Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I det siste har kommet over endel stoff som har fått meg til å revurdere dette med bulking. Tror nemlig jeg har gjort mye feil, rett og slett fordi jeg har sett meg blind på det å få i seg nok kalorier. Det har blitt mye fett, og av det er en god del av det usunt fett. Jeg har fått i meg MYE helmelk, mandler, peanøttsmør, til tider mye grandiosa, pølser og annen dritt.

 

Det jeg lurer på er om det finnes kostholdplaner eller lignende som kan "erstatte" bulking, dvs muligheten til masseøkning, men i stor grad slippe alle de kiloene med fett som legger seg på kroppen. Det er ikke snakk om å være ripped året rundt, men å slippe å se ut som bamse vinterstider. Eller kanskje det beste er å bulke med sunn mat? Problemet som oppstår da er at pengen ikke strekker til. Jeg klarer ikke å ligge i kalorioverskudd dersom jeg kun skal spise grønnsaker, tunfisk, kylling osv.

 

Noen tanker?

Jepp.

Health & Fitness Concept og Advanced Concept – kosthold v2.0. Karbohydrater ftw!

 

Vi presenterer her et enkelt, intuitivt og fleksibel kosthold som både vil være en sunn livsstil og en metode for å få den kroppen du alltid har ønsket deg!

 

Før du leser videre vil jeg at du slutter å tenke diett, slankekur eller deff og bulk – du skal heller begynne å tenke LIVSSTIL. Du må kunne spise sunn og velsmakende mat hele året, og ikke bare i korte perioder avhengig av hva du vil oppnå, for vi må bare innse det faktum at uansett hvor effektiv en diett er, vil den ikke fungere hvis du ikke klarer å følge den over lengre tid.

Lenke til kommentar

Kvifor ikkje berre trene eksentrisk og konsentrisk heile tida?

For å gjøre en liten vri, og det var jo forsket på at man fikk bedre resultater av det?

 

Og står litt fast på benkpress og barbell curls, så hvorfor ikke prøve? Var noen som mente det var lurt å gjøre det vist man sto fast i en øvelse. Men husker ikke hvem det var.

Lenke til kommentar

Fordi det har vært undersøkelser som har vist at utelukkende eksentrisk trening kan ha større effekt enn vanlig konsentrisk+eksentrisk.. Det har vært linket til dem i denne tråden tidligere, uten at jeg fant dem akkurat nå.

Jojo, men spørsmålet var å trena eksentrisk av og til. Dessutan såg eg aldri noko lenke til den påståtte rapporten om eksentrisk vs konsentrisk trening.

Lenke til kommentar

Fordi det har vært undersøkelser som har vist at utelukkende eksentrisk trening kan ha større effekt enn vanlig konsentrisk+eksentrisk.. Det har vært linket til dem i denne tråden tidligere, uten at jeg fant dem akkurat nå.

Jojo, men spørsmålet var å trena eksentrisk av og til. Dessutan såg eg aldri noko lenke til den påståtte rapporten om eksentrisk vs konsentrisk trening.

Eccentric Stress as a Superior Stimulus for Strength Improvements med kildehenvisninger.

 

Merk forøvrig at jeg personlig ikke gidder å bruke tid på eksentrisk trening for å få 1-2% høyere styrkeøkning, det er mange andre faktorer jeg kan legge bedre til rette før jeg får en stakkar til å følge etter meg på trening og hale i alle konsentriske faser :p Men kjør på, de som gidder.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Dette er ikke stygt ment, men personlig mener jeg at man tenker for mye når man løfter 60kg i benk og begynner med splits, fokus på "eksentriske løft" o.l. Man har mye å gå på til man er ferdig med nybegynnerfasen og bør holde seg til SL, RYP eller lignende viss man vil ha best mulig resultat.

 

Noen ganger er det lurt å følge det som er enkelt og populært.

 

 

Det er desverre ikkje tilfellet.

Hvor stor forskjell i resultat er det på å sende vekta sakte sammenlignet med raskt? Sakte fører til belastning over lengre tid, men raskt fører til større maksbelastning.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I morgen skal jeg få hjelp av en treningskompis også trene eksentrisk i benkpress og barbell curl. Tror jeg skal ta hver 3.uke med noen øvelser hvor jeg gjør det eksentrisk.

