Gå til innhold

Half-Life: HL2 v.s Doom3


Anbefalte innlegg

Har ikke spilt HL2 voldsomt mye, men etter det jeg har sett hittill holder jeg også en knapp på HL2. Har personlig mye mer sansen for spill med realistiske "ute-scener" fremfor å luske rundt i kjedelige korridorer.

Det eneste negative(spillmessig) jeg kan påpeke hittil med HL2 er den mildt sagt forferdelige musikken jeg har hørt sålangt. Her har Valve kuttet svinger og istedet for et storslått soundtrack har de klasket sammen noe helt intetsigende og upersonlig møl. Kom meg rimelig raskt ut i options menyen for å skru ned "musikken" noen tusen hakk etter nesten å ha blitt skremt første gangen musikken satte i for fullt. :lol:

Grafikkmessig sett kan det virke noe utdatert til tider (sammenlignet med D3), men noen direkte sammenligning kan være vanskelig da D3 hadde nesten bare innendørscener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke spilt HL2 voldsomt mye, men etter det jeg har sett hittill holder jeg også en knapp på HL2. Har personlig mye mer sansen for spill med realistiske "ute-scener" fremfor å luske rundt i kjedelige korridorer.

Det eneste negative(spillmessig) jeg kan påpeke hittil med HL2 er den mildt sagt forferdelige musikken jeg har hørt sålangt. Her har Valve kuttet svinger og istedet for et storslått soundtrack har de klasket sammen noe helt intetsigende og upersonlig møl. Kom meg rimelig raskt ut i options menyen for å skru ned "musikken" noen tusen hakk etter nesten å ha blitt skremt første gangen musikken satte i for fullt. :lol:

Grafikkmessig sett kan det virke noe utdatert til tider (sammenlignet med D3), men noen direkte sammenligning kan være vanskelig da D3 hadde nesten bare innendørscener.

Liker du ikke musikken er det jo bare å skru den helt av. Jeg syntes den er kul jeg :D

Lenke til kommentar

Føyer meg inn i rekken med folk som velger hl2 fremfor doom3.

 

Doom 3 var et bra spill, men som de fleste her er enig i så vare det bra i max 1 time.

Doom 3 har bra grafikk, men ikke noe mer.

 

Hl2 har ikke bare grafikk, men også bra gamplay og bra historie.

Hl2 fenger deg i fra første stund, og det blir bare bedre og bedre (jeg har ikke runnet spillet enda, men det jeg har sett og hørt til nå er utrolig bra)

 

Så Doom 3 er slik den første tiden: Du får spillet :love: , Du fyrer opp og ser grafikken :D , helvete bryter løs :cool: , men etter 1 time skjer dette :roll: , og etter 1.30min :( , og etter 2 timer så :mad:

 

Så har vi Half-Life 2 i fra start: Du får spillet :love: , du fyrer opp og ser grafikken :D , historien suger deg inn i spillet :cool: , og selv etter 8 timer's spilling sitter du der og tenker :thumbup::D

 

(Tenkte jeg skulle leke meg litt med smilefjesa :p )

Lenke til kommentar

Her er det ikke mye å legge til! Men grafikken i HL2 vs. Doom3 er vel stort sett den at i HL2 har de vært fornøyd med noe som ser skikkelig bra ut, uten at det blir urealistisk. I Doom3 har de virkelig overdrevet med grafikken, det er rett og slett for mye. I tillegg har de konsentrert seg så mye om det at det har gått ut over alle andre aspekter av spillet!

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at D3 blir litt ensformig, og HL2 er litt mer spennende, selv om jeg bare har spilt det siden i går. :) Men begynnelsen på D3, og grafikken syn jeg er jævlig mye mer spennende. HL2 introen var bare meningsløs.

Doom III:

"Hei, velkommen til Mars bla.blabla." "Stikk og meld deg i Marine Command". Ja ok så rusler du dit, der får du beskjed om å finne en kis. *finne kisen* Så bryter hælvette løs. Skyt monster, lys med lommelykt, skyt monster, skyt monster som dukker opp bak deg, lys med lommelykt og skvett når monster dukker opp bak deg, next level med akkurat samme pakka, dra til hælvette, skyt monster som dukker opp bak deg, tilbake i samme gamle korridorene, lys med lommelykta. Gjenta xxx ganger! Ferdig!

