Gå til innhold

I'm stuck in HL²-tråden


Anbefalte innlegg

Im stuck! I prison der det kommer så JÆÆÆÆVELIG mange soldater og jeg 3 turrets og sette opp! Det er jo ikke rå å klare det! Soltatene velter turretsene lett som bare det og jeg blir drept! Jeg holder ut til max der hu sier at "You must have hit a motherload of soldiers!" Hva gjør jeg her?

Det er tydeligvis en haug av måter å klare dette på, men jeg fikk lyst til å poste min, fordi jeg ikke behøvde å miste noe liv eller bruke noe ammo med min metode.

 

Først sleit jeg noe innmari akkurat her - det var vel like før naboene sendte politiet på meg p.g.a. skrikinga mi tenker jeg(!).

 

-Så prøvde jeg en gang til.

 

Denne gangen tok jeg alle de kassene jeg kune finne, og satte dem foran den ene inngangen(den ene inngangen med gitter, der Combines kommer fra).

 

Så satte jeg noen få tønner etc. foran den andre. Så satte jeg to turrets som pekte i motsatt retning av åpningen med kassene, og en i den andre gangen.

 

Første gangen jeg prøvde dette, satte jeg meg ned mellom de to turretsene og kassene, men dette funket jo ikke, for da skjøt Combines seg igjennom kassene bak meg og drepte meg.

 

Så lasta jeg opp en gang til, men istedenfor å sette meg der, løp jeg ned gangen, over til den andre siden, og "gjemte meg" i en av cellene der.

 

Det som skjedde så, kan være en bug - for det var så merkelig:

 

Jeg hørte noen spredde skuddsalver her og der, men det var merkelig stille - ingen Combines kom for å ta meg, og ingen Manhacks.

 

Så hører jeg Alyx si at det kommer flere. Fortsatt er det ganske stille. Så kommer den "motherload" setningen. Fortsatt stille. Nå begynner jeg å lure litt - så jeg kryper sakte ut av rommet(er redd det har skjedd noe feil et sted), og kryper bort. Da står det bare to Combines og prøver å skyte ned turretsene mine fra en bro ovenfra. Jeg fikser de to, og akkurat da kommer Alyx.

 

Woohoo, så deilig det var, etter alt slitet de første ørten gangene! :w00t:

 

Men - mulig det var en bug - men en digg bug i såfall. :)

HIHI! Ikkje så veldig bra AI i det spillet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Im stuck! I prison der det kommer så JÆÆÆÆVELIG mange soldater og jeg 3 turrets og sette opp! Det er jo ikke rå å klare det! Soltatene velter turretsene lett som bare det og jeg blir drept! Jeg holder ut til max der hu sier at "You must have hit a motherload of soldiers!" Hva gjør jeg her?

Det er tydeligvis en haug av måter å klare dette på, men jeg fikk lyst til å poste min, fordi jeg ikke behøvde å miste noe liv eller bruke noe ammo med min metode.

 

Først sleit jeg noe innmari akkurat her - det var vel like før naboene sendte politiet på meg p.g.a. skrikinga mi tenker jeg(!).

 

-Så prøvde jeg en gang til.

 

Denne gangen tok jeg alle de kassene jeg kune finne, og satte dem foran den ene inngangen(den ene inngangen med gitter, der Combines kommer fra).

 

Så satte jeg noen få tønner etc. foran den andre. Så satte jeg to turrets som pekte i motsatt retning av åpningen med kassene, og en i den andre gangen.

 

Første gangen jeg prøvde dette, satte jeg meg ned mellom de to turretsene og kassene, men dette funket jo ikke, for da skjøt Combines seg igjennom kassene bak meg og drepte meg.

 

Så lasta jeg opp en gang til, men istedenfor å sette meg der, løp jeg ned gangen, over til den andre siden, og "gjemte meg" i en av cellene der.

 

Det som skjedde så, kan være en bug - for det var så merkelig:

 

Jeg hørte noen spredde skuddsalver her og der, men det var merkelig stille - ingen Combines kom for å ta meg, og ingen Manhacks.

 

Så hører jeg Alyx si at det kommer flere. Fortsatt er det ganske stille. Så kommer den "motherload" setningen. Fortsatt stille. Nå begynner jeg å lure litt - så jeg kryper sakte ut av rommet(er redd det har skjedd noe feil et sted), og kryper bort. Da står det bare to Combines og prøver å skyte ned turretsene mine fra en bro ovenfra. Jeg fikser de to, og akkurat da kommer Alyx.

