Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra gjort, men det blir jo mye, mye enklare for han, som er vant med denne livstilen.

Som veit nøyaktig korleis ein skal trene, spise, slappe av osv osv.

Også hadde han ein god del muskler under feitet, som hjalp på enormt når han skulle ned i vekt.

 

Det er jo egentleg meir ekstrem "bulk" utan å trene, så leaning.... Bra gjort, men det er jo litt feil "studie":)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forhold til trening kanskje, men endring i vekt skjer gjennom dietten. Den bryr seg ikkje om du har musklar eller ei.

Mer muskler = høgare forbrenning.

Og som sagt, når han veit nøyaktig kva han skal spise, kor mye, kva slags mat, korleis det er best å lage den. Kas mat han kan lage sunn og god, så er det enklare.

 

Eg tenker jo på meg selv. Kvar "ny" leaning blir både enklare og meir effektiv. Og eg kan ikkje samanlikne den første med den siste no.

Lenke til kommentar

Når man går på ekstremdietter av typen PSMF, vil det være noe poeng i å ha progresjon i treningen? Jeg tenker i de baner at man uansett ikke vil øke noe særlig mtp det lave kaloriinntaket, men mulig logikken min ikke stemmer i dette tilfellet. Noen innspill?

Lenke til kommentar

Hugs at PSMF er ein kortvarig diett for hurtig nedgang i vekt. Når det gjeld treninga så bør du regulere den litt ja. Noko særleg progresjon er nok lite realistisk.

 

Det store unntaket er styrketrening. 2-3 timer, eller 3 x 45min med styrketrening vil være viktig for å opprettholde muskelmasse, og sikre at mest mulig av vekten du går ned – er fett, og ikke hardt opptjente muskler. Et fullkroppsprogram med 4-6, 6-8 og 9-12 repetisjoner med RPE 7-8 (ha igjen minimum 2 repetisjoner når du avslutter settet).

 

Overlappende muskelgrupper har samme repetisjonsfase (dvs bryst, skuldre og triceps trenes med samme repetisjonsintervall – mens bein og rygg og biceps også gjør det). Dette skal ikke være tung og utmattende trening. Til det er treningstoleransen for lav, og energiunderskuddet for stort.

Lenke til kommentar

Vi snakket om det på klassefesten igår den videoen; og det vi alle tenkte på var den vannvittige psyken personen har - å utvikle spiseforstyrrelser for gutter er et vanskelig tema og som har en del underkaterogier (vektnedgang og oppgang) og en god del av denne gruppen undertrykker dette problemet over lengre tid: til høsten skal jeg få lov til erfare dette klinisk. Men herregud å mye god mat han trøkker i seg, det så digg ut.

 

En annen ting er at tverrstripet muskulatur har "muskelhukommelse" så om du først har kommet til et vist punkt styrkemessig så vil faktisk kroppen huske dette og du vil en markant raskere økning om du var "biff" før og vil nå tilbake, så det er jo ganske så kjekt. :)

 

OG! litt offtopic og fremme meg sjæl : SOMMERFERIE! :D For real ; første jeg gjorde var å kaste alle notater rett i søpla, nå drar jeg om noen dager til fotball EM og skal være i Polen i tre uker så om jeg ikke stikker innom her i løpet av sommeren .. vel god sommer og kos dere med øl og grillmat. =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Thailand på lørdag wohooo :woot: Vi skal også til et muay thai gym mens vi er der for å trene sammen med noen andre folk fra typens gym. Da er det meg og den kvinnelige europamesteren (?) i sin vektklasse. Kommer vel til å se rimelig ufit ut ved siden av henne, haha. Jeg får ta det grunnleggende, klarer jo ikke engang å sparke rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...