Gå til innhold

I'm stuck in HL²-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor skal jeg nå?er på ravenholm

 

har snakket med han presten som sa at jeg var på feil side av byen,fordi jeg måtte søke etter kirka.

 

Beveg deg mot kirken, vel. :)

Jeg ser ikke helt hvor du er utifra bildet, men hvis du kikker litt rundt, så finner du kirkespiret.

Lenke til kommentar

Jeg greide faktisk og knote det til skikkelig for meg selv med å tenke vanskelig i Raveholm. Jeg greide ikke få hue mitt til å forstå at "spaken" til den tau-plattformen var på verandaen inne i det huset. Tok meg flere timer å løpe inni det lille brettet der for å finne ut det. Men jeg spurte ikke om hjelp - skjønner ikke at andre gjør det heller!"

Lenke til kommentar
Jeg greide faktisk og knote det til skikkelig for meg selv med å tenke vanskelig i Raveholm. Jeg greide ikke få hue mitt til å forstå at "spaken" til den tau-plattformen var på verandaen inne i det huset. Tok meg flere timer å løpe inni det lille brettet der for å finne ut det. Men jeg spurte ikke om hjelp - skjønner ikke at andre gjør det heller!"

Akkurat det samme som hos meg det :blush:

Løp rundt i en evighet mens det kom uendelig med zombier..

Jeg klarte det til slutt da :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg greide faktisk og knote det til skikkelig for meg selv med å tenke vanskelig i Raveholm. Jeg greide ikke få hue mitt til å forstå at "spaken" til den tau-plattformen var på verandaen inne i det huset. Tok meg flere timer å løpe inni det lille brettet der for å finne ut det. Men jeg spurte ikke om hjelp - skjønner ikke at andre gjør det heller!"

ditto, sto lenge oppå den spaken før jeg i det hele tatt så den. (etter lang tid med leting). Jeg sier "grafikk buggs" :p

Lenke til kommentar

Ja ok ... tenkte meg nesten at jeg ikke var alene der. Det er godt og høre. Men det var vel det eneste stedet også. Men den spaken var jo ikke lett og se da. Eller egentlig jo - :blush: - men den var alikevel ikke så lett og se. Var bare tilfeldig at jeg greide og si til meg selv: "Det tar lang tid og designe maps, alt er der for en grunn - use your frigging brain" ... da ble det til at jeg tuslet på verandaen som ikke hadde hatt noen funksjon hittil. Men det er mye mer tilfredstillende akkurat det, enn å FÅ hjelp. Så alle i denne tråden ...

 

... shame on you ... :hrm:

Lenke til kommentar

hehe..jeg gjorde AKKURAT det samme. Jeg løp rundt der i en time eller så og prøvde alt mellom himmmel og jord. Den spaken på hverandaen var bare helt usynelig. Jeg var ute på hverandaen maaaange ganger. Jeg så den aldri...før jeg bare plutselig..så den. Hadde den hatt et gult håndtak, eller noe som gjorde at den stakk seg litt frem, ville den nok blitt sett med engang.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ofte er det vel sånn at man tenker for mye - gjør det vanskeligere enn det egentelig er. Sånn var det for meg et par ganger ihvertfall. Spillet er jo utrolig lineært egentelig, og løsningen er ofte veldig enkel.

 

Jeg sto fast(så jeg måtte se etter hjelp på nettet) tre ganger i løpet av hele spillet:

  • Den første var når jeg skulle skru på ventilen for å få vannet til å stige - jeg fløy rundt i de rommene ørten ganger(fant tilogmed et hemmelig rom med en energy-pack) før jeg gikk på nettet og fant ut at det var en ventil der. Ikke at jeg ikke skjønte det, men jeg så den rett og slett ikke. Her tenkte jeg rett og slett for komplisert; jeg prøvde alle de vanskelige løsningene først, for så å finne den egentelige, veldig lette løsningen.
     
     
     
     
  • Der "alle" sto fast; plassere tre gunnere. Løsningen jeg fant gjorde det til den enkleste delen av spillet, istedenfor den vanskeligste(!).
     
     
     
     
  • En bug helt mot slutten av spillet som gjorde at jeg ikke kom videre - jeg kunne plutselig ikke hoppe, så jeg kom ikke videre. Men det var jo en bug, og ikke min egen dumhet. Jeg måtte loade ett tidligere savegame for å komme videre.

 

Sto vel fast et par andre steder også, men da fant jeg løsningen selv.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

[*] Den første var når jeg skulle skru på ventilen for å få vannet til å stige - jeg fløy rundt i de rommene ørten ganger(fant tilogmed et hemmelig rom med en energy-pack) før jeg gikk på nettet og fant ut at det var en ventil der. Ikke at jeg ikke skjønte det, men jeg så den rett og slett ikke. Her tenkte jeg rett og slett for komplisert; jeg prøvde alle de vanskelige løsningene først, for så å finne den egentelige, veldig lette løsningen.

 

Dette var mitt eneste sted. Irriterte meg til slutt grønn, jeg pælmet ned alle de usprengte tønnene og stablet etter beste evne for å komme opp til ventilen, var jævlig nerme et par ganger men etter rundt 1 time ga jeg opp og begynte å se på nettet om det virkelig var dette jeg skulle gjøre( Var ørten ganger i rommet med ventilen også, uten å se den så klart,,,)

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar
En bug helt mot slutten av spillet som gjorde at jeg ikke kom videre - jeg kunne plutselig ikke hoppe, så jeg kom ikke videre. Men det var jo en bug, og ikke min egen dumhet. Jeg måtte loade ett tidligere savegame for å komme videre.

Den er sinnsykt plagsom. Jeg startet på nytt fra det kapittelet og da kunne jeg hoppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...