 

Woohoo, så deilig det var, etter alt slitet de første ørten gangene! :w00t:

 

Men - mulig det var en bug - men en digg bug i såfall. :)

HIHI! Ikkje så veldig bra AI i det spillet :p

A.Ien er egentlig veldig bra den. Har blitt overasska menge ganger. Men det er scripta sekvenser som kan bli litt bøggy når gamere blir litt vel oppfinnsomme i oppgaveløsninga si. Men det skulle uansett Valve forutsett...

Lenke til kommentar
A.Ien er egentlig veldig bra den. Har blitt overasska menge ganger. Men det er scripta sekvenser som kan bli litt bøggy når gamere blir litt vel oppfinnsomme i oppgaveløsninga si. Men det skulle uansett Valve forutsett...

Vel nå gir vel HL2 spilleren en så stor frihet at det blir litt vanskelig å forutse alt det sprøe vi finner på :p

Lenke til kommentar
fant det ut nå. Forstår fortsatt ikke mer av hele hl serien da. Men allikevel gøy. har nå ikke spilt igjennom hl så.

Det er egentelig en like merkelig slutt på begge spillene. Det vil si - i Half Life 1 er det vel to 'slutter', litt avhengig av et valg du tar, hvis jeg husker riktig.

 

Men det er uansett litt sånn at man tenker "Jaha... Så dett var dett...? Hallo? Er det slutt nå? Ja - det var det visst; der kom rulleteksten gitt."

 

Men det er vel meninga at man skal tenke seg til resten selv. Men det er jo en haug av spørsmål som står igjen etter HL2 da. Jeg vet ikke helt om det er for å holde det helt åpent til HL3 men... Eller kanskje jeg burde ha skjønt noe jeg ikke skjønte... :ermm:

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Im stuck! I prison der det kommer så JÆÆÆÆVELIG mange soldater og jeg 3 turrets og sette opp! Det er jo ikke rå å klare det! Soltatene velter turretsene lett som bare det og jeg blir drept! Jeg holder ut til max der hu sier at "You must have hit a motherload of soldiers!" Hva gjør jeg her?

Jeg lagde en demo med hvordan du VIRKELIG løser dette ;)

 

ONE TO WATCH!

 

hehe.

 

lagre .dem filen i X:\Steam\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2

 

start hl2 og skriv playdemo prisonmayhem

 

og trykk enter! enjoy :w00t:

Hvordan får du opp konsollen? det er der du skal skrive "playdemo prisonmayhem" ikke sant?

 

Jeg trodde først det ble snakka om første gangen du skal bruke turrets,hehe,tok feil der ja.

Endret av mcbeef
Lenke til kommentar
Im stuck! I prison der det kommer så JÆÆÆÆVELIG mange soldater og jeg 3 turrets og sette opp! Det er jo ikke rå å klare det! Soltatene velter turretsene lett som bare det og jeg blir drept! Jeg holder ut til max der hu sier at "You must have hit a motherload of soldiers!" Hva gjør jeg her?

Jeg lagde en demo med hvordan du VIRKELIG løser dette ;)

 

ONE TO WATCH!

 

hehe.

 

lagre .dem filen i X:\Steam\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2

 

start hl2 og skriv playdemo prisonmayhem

 

og trykk enter! enjoy :w00t:

Kan du gjøre den om til en vablig zip fil?

Lenke til kommentar

Sitter fast helt i starten av spillet og begynner å bli rimelig irritert her!! har synket så lavt å funnet en walkthrough på nettet som forklarer hva jeg skal gjøre men selv med den sitter jeg fast!! forbanna møkkaspill (mener det ikke, men blir forbanna av sånt her!!)

 

Her er hvor jeg sitter fast:

Things will get a bit heated as Civil Protection rushes the building,

and all you really need to do is not go in the direction of the guards. 

Wherever there's an open path, go.  Eventually, you meet a gentlemen

holding a door open for you, who asks you to come inside.  He'll slam

the door shut and hold off the guards while you get to the roof.

 

Once on the roof, MOVE.  Combine Soldiers with pistols are now on your

tail and they are going to shoot at you.  Follow the roof up and then

to the left.  You'll drop down onto a ledge on your right, and hug the

building until you reach a pair of open windows.  Go down the stairs,

and then you'll be cornered.  Don't worry though, they will knock you out,

but someone comes to your rescue.

