener er følgende øvelser:

Knebøy

Markløft

Foroverbøyd Stangroing

Benkpress m/manualer

Arnoldpress

Sidehev

Franskpress

Bicepscurl m/stang

Rygghev

Mage

 

Er dette nok øvelser eller burde jeg legge til noe, evt fjerne noe?

Lenke til kommentar

Jeg har et styrkeprogram jeg trener ca 2-3 ganger i uka, prøver å få til 3, men kombinerer med en aktiv fotballsatsing. Det jeg da trener er følgende øvelser:

Knebøy

Markløft

Foroverbøyd Stangroing

Benkpress m/manualer

Arnoldpress

Sidehev

Franskpress

Bicepscurl m/stang

Rygghev

Mage

 

Er dette nok øvelser eller burde jeg legge til noe, evt fjerne noe?

 

Det holder i massevis. Du trenger vel egentlig ikke franskpress og bicepscurl hvis du bare er ute etter styrke, og ikke spesielt større armer.

Lenke til kommentar

Hvordan BØR man trene hvis målet er å gå ned i fettprosent? (Deffe)

 

All treningen du gjør er for å opprettholde muskelmassen sammen med 3g protein pr kg.

Det er ikke nødvendig å bare trene høyrepp eller full 5x5 med tunge vekter.

Jeg tar for eks 5x5 , gjør det om til 3x5 og legger på droppsett med 50% lavere vekt.

Da får jeg tunge vekter som vil hindre forbrenning av massen kroppen tenker den ikke trenger, så får jeg droppsett som tømmer glykogenlagrene så karben du spiser finner vegen inn dit.

 

Egentlig trener man som før ca, men ikke noen test av 1rm ol.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har slitt litt med motivasjonen i det siste så jeg har nå tatt psykologiske grep. Har printet ut og hengt opp et par bilder av noen av de største forbildene mine!

 

 

tumblr_lafzteDyMP1qz5f50o1_500.jpg

 

 

 

40766_w600xh400-1.jpg

 

 

 

g1_u55974_HailleG.jpg

 

pinnedyr.jpg

Vi har ganske like forbilder ja :)

 

Ha-ha-ha...

 

Fra spøk til revolver; det som de tre der gjør/har gjort er rett og slett umenneskelig :) Idrettsmenn av ypperste klasse pluss litt til.

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...