 

HalfLife II:

Ja det snakker egentlig for seg selv. Ingen vits og si noe. Eneste man må passe på for lommebokas skyld er og ikke skade underkjeven når haka smeller i bordplata med jevne mellomrom ... eller steike kretskortet i tastaturet ved å sikle på det.

 

Pure phønn ... Doom 3 var eeeeeegentlig kjedelig!

Ja? Jeg sa meg aldri uenig. Selv om jeg får mer litt gåsehud, enn hakeslepp.

Lenke til kommentar

Hehe..

 

Husker hvordan diskusjonene utartet seg til rene krangler før noen av spillene hadde kommet ut. "Hva blir best, HL 2 eller Doom 3?. Folk var overbeviste og satt i skyttergravene i en endeløs krig. Ingen ville rikke på standpunktene sine og alle spikret fast argumente sine fast i hjernebarken på "fienden". Så kom spillene ut, og Half-Life 2 kjørte over Doom 3 fullstendig. Hva gikk galt for Doom fansen? Det virket som om Half-Life 2 hadde funnet opp atombomben mens Doom 3 satt fortsatt å pusset på riflene sine.

 

Som så mange påpeker var Doom 3 en kjip grafikk-demonstrasjon som mistet sjarm etter den første timen. Men hvordan kunne utviklerne tabbe seg ut? Og hvorfor var anmelderne i ekstase? Hadde Half-Life 2 kommet ut før Doom 3, ja også Halo 2 nå som vi er igang, er jeg sikker på at HL 2 ville fått toppkarakter, deretter Halo 2 på en femmer, mens Doom ville slitet på 3'ern. Veldig synd egentlig at de kom i denne rekkefølgen...

Lenke til kommentar
Hehe..

 

Husker hvordan diskusjonene utartet seg til rene krangler før noen av spillene hadde kommet ut. "Hva blir best, HL 2 eller Doom 3?. Folk var overbeviste og satt i skyttergravene i en endeløs krig. Ingen ville rikke på standpunktene sine og alle spikret fast argumente sine fast i hjernebarken på "fienden". Så kom spillene ut, og Half-Life 2 kjørte over Doom 3 fullstendig. Hva gikk galt for Doom fansen? Det virket som om Half-Life 2 hadde funnet opp atombomben mens Doom 3 satt fortsatt å pusset på riflene sine.

 

Som så mange påpeker var Doom 3 en kjip grafikk-demonstrasjon som mistet sjarm etter den første timen. Men hvordan kunne utviklerne tabbe seg ut? Og hvorfor var anmelderne i ekstase? Hadde Half-Life 2 kommet ut før Doom 3, ja også Halo 2 nå som vi er igang, er jeg sikker på at HL 2 ville fått toppkarakter, deretter Halo 2 på en femmer, mens Doom ville slitet på 3'ern. Veldig synd egentlig at de kom i denne rekkefølgen...

Egentlig ikke. Jeg gledet meg veldig til Doom 3 også. Har alltid vært fan av Doom-serien siden det kom - så det er bra det kom ut en stund før HalfLife 2.

 

Grunnen til det er at jeg tviler jeg hadde giddi Doom 3 om det ko NÅ! Jeg gadd heller ikke spille ferdig Doom 3, jeg ga meg etter "hell" når det var tilbake til de samme gamle gangene. Men det var interessant og få med seg iallefall.

 

Når det gjelder Halo 2, så er det et X-Box spill - og jeg håper jeg ikke er alene om å mene at et FPS spill hører hjemme der det ble skapt. På en PC! Det er ingen konkuranse i mine øyne. Vinneren har utpekt seg selv ... FØR det kom ut t.o.m!

Lenke til kommentar

Eh nå var det jo litt dumt å sette ut denne posten på half life forumet da...lurer på hva folk vil si vis man spørr det samme på doom forumet???

For jeg antar at det er vel bare HL fanatikere som driver å henger å HL forumet?!?!

Sikkert mange som har spilt både doom 3 å HL2 her men vis dem hadde likt doom 3 bedre så hadde dem jo ikke drevet å hengt på HL forumet...