 

When you come to, all the guards are dead and the only one in sight is...

a girl.  That should tell you imediately how dangerous she is.  Despite

that, follow her through a series of secret passages...

Kommer ingen å "redder" meg nedi gangen der uansett hvor lenge jeg venter. what to do?

Lenke til kommentar
Sitter fast helt i starten av spillet og begynner å bli rimelig irritert her!! har synket så lavt å funnet en walkthrough på nettet som forklarer hva jeg skal gjøre men selv med den sitter jeg fast!! forbanna møkkaspill (mener det ikke, men blir forbanna av sånt her!!)

 

Her er hvor jeg sitter fast:

Things will get a bit heated as Civil Protection rushes the building,

and all you really need to do is not go in the direction of the guards. 

Wherever there's an open path, go.  Eventually, you meet a gentlemen

holding a door open for you, who asks you to come inside.  He'll slam

the door shut and hold off the guards while you get to the roof.

 

Once on the roof, MOVE.  Combine Soldiers with pistols are now on your

tail and they are going to shoot at you.  Follow the roof up and then

to the left.  You'll drop down onto a ledge on your right, and hug the

building until you reach a pair of open windows.  Go down the stairs,

and then you'll be cornered.  Don't worry though, they will knock you out,

but someone comes to your rescue.

 

When you come to, all the guards are dead and the only one in sight is...

a girl.  That should tell you imediately how dangerous she is.  Despite

that, follow her through a series of secret passages...

Kommer ingen å "redder" meg nedi gangen der uansett hvor lenge jeg venter. what to do?

jo, vist du beveger deg mot ein av dørene så opner den eine seg og dama redder deg.

Lenke til kommentar
Im stuck! I prison der det kommer så JÆÆÆÆVELIG mange soldater og jeg 3 turrets og sette opp! Det er jo ikke rå å klare det! Soltatene velter turretsene lett som bare det og jeg blir drept! Jeg holder ut til max der hu sier at "You must have hit a motherload of soldiers!" Hva gjør jeg her?

Jeg lagde en demo med hvordan du VIRKELIG løser dette ;)

 

ONE TO WATCH!

 

hehe.

 

lagre .dem filen i X:\Steam\SteamApps\[email protected]\half-life 2\hl2

 

start hl2 og skriv playdemo prisonmayhem

 

og trykk enter! enjoy :w00t:

har mange DRITBRA tips som gjør det pease of cake:

 

først tar du med begge turretene, eller den ene hvis du ikke gidder å gå to ganger, så når du er framme kaster du de ned, OBS: før du hopper ned ta med bordet som er på det kontoret oppe. Så tar du de kassene du ser etter å ha hppa ned og setter:

 

Husk at du ma ha 2+1 kasse oppå hverandre for at combines ikke skal komme.

 

Kasse-----------|------------------|----------kasse

| |

bord-------------|------------------|----------åpent

 

Så trenger du bare å beskytte bordet og der det er åpent. :w00t:

Hehe.denne funka bra :thumbup: Hadde 1 i health når Alyx ropte men, klarte det ihvertfall :D

 

Spillet blir bare bedre og bedre utover, helt klart! Morsomt å gå fra hat til antlions til og nærmest elske dem.

Lenke til kommentar
prøver å kjøre prisonmayhem demoen, får denne feilmeldingen:

 

] playdemo prisonmayhem

ERROR: demo network protocol 6 outdated, engine version is 7

Failed to read demo header.

Dropped xxxxxx from server

Reason: Disconnect by user

 

?

2 mulige årsaker

 

1. Du har ikke oppdatert din version gjennom Steam

 

2. Du har ikke mulighet til det...

Lenke til kommentar
prøver å kjøre prisonmayhem demoen, får denne feilmeldingen:

 

] playdemo prisonmayhem

ERROR: demo network protocol 6 outdated, engine version is 7

Failed to read demo header.

Dropped xxxxxx from server

Reason:  Disconnect by user

 

?

2 mulige årsaker

 

1. Du har ikke oppdatert din version gjennom Steam

 

2. Du har ikke mulighet til det...

Jeg har oppdatert via steam

 

Dersom du tror jeg har pirat versjon tar du feil.

 

Fantastisk dårlig svar forresten

 

V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...