Gå til innhold

Crowbar, et merkelig våpen i HL2 **spoiler**


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HL1 Har bedre historie synes jeg...

For i HL1 skjer det en ikke forventa ulykke å du har bare ett mål for å overleve, å det er å komme deg UT!

Du tvinges med andre ord til å måtte kjempe deg gjennom et helvette for å komme deg ut ellers hadde du aldri overlevd...

I HL2 er du liksom en "helt" blandt folk som skal befri dem å greier...

Du er ikke tvunget til å befri dem men du gjør det allikavel...

Det er det jeg synes er litt kjipt med historien i HL2 for der er du liksom ikke en vanlig dude som bare prøver å overleve...

Der blir du liksom sendt på et "mission" for å gjøre noe som man egentlig ikke trenger å gjøre vis man ikke vil...

Så vis man skal leve seg inn i spillet så ville jeg personlig aldri ha satt helsa mi på spill på å redde en bunch med "kloner"....

For jeg driter langsomt i hele gjengen...!!

Men jeg vil jo selfølgelig overleve å da hadde jeg heller ikke tatt på meg et sånt helsefarlig mission...

Mens på HL1 hadde du ikke noe valg...måtte komme seg ut for å overleve....

Lenke til kommentar
Lurer foresten på 1 ting. I Black Mesa så Barney veldig gammel ut, med et langt ansitk og rynker. Nå ser han ung ut, som en person i starten på 30 årene. Selv om han skulle være 10 år eldre (kanskje, hvem vet hvor lenge Gordon har sovet). Kanskje det er Barney jr, at Barney sr fant en snerten dame (assasin) i Black Mesa og laga Barney jr :p

Gordon sov i ti år og på den tida er det umulig at en unge hadde blitt så stor,

og Combine gir dem ikke lov til å lage barn uansett!

Ikkje? Da dør jo menneskene ut :p

Lenke til kommentar
HL1 Har bedre historie synes jeg...

For i HL1 skjer det en ikke forventa ulykke å du har bare ett mål for å overleve, å det er å komme deg UT!

Du tvinges med andre ord til å måtte kjempe deg gjennom et helvette for å komme deg ut ellers hadde du aldri overlevd...

I HL2 er du liksom en "helt" blandt folk som skal befri dem å greier...

Du er ikke tvunget til å befri dem men du gjør det allikavel...

Det er det jeg synes er litt kjipt med historien i HL2 for der er du liksom ikke en vanlig dude som bare prøver å overleve...

Der blir du liksom sendt på et "mission" for å gjøre noe som man egentlig ikke trenger å gjøre vis man ikke vil...

Så vis man skal leve seg inn i spillet så ville jeg personlig aldri ha satt helsa mi på spill på å redde en bunch med "kloner"....

For jeg driter langsomt i hele gjengen...!!

Men jeg vil jo selfølgelig overleve å da hadde jeg heller ikke tatt på meg et sånt helsefarlig mission...

Mens på HL1 hadde du ikke noe valg...måtte komme seg ut for å overleve....

Er en grunn til at Gordon er slik en helt blant opprørs styrkene. Han er mannen som vant og forsvant uten et spor. Siste de så av Gordon (Kleiner & co) var når de satte i gang teleporteren til Xen dimensjonen. Etter det tok G-Man over, og satte Gordon i en dvale.

 

Gordon har heller ikke valgt å gjør det som han gjør, G-Man valgte for han både i HL og HL2 (slutten av Hl2 sier han "in stead of giving you the illusion of free choise").

 

Så du har rett i noe, du er tvungen til å hjelpe, men det er fordi du er et "subjekt" for organisasjonen som G-Man jobber i.

 

HL2 storyen er dyp, veldig VELDIG dyp, og kan ikke konsumeres i bare 2 spill, det trenges et tredje :p

 

Ikkje? Da dør jo menneskene ut

 

Det er det som er meningen, combinene vil la menneskene dø ut.

Lenke til kommentar

Ikkje? Da dør jo menneskene ut

 

Det er det som er meningen, combinene vil la menneskene dø ut.

Hvorfor syns egentig combine at menneskene kan være en trussel? Combine har jo mye mer våpen og slikt. Og hva er vitsen med å la dem dø ut på den måten? De kan jo bare ta liv av alle.

Hvorfor syntes nazistene at jødene var en trussel? De ville ha en rase på jorda og det samme vil Combines. Du kan se likheter mellom nazistene og Combines. vet det spora litt ut, men, men...

Lenke til kommentar

Ikkje? Da dør jo menneskene ut

 

Det er det som er meningen, combinene vil la menneskene dø ut.

