Gå til innhold

Du trenger ikke stor maskin for å kjøre hl2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn Hl2 på pappa sin gamle maskin, ca to år gammel. Kjørte Spillet på full grafikk @ 1024*768 siden ikke skjermen klarer mer.

AA og AF av

Specs

GPU: GFti4200 128mb @ standard

CPU: P4 2,53 ( ikke ht )

MINNE: 1024mb pc2700@std

Fps ca 60 fps.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjører P4 3.0GHz E

1x512MB OCZ PC4000

ASUS 9600XT 128MB

Ingenting klokket. Grafikkinstillinger på High og AA på 6x går helt glatt. Merker av og til at jeg har litt for lite ram.

Skrevet
Kjører P4 3.0GHz E

1x512MB OCZ PC4000

ASUS 9600XT 128MB

Ingenting klokket. Grafikkinstillinger på High og AA på 6x går helt glatt. Merker av og til at jeg har litt for lite ram.

Hva slags oppløsning?

Skrevet

tbend en del av gleden av å spille Half Life 2 er å kunne se all den fine grafikken, og for at du kan det du ha ett skjermkort som støtter alle DirectX 9.0 funksjoner, noe ett Geforce Ti4200 ikke gjør. Men dette vet du vel...?

Skrevet

Jepp, vet det..

Det var fattern sin maskin.. Regner me det blit noe annet på min på 1280*1024 og litt aa på,,, men det er mange som er fornøyd om de klarer bare å få in spillet...!

Skrevet
tbend en del av gleden av å spille Half Life 2 er å kunne se all den fine grafikken, og for at du kan det du ha ett skjermkort som støtter alle DirectX 9.0 funksjoner, noe ett Geforce Ti4200 ikke gjør. Men dette vet du vel...?

Det ser aldeles strålende ut på et Ti4200 (128MB) også. Testet med både det og et 6800LE. Du mangler noe eyecandy, men det er ikke såpass forskjell at jeg ville anbefalt noen å oppgradere kun på grunn av HL2.

Skrevet

Sorry meg men er dette eksempler på "low end" systemer???

Synes de maskinene som ble nevnt først i tråden var ganske gode jeg.... sier kanskje mer om maskina mi da men....

Hva er i så fall "high end" maskiner??

Skrevet

hmm..kjører med 0xaa, 0x af, 1024x768.. low settings..bare da jeg unngår minnelagg..opplever det av og til.. :thumbdown:

CS:S kjører jeg derimot ganske bra, 1600x1200, 4xaa,8xaf uten lagg.. high settings.

Skrevet (endret)

Prøver å kjøre HL2 på en laptop

Intel Pentium-M (1,7 Dothan)

GME 855 brikkesett, med integrert grafikk kort

512 MB ram

Hver gang spillet autosaver (som er veldig ofte)Hver eneste gang, uten untak....

Går spillet fint i toppen 1,5 sek. etter saven, før det dropper ut.... Forferdelig kjipt

Kjører på den verste oppløsningen og grafikken som er å oppdrive...

Noen som har noen tips???

Endret av elendiltk
Skrevet

512 MB ram

Hver gang spillet autosaver (som er veldig ofte)Hver eneste gang, uten untak....

Går spillet fint i toppen 1,5 sek. etter saven, før det dropper ut.... Forferdelig kjipt

Jeg har ikke så veldig forskjellige specs men jeg har et 9600 Pro i min. Det går sånn passe greit. Tviler på at det er mye du kan gjøre med integrert skjermkort. Det er bare ikke meningen du skal spille fete krevende spill på en sånn maskin.

Skrevet (endret)

Jeg ble svært overasket over hvor bra Hl2 fungerte på min maskin. Det går ganske greit å spille i 1280x1024 med medium grafikk.

Grafikken ser dobbelt så bra ut som Doom3, men allikevel er FPS dobbelt så høy i Half-life2! Dermed konkluderer jeg med at Doom3 utviklerene ikke har særlig peiling på optimalisering...

AMD XP1800+

768MB DDR-Ram

Radeon 8500.

Endret av Lurifaksen
Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe meg HL2. Vil det gå bra på denne maskinen?

-Intel P4 "Willamette" 1,8Ghz

-256MB SD-Ram

-Geforce 3 TI-200 64MB

299kr for HL2 er jo så å si ingenting.

Skrevet

Jeg kjører det fint på en:

Intel P3 800MHz

768mb Sdram

Geforce 2MX 400/32mb

Da har jeg textures på High, models på HIGH og Trilinear filtering, resten er på low...

Kjører i 1024x768

Så det beviser jo bare at man ikke trenger noe kraftpc for og få kjørt hl2 :)

Skrevet
Nei, men dere med dx8 eller 7 skjermkort, har jo ikke så mye å jobbe med som film med dx9 skjermkort. pga. dx9 skjermkort har mye mer effekter og detaljer å jobbe med...

forskjellen på DirectX 8 og 9 er ikke så forferdelig stor da... (selvom det var snakk om 7 her...)

poenget mitt var at du ikke kan si at "High-end" grafikkort har så mye mer å jobbe med...

Går jo helt glatt på maskinen min med GeForce 4 TI 4600, men låner jeg 9800pro av brormi - da går det MMMYYYEEE glattere (ca dobbelt så høy ytelse)

Det vil si at high-end DirectX 8.0 kort ikke har så mye de skulle ha sagt mot et middels 9.0 kort... Knuser det uanz i ytelse (inni spillet)

Så du kan liksom ikke i at "high-end" maskiner sliter mer i HL2 (soruce) fordi de kjører DirectX 9.0 og ikke 8 eller 7. (7.0 er det dog litt mye "eye-candy" vekke...)

Skrevet (endret)

512 MB ram

Så du kjører alt på fullt med et Integrert grafikkort? :!:

Tror du har misforstått hva et Integrert grafikkort er.. Et slik kort kan ikke kjøre HL2 engang.. :roll:

Med min pc (Siggen) kjører jeg hl2 på 1024 * 768 4 *AA, 8* AF, High på alt med en fps fra 40 - 270.. Ligger vel i snitt på 70-80 kanskje..

Endret av Kurt P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...