Høres det lurt ut?

 

Hører alle snakker om eksentrisk og kosentrisk for tiden. har ikke fått med meg greia.. hva betyr det, og hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Hører alle snakker om eksentrisk og kosentrisk for tiden. har ikke fått med meg greia.. hva betyr det, og hva er forskjellen?

 

Hvis ikke jeg husker helt feil fra idrettsfag så er konsentrisk den fasen hvor musklene trekker seg sammen og blir kortere, mens eksentrisk da blir det motsatte. Altså hvis man f.eks løfter vekter vil man først gå gjennom en konsentrisk fase før man "bremser" vekten på vei nedover i den eksentriske fasen.

 

Correct me if I'm wrong.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Er folk her inne enige om at triceps-musklene gjør armen til å se større ut enn biceps?

 

Selvsagt, triceps er en større muskel. Men det er viktig å ha symmetri mellom disse. Biceps er også mer show-off muskel enn triceps, husk hvilken muskel du flekser når du peker for å hjelpe den søte jenta med veien! ;)

 

Snaue tre måneder på bulk snart, er det på tide å deffe allerede? :O Jeg begynner å bli irritert på speilbildet.

 

Du bulker til du har størrelsen du søker eller merker at fettprosenten er så høy at du arbeidet med å komme ned igjen blir så lang at stort muskeltap er sannsynlig. Hold ut! ;)

 

Hvordan da, discostu?

Hadde en drøm om bIsk0p i syden natt til i går, jeg tror jeg må begynne å være mindre på forumet :ermm: ikke noe fancy drøm eller noe altså, var bare en del av drømmen.

 

:roll::cool:

 

Tenker dette gjelder de fleste, venstrearmen min er mye svakere enn sin høyre venn :hrm:

Hvordan får man rettet opp dette ?

 

Fortsett å trene begge likt. Tren armene separat (dvs manualer og ikke stang osv). Ved bruk av stang vil du favorisere din runkearm ;) I militæret kunne man faktisk se forskjell på brystmusklene mine :p

 

Hvordan anbefaler dere å kjøre bulk/deff oppsett? Mtp. hvor lenge på bulk/deff?

 

Spørs på målet. Bulk/deff er vel den mest tidseffektive oppskriften til å bli stor med lav fettprosent. Men det krever igjen mye større arbeid og selvdisiplin. Utgangspunktet og målet bestemme hvor man begynner.

 

For de som er lubne (over 25% fett) ville jeg startet med deff og fortsatt til fettprosenten er litt lavere enn ønsket også hoppet på bulk. Hvis nødvendig da en liten deff igjen når bikini sesongen starter.

 

Er utgangspunktet veldig lav fettprosent, er bulk første pri. Få opp størrelsen. Dette fortsetter man med til enten man er litt over målet i forhold til fettprosent, eller at man føler seg selv uvel med speilbildet (viktig å holde motivasjonen oppe)

 

Når det gjelder bulk, er det viktig å ikke kjøre for skittenbulk, dvs spise alt man kommer over. Dette fører til at man legger på seg MYE fett, som igjen gjør at deffen blir enda hardere og faren enda større for å miste mye muskelmasse.

Lenke til kommentar

Slutt med linking til det bildet der! :p

Jeg ser tross alt ikke alltid ut som en retard!

Sorry for OT men det er i rent selvforsvar. Vil heller bli husket sånn, for å være helt ærlig haha.

 

Øyh, og uansett om jeg så ut som jeg gjør på det bildet der så hadde jeg ikke hatt verdens laveste standard uansett! ;)

 

http://img821.imageshack.us/img821/228/p1050121j.jpg

 

 

Jeg skreiv jo sorry på slutten :innocent:

 

Tror nok alle her inne er enige i at damer som trener er hakket diggere/gøyere enn damer som ikke gjør det.

 

Hawt bilde btw!

 

Hvordan smaker bønner egentlig? Har alltid tenkt på det som æsj æsj, der det ligger i den røde/oransje sausen, men har vell egentlig aldri smakt det! Må testes!

 

Brad my boiii.

 

Bønner smaker prima i trespann med stekt egg (foretrekker selv løs plomme) og bacon! Jeg pleier koke bønnene, før jeg steiker di litt i fettet til baconet etterpå. Herregud for et kongemåltid!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...