Gå til innhold

Crowbar, et merkelig våpen i HL2 **spoiler**


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde jo vært om man bare fant Brekkjernet selv, UTEN noen andres hjelp. Det hadde blitt naturlig, og man hadde fått HL følelsen.

 

Like også ikke helt kommentaren til Barney.

 

"think you forgot this back at Black Mesa" blir for dumt. Men det ødelegger selvsagt ikke spillet. Men akkurat det syns jeg Valve kunne spart seg for.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at (HEV-suit og) crowbar må være med.

Det ER jo liksom half-life!

Og man kan ikke få bedre våpen med en gang. Det må bygge seg opp syns jeg.

 

Men jeg er litt enig i at det er teit av Barney å gi Gordon et brekkjern.

Det hadde vært bedre om f.eks . Barney er på vei til å gi Gordon et bra våpen, men rekker det ikke fordi noen kommer. Han jager oss ut og vi må klare oss med brekkjernet vi finner med en gang vi går inn på bakrommet.

 

Edit: Du la inn ditt innlegg mens jeg skrev mitt, Hawk-eye, og slo meg med 5 minutter. :p ca. samme idè. Så jeg er helt enig med deg.

(kul transport-tycoon avatar btw! Ahh... It takes me back!)

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

 

 

 

Se her

Kult... Jeg har fått med meg at dette spillet er kommet, men de screensene jeg har sett så helt corny ut. Men disse her så jo bra ut.

Bør det prøves?

 

Edit: (husker jeg hadde TT på min gamle 486 sx33MHz m/4mb ram...

Det var så vidt jeg fikk det inn... oppgraderte til 8mb ram for 1200,- :!: )

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

Ser ikke helt det store problemer med måten vi fikk tildelt brekkjernet. Fikk ikke noen følelse av at det ikke stemte da jeg spilte det. Husker ikke nøyaktig hva som skjedde nå i ettertid (kommer nok til å spillere gjennom flee ganger ved senere anledninger).

 

Brekkjernet er en viktig del av HL. Sånn er det bare. Er ikke verdens beste våpen, men sånn har det bare blitt :) Godta det folkens! Jeg for min del elsker dette våpenet. Passer så bra til å denge ting med, hehe.

 

Det er slike småting som brekkjern, HEV-drakten, kasser som ligger rundt med spennende ting inni, headcrabs, at Gordon ikke snakker og at man aldri ser refleksjoner av ham, måten historien fortelles osv som gjør spillet så genialt. Det gir spillet (egentlig begge spillene) personlighet. Andre spill har kanskje momenter som er "bedre" rent spill-messig, men hva er egentlig bedre? Begge disse spillene regnes som de beste som er laget så noe bra må de da ha gjort :p

Lenke til kommentar

ER DA INGEN SOM HAR SAGT AT MAN IKKE SKULLE FÅ UTLEVERT BREKKJERNET/KUBEINET!!!!!!!!!

 

Jeg syntes det var litt merkelig at det var alt Barney kunne avse. Seff skulle vi hatt brekkjernet, det er HL, ingen tvil om det. Men det er ikke det som diskuteres her.

 

Jeeezeezz, trykker på noen ømme punkter her ja...

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner det, men det strider mot all fornuft at en soldat deler ut et kubein når man skal i krigen. Kan vedde ræva mi på at han hadde et bedre våpen liggende. I HL1 er jo det det eneste han finner og derfor rettferdiggjør det kubeinet. I HL2 to er det bare symbolikk som blir teit og "urealistisk". Vi kunne fått et våpen i tillegg til kubeinet av Barney....

Det er sinnsykt mye i spillet som strider mot all fornuft. Det er det i omtrent alle spill, get over it, det er spill mann.

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner det, men det strider mot all fornuft at en soldat deler ut et kubein når man skal i krigen. Kan vedde ræva mi på at han hadde et bedre våpen liggende. I HL1 er jo det det eneste han finner og derfor rettferdiggjør det kubeinet. I HL2 to er det bare symbolikk som blir teit og "urealistisk". Vi kunne fått et våpen i tillegg til kubeinet av Barney....

Det er sinnsykt mye i spillet som strider mot all fornuft. Det er det i omtrent alle spill, get over it, det er spill mann.

;)

Lenke til kommentar
Joda, jeg skjønner det, men det strider mot all fornuft at en soldat deler ut et kubein når man skal i krigen. Kan vedde ræva mi på at han hadde et bedre våpen liggende. I HL1 er jo det det eneste han finner og derfor rettferdiggjør det kubeinet. I HL2 to er det bare symbolikk som blir teit og "urealistisk". Vi kunne fått et våpen i tillegg til kubeinet av Barney....

Det er sinnsykt mye i spillet som strider mot all fornuft. Det er det i omtrent alle spill, get over it, det er spill mann.

:yes:

Lenke til kommentar

I de aller fleste FPS spill starter du med en pistol og en kniv (som f.eks i Soldier of Fortune). Eller et eller annet melee våpen og et skyte våpen. Etter ulykken fant Gordon Crowbar liggende (det er et navn nå, ikke en ting :p). Det var alt han hadde for en liten stund, til han fant Barneys mange (identiske) brødre død. Da fikk han skyttern. Fin flyt. Samme i HL2, du tenker da ikke på å ta med deg Crowbar når du skal teleporteres, hva i all videste verden kan gå galt?

 

Tror problemet ligger at folk er vant med andre FPS spill der du får våpnet med en gang, og at actionet starter med en gang. Derfor liker jeg HL2 så borti natta godt, det er action, men det er også andre tinger med i spillet, som følelser (tror Alyx er hot på Gordon jeg).

 

Lurer foresten på 1 ting. I Black Mesa så Barney veldig gammel ut, med et langt ansitk og rynker. Nå ser han ung ut, som en person i starten på 30 årene. Selv om han skulle være 10 år eldre (kanskje, hvem vet hvor lenge Gordon har sovet). Kanskje det er Barney jr, at Barney sr fant en snerten dame (assasin) i Black Mesa og laga Barney jr :p

Lenke til kommentar
Lurer foresten på 1 ting. I Black Mesa så Barney veldig gammel ut, med et langt ansitk og rynker. Nå ser han ung ut, som en person i starten på 30 årene. Selv om han skulle være 10 år eldre (kanskje, hvem vet hvor lenge Gordon har sovet). Kanskje det er Barney jr, at Barney sr fant en snerten dame (assasin) i Black Mesa og laga Barney jr :p

Gordon sov i ti år og på den tida er det umulig at en unge hadde blitt så stor,

og Combine gir dem ikke lov til å lage barn uansett!

Lenke til kommentar
ER DA INGEN SOM HAR SAGT AT MAN IKKE SKULLE FÅ UTLEVERT BREKKJERNET/KUBEINET!!!!!!!!!

 

Jeg syntes det var litt merkelig at det var alt Barney kunne avse. Seff skulle vi hatt brekkjernet, det er HL, ingen tvil om det. Men det er ikke det som diskuteres her.

 

Jeeezeezz, trykker på noen ømme punkter her ja...

Hehe.. Den scenen var laget spesielt til fansen slik som HEV suit scenen. Noe jeg likte svært godt :love:

 

Ingen andre hadde et våpen som de kunne gi til Gordon og derfor så fikk han brekkjernet. Sannelig kos å få det gode gamle brekkjernet tilbake :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...