Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett (og er for så vidt helt enig) at det å curle i racket er no no, men hvordan ser dere på benkpress i racket? Føler meg litt i veien, men det er sjeldent veldig mange på treningssenteret når jeg er der. Det kan jo tenkes at noen gjerne skulle tatt knebøy, men ikke tør/vil/gidder å spørre om de kan klemme seg inn i mellom settene mine, men jeg trener ofte alene og da synes jeg det er litt skummelt å bruke fribenken. Jeg har nemlig en tendens til å klare både 3 og 4 reps ganske bra og tenke at 5. også går strålende, men så blir det helt stopp. Da er det utrolig godt å ha støttene.

Lenke til kommentar

Du kan gjerne trene 5/3/1 da og, men følg oppsettet Big but Boring!

Vil dette gi god fremgang i størrelse, og ikke bare styrke?

Så vidt jeg har skjønt så må du opp på 8-12 reps om du ønsker å fokusere på volum (størrelse). Lav-reps er hovedsakelig for styrke (uten at du blir en fyrstikk med enorm styrke av den grunn ;-) )

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte. Har lest litt på German Volume Training (GVT) og det virker som et meget bra program for å øke i volum. Men er litt skeptisk til alle setta. Blir jo 10x10.

 

Var vell noe lignendes Arnold trente? Har lest mye positivt om det på amerikanse nettsider, men på sider her i landet er skepsisen større. Noen som har erfaringer fra det?

Lenke til kommentar

det virker som et meget bra program for å øke i volum. Men er litt skeptisk til alle setta.

Det å ta mongo mange sett er jo det eneste som er unikt med programmet :roll: Hva er det egentlig du syns ser meget bra ut med det hvis du er skeptisk til settmengden?

 

Jeg syns det ser ut som noe jall.

 

Da arnold var ung trente han tunge baseløft, han var styrkeløfter før han var bodybuilder ;)

Lenke til kommentar

Syntes vell det så bra ut ettersom jeg leste om mange som hadde fått meget gode resultater med det.

 

Men skepsisen er pga. økt skaderisiko når man tar så mange sett, og overtrening, men det er kanskje ikke noe å bekymre seg for?

 

Men tror jeg dropper det. Er nok kanskje litt for hardt for meg, og jeg venter i såfall til jeg får litt mer erfaring under beltet.

 

Men noen som har noen programmer/rutiner som er å anbefale for volumtrening (størrelse)?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg, går volum på mange reps. Vil da tro at et program fylt med 8-12 reps, eller mer, vil fungere ganske bra for volum.

 

Noen som har opplevd det samme btw? Gikk på Kreatin Monohydrate fra midten av juli til starten av september, før jeg tok 2 ukers pause.. Begynte igjen for 3 dager siden, men denne gangen Creatine Extreme (fra gymgrossisten), og la godt merke til at allerede fra økten i går vokste armen ganske mye i omkrets, men kun høyre armen. Albuen + tricepsen fikk på en måte et "ekstra lag", vanskelig å forklare.. Tok mål også, 27 cm rundt venstre albue, 31 rundt høyre :ermm:

Lenke til kommentar
Det er en vanlig, men misforstått anbefaling å ta kreatin i perioder på 6-8 uker, med opphold på 3-4 uker, og så gjenta. Forklaringen på denne anbefalingen er at vi tidligere ikke kjente til langtidseffektene kreatin har på kroppen, men de siste årene har vi fått en rekke langtidsstudier som konkluderer med at kreatin er fullstendig trygt. En annen årsak er studier som viste en nedgang i opptaket av kreatin etter 6 uker, ble feiltolket til at kreatinet sluttet å fungere. Sannheten er kun at det er kroppens måte å si fra om at lagrene er fulle, og da er det rett og slett ikke nødvendig med et maksimalt opptak lenger.

 

http://myrevolution.no/s/kreatin-naturens-egen-muskelbygger/

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg, går volum på mange reps. Vil da tro at et program fylt med 8-12 reps, eller mer, vil fungere ganske bra for volum.

 

Noen som har opplevd det samme btw? Gikk på Kreatin Monohydrate fra midten av juli til starten av september, før jeg tok 2 ukers pause.. Begynte igjen for 3 dager siden, men denne gangen Creatine Extreme (fra gymgrossisten), og la godt merke til at allerede fra økten i går vokste armen ganske mye i omkrets, men kun høyre armen. Albuen + tricepsen fikk på en måte et "ekstra lag", vanskelig å forklare.. Tok mål også, 27 cm rundt venstre albue, 31 rundt høyre :ermm:

Har du lagt på deg 2cm rundt albuen er du nesten et medisinsk vidunder. Det finnes jo knapt muskler akkurat der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sa på ingen måte at det var muskler, tror heller det er vann eller noe lignende.. Viste det nettopp til et par kompiser som sa de så en tydelig forskjell.. Snakka med en annen som har trent i 7 år, og det har aldri skjedd med han før så aner ikke hva det kan være.

Satt ring rundt stedet hvor det har økt mest.

 

 

 

2l8esd0.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte. Har lest litt på German Volume Training (GVT) og det virker som et meget bra program for å øke i volum. Men er litt skeptisk til alle setta. Blir jo 10x10.

Var en fyr der jeg jobbet før som prøvde seg på dette, fy a meg det så kjedelig ut :p dessuten endte det jo med at han måtte holde på det utstyret eller maskina han brukte i en halv evighet for å komme seg gjennom alle 10 settene.

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte. Har lest litt på German Volume Training (GVT) og det virker som et meget bra program for å øke i volum. Men er litt skeptisk til alle setta. Blir jo 10x10.

Var en fyr der jeg jobbet før som prøvde seg på dette, fy a meg det så kjedelig ut :p dessuten endte det jo med at han måtte holde på det utstyret eller maskina han brukte i en halv evighet for å komme seg gjennom alle 10 settene.

Vart han svær da :p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...