Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Sykt gøy denne tråden har blitt etter all vokabular-onanien

Ting heter jo det det heter :dremel:

TEF = termisk effekt av føde.

 

Er forsåvidt enig i at alt over 3.0g protein pg fettfri kg er bortkastet.

Omdannelsen til primært glukose er så stor at det blir bare dyrt karbohydrat.

Feil... TEF står på ENGELSK for "thermic effect of food"... I og med at fysiologi følger engeslk terminologi brukes den ENGELSKE termen i det norske språket...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I totally get whatz you is saying, man. Words and shit, I mean... awesome!

 

Og nå over til sporten:

Datt over denne artikkelen fra 2011 som omhandler overvekt/fedme hos barn og unge. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4586:1:0:0:::0:0

 

For de som ikke gidder å trykke på linken, her er hovedtabellene:

Barn/unge 8-9 år:

 

0e4aa2c641.gif

 

 

Unge 15 år:

8DB2C7FD9A4005F50D7E538A2F76407C52602435434160363778526.png

 

Som vi ser så er fedme et større problem hos gutter enn hos jenter, mens jentene har en større andel som lider av overvekt. Hvor stor er sjansen, tror dere, for at jentene om ikke så lenge kan nå igjen guttene og jevne ut tabellen?

Lenke til kommentar

Nekter å kutte en eneste kalori fra den dyrebare og elskverdige maten min. Er heller selvdisiplinen jeg prøver å opprettholde ;)

 

Edit; kanskje jeg mangler natrium, siden det er potetgull jeg har lyst på. Hm. Salter tross alt aldri noe og lager alt fra bunnen. Worth a shot.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Mer syting, jeg gir snart opp livet! Har ikke fått trent noe denne uka! Først mandag og tirsdag, nm i mat ut både framme og bak, fri ons, i dag superkvalm, im jobb, sverige, ut.. FUUUUUU!!

 

Ei uke gjør da ingenting. Although, er du frisk resten av uka så kan du vel fint snike inn ei økt eller to?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg meiner no det er sunt å skeie ut litt av og til. Går ein for lenge med ein streng diett utan unntak kan det bli lett å miste motet. 500 kcal er ingenting over ein periode på ei veke.

Sjølvdisiplin er sjølvsagt fint å ha, men om ein går og tenker på godteri stadig vekk er det betre å skeie ut litt enn å vere alt for streng med seg sjølv. Det er eit langtidsprosjekt uansett korleis du snur og vender på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har rett i det. Jeg tenker veldig sjeldent på godteri eller chips egentlig, men får slike dager hvor spisetrangen kommer snikende selvom jeg spiser godt. Liker å tro det er kroppens måte å informere om at den trenger noe på.

 

Har herved bestemt meg for å gå og kjøpe dadler, 100g 86% mørk sjokolade og 50 g naturell og overprisede cashewnøtter. Det blir litt over 1000 kcal, sånn halvveis sunne. Nå har jeg skrevet det her så da er jeg bundet til å ikke raide potetgullhylla. Smågodt og sjokoladehylla går greit siden jeg uansett er allergisk mot 99.9% av det som finnes der.

 

Satser på at det jevner seg ut med en fantastisk treningsøkt i morgen ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Er det slik som folk sier at om en trener hardt hver dag, vil en heller forbrenne musklene istede for å bygge dem? Jeg trener 4-5 dager i uken, forskjellige muskelgrupper selvsagt, men jeg er ganske slank fra før og har en forbrenning uten like.

 

Vil det si at det ikke er bra for meg? Jeg spiser ganske mye også da, så hvordan fungerer dette? Har jo lyst å forbrenne litt mer magefett for å se mer "ripped" ut men det går altså utover musklene også?

Endret av piccolo
Lenke til kommentar
forbrenning uten like.

Det er egentlig ingen ting som heter høy forbrenning.

 

Forbruker du fler kcal en du spiser er du i underskudd og da vil all styrketrening primært bidra til å holde på massen, ikke øke den.

Uten styrketrening på deff sammen med nok protein så vil det være ca 50/50 fett/masse som ryker.

Lenke til kommentar

Eg meiner no det er sunt å skeie ut litt av og til. Går ein for lenge med ein streng diett utan unntak kan det bli lett å miste motet. 500 kcal er ingenting over ein periode på ei veke.

Sjølvdisiplin er sjølvsagt fint å ha, men om ein går og tenker på godteri stadig vekk er det betre å skeie ut litt enn å vere alt for streng med seg sjølv. Det er eit langtidsprosjekt uansett korleis du snur og vender på det.

 

+1

 

Det er greit å ha mål å strekke seg mot og gjøre de nødvendige tingene hvis det er så fryktelig viktig å nå dem. Selvfølgelig er det inspirerende med fremgang, men ffs.. Andelen av de som faktisk skal bli best(!) er fryktelig liten. Jeg tror det å ha et avslappet forhold til hva man kan unne seg og ikke er langt sunnere (for både kropp og sjel) enn om man er på superstreng diett og treningsprogram.

 

Er det noe som heter "treningsforstyrrelser"? Det er i alle fall noe mange lider av, på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Med andre ord trener jeg for mye i fohold til det jeg spiser? Selv ser jeg fremgang, og lagt på meg noen kilo muskelmasse.

 

Nja spiser du forlite reduserer du fettprosenten, spiser du mer en du trenger bygger du masse.

Treninga er så si lik, du styrer det hele med kosten.

Du må bestemme deg for hva du vil, så justere kosten deretter.

Lenke til kommentar

Test

 

Vet ikke hvordan jeg gjør det, klipper det ut jeg og legger quote rundt det.

Du har over 16000 innlegg og vet ikke hvordan du trykker på den knappen nederst til høyre på et innlegg som det står "svar" på? :huh:

 

Det er greit om du begynner med det, for når du svarer kan det fort bli til at innlegget overses siden man ikke får varsel om at man er sitert. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...