Hvorfor syns egentig combine at menneskene kan være en trussel? Combine har jo mye mer våpen og slikt. Og hva er vitsen med å la dem dø ut på den måten? De kan jo bare ta liv av alle.

Hvorfor syntes nazistene at jødene var en trussel? De ville ha en rase på jorda og det samme vil Combines. Du kan se likheter mellom nazistene og Combines. vet det spora litt ut, men, men...

Ja, men nazistene drepte jødene, mens combine lar rasen bare dø ut på vanlig vis.

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Ja, men hvorfor blir det zombier av de som får headcrabs på seg? Og de som bor i de "sikre sonene" dør jo ut på vanlig vis.

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Ja, men hvorfor blir det zombier av de som får headcrabs på seg? Og de som bor i de "sikre sonene" dør jo ut på vanlig vis.

Headcrabs har sikkert en gift som dreper menneskene for og så gjenopplive de som zombier (gjetting).

 

 

Betegn "vanlig."

Lenke til kommentar

Barney tok vare på brekkjernet fordi brekkjernet til Gordon er som Batmobilen til Batman, drakten til Supermann, spindelvev for Spiderman, Penger for Gates, osv.

 

Det er HANS greie. Symbolet på menneskets kamp mot invasjonen fra rommet. En mann kjempet seg gjennom hele Black Mesa og kampen mot alle monstrene startet med et brekkjern.

 

Derfor ga Barney brekkjernet til Gordon, for den store symbolske verdien. En symbolsk handling for å la revolusjonen begynne.

 

Eh.

 

Går å legger meg nå.

 

- Sylvarius

Lenke til kommentar
Barney tok vare på brekkjernet fordi brekkjernet til Gordon er som Batmobilen til Batman, drakten til Supermann, spindelvev for Spiderman, Penger for Gates, osv.

 

Det er HANS greie. Symbolet på menneskets kamp mot invasjonen fra rommet. En mann kjempet seg gjennom hele Black Mesa og kampen mot alle monstrene startet med et brekkjern.

 

Derfor ga Barney brekkjernet til Gordon, for den store symbolske verdien. En symbolsk handling for å la revolusjonen begynne.

 

Eh.

 

Går å legger meg nå.

 

- Sylvarius

Legge seg om formiddagen? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Ja, men hvorfor blir det zombier av de som får headcrabs på seg? Og de som bor i de "sikre sonene" dør jo ut på vanlig vis.

Headcrabs har sikkert en gift som dreper menneskene for og så gjenopplive de som zombier (gjetting).

 

 

Betegn "vanlig."

Merkelig at ikkje den Gordon eg spiller nå ikkje er halvveis zombie da :p Headcrabene har kommt opp på hodet hans noen ganger :p Men det er merkelig at de kan ta deg når de har en headcrab på hode, hvordan ser de oss?

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Ja, men hvorfor blir det zombier av de som får headcrabs på seg? Og de som bor i de "sikre sonene" dør jo ut på vanlig vis.

Headcrabs har sikkert en gift som dreper menneskene for og så gjenopplive de som zombier (gjetting).

 

 

Betegn "vanlig."

Merkelig at ikkje den Gordon eg spiller nå ikkje er halvveis zombie da :p Headcrabene har kommt opp på hodet hans noen ganger :p Men det er merkelig at de kan ta deg når de har en headcrab på hode, hvordan ser de oss?

De ser deg ikke, de hører deg. Derfor går de rett inn i helikopter-tingene.

Lenke til kommentar
Combines lar ikke menneskene dø ut på vanlig vis. Hvem tror du har skylden for Zombiene i Ravenholm da? Combines slipper bomber med headcrabs.

Hvorfor blir de til zombier da?

For å utrydde menneskene. combines slipper headcrabs de stedene der de ikke har kontroll for å få menneskene til å flytte inn i de "sikre" sonene. Zombiene får skylda, Combines står bak det.

Ja, men hvorfor blir det zombier av de som får headcrabs på seg? Og de som bor i de "sikre sonene" dør jo ut på vanlig vis.

Headcrabs har sikkert en gift som dreper menneskene for og så gjenopplive de som zombier (gjetting).

 

 

Betegn "vanlig."

Merkelig at ikkje den Gordon eg spiller nå ikkje er halvveis zombie da :p Headcrabene har kommt opp på hodet hans noen ganger :p Men det er merkelig at de kan ta deg når de har en headcrab på hode, hvordan ser de oss?

De ser deg ikke, de hører deg. Derfor går de rett inn i helikopter-tingene.

Øm... Hvilke helikopter ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...