Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Når mamma tok meg en kveld for snart 11år siden sa hun at jeg skulle slukke røyken og så litt skuffa ut, men hørte ikke noe mas om det etter det (kan ha noe med å gjøre at mamma røyker også).

 

I januar 2007 slutta jeg, orka ikke røyke mere rett og slett. (kroppen min var uenig ca 1 og en halv uke og skreik etter nikotin men :p)

Snuse har jeg aldri gjort og kommer aldri til å gjøre for det ser bare tåpelig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fettern min røyker og han trur ikkje at foreldrene hans ikkje veit det, så han røyker ikkje rundt huset. Men det beste er at dei veit det og er litt sånn "ok det er greit, me bryr oss ikkje." Men det med korleis foreldrene reagerer er litt opp til kva for type foreldre du har.

 

Eg starta å røyke på eit julabord og fekk på ein måte smaken på nikotinet. Grunnen til at eg røykte var ganske enkelt at eg var den einaste som ikkje røykte og måtte ha ein liten grunn til å bli med dei ut. Snuser no for å ikkje bli busta. Hadde foreldra mine tatt meg sikkert fått høyrt da ganske bra :(

 

Har og funne ein herlig ting med nikotinet, trangen for søtsaker er vekke :new_woot:

Lenke til kommentar

Gamlingene har enda ikke funnet ut at jeg snuser.

Har gjort det i 3 år nå, og de er rimelig blind som ikke har merket noe enda.

 

Grunnen til at jeg ikke sier noe til dem, er ikke for at de kommer til å bli sint, siden jeg er gammel nokk og slikt.

men heller at dem kommer til å bli skuffet. å det er det lite vits i når