Så vis man spørr på doom forumet de folka som virkelig liker doom 3 så vil jo selfølgelig flesteparten ha svart soom3!

Selv har jeg bare spilt demoen til doom 3 å må si at grafikken var mye finere enn HL 2 sin...

Men brettene var mye mer gjennomført i HL 2 å my finere...

Så vis HL 2 hadde hatt doom3 grafikk HL2 fysikk å AI så hadde spillet vært topp!!!(grafikk messig)

Ellers så er storyen utrolig bra å gamle følelser fra da jeg spilte HL1 kom fort fram... :love:

 

Synes for øvrig Farcry er det beste spillet grafikk,fysikk å AI messig...Utrolig fine brett å vanvittig grafikk å fysikk...

Bedre grafikk på farcry enn på HL 2!

Men taper desverre på storyen mot HL2...:/

Lenke til kommentar

Doom 3 har fenomenal grafikk, men mye ødelegges ved at du mer eller mindre bare springer i mørke ganger og skyter ting du ikke ser (om du da ikke har mod). Men grafikken i Doom 3 er virkelig fenomenal, de som sier det motsatte lyver så det renner.

 

HL2 har også kjempefin grafikk, men har i også en fenomenal story, kjempefine og store brett (variasjon er viktigst) og en musikk/lyd kombinasjon som tar pusten av meg (og som blåser Doom 3 av banen).

 

Doom 3 er kjempefint, men Valve har klart noe som ID ikke klarte, å bruke ALLE aspekter ved spillemotoren sin til det ytterste (og mer kommer vel i ATI brettene).

 

Så for min del er Doom 3 og HL2 kjempefine spil, men om valget sto mellom 1 av dem (gjør jo det da) så vil jeg velge Half-Life 2. Ingen over, ingen ved siden av :thumbup:

Lenke til kommentar

Det håper jeg du tulla med...

 

Ja ok...Fysikken er vel fenomenal i HL2!

Det at du kan skyte nesten hva du vil i små biter å kaste dem t helvette å alt reagerer som det skal er jo drit kult! men ellers synes jeg grafikken er et hakk finere i Farcry...

Feks Lysene som henger i taket på facry er jo helt sinnsykt!

Når man skyter i dem så reagerer dem som ordentlige lys ville ha gjort... mens i half life så er alle lys fast! :thumbdown:

 

Skyggene i Farcry er finere å det at man kan se kulehullene i folk man skyter på er å sinnsykt kult i farcry! :thumbup:

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Å sammenligne HL2 og Doom3, blir som å sammenligne BMW og Lada.

 

Doom3 hadde _en_ ting - stemningen. Men den blei oppbrukt etter en time likevel, så det er ikkje et stort pluss.

 

Det blir meir korrekt å sammenligne HL2 og FarCry - som begge to er på et nivå hinsides Doom3. Begge to har knall grafikk, god fysikk, koselig AI, stilig leveldesign osv - samt at begge bringer litt nytt til skjangeren (i form av leveldesign og "special features"). Det er nok et par punkt i grafikken i FarCry som går over HL2 sin grafikk, og omvendt - men eg likestiller dei på grafikksida. Fysikken i HL2 er litt bedre enn FarCry, og så langt som eg har komt i HL2 har det berre vert en fantastisk spillopplevelse, så eg utnevner HL2 til å vere kongen av spill akkurat no :w00t:

Lenke til kommentar

half life 2 eier doom 3 på alle måter, selv er jeg lettskremt og har spilt doom 3 i fem minutter, men har sett på en som spilte (så veldig ensformig ut)

 

half life 2 er store sletter og laaaange baner og man føler at man har full kontroll (untatt noen stedet, men det er bare litt variasjon).

 

Det er også genialt av half life 2 å sette inn "side scener" som g-man her og der, og straiders rundt om kring. Og kameraene man kan se på/i

Lenke til kommentar

Half Life 2 er overall et MYE bedre spill enn Doom III. Half Life 2 har bedre fysikk, (fysikken til Doom III suger),og MYE MYE bedre gameplay. I HL2 er ikke gameplayet linært sånn som i Doom III. Grafikken er også mye bedre etter min mening, mer realistisk og skarpere teksturer.

 

Må legge til at Half Life 2 er et av de beste spillene jeg noengang har spilt, hvis ikke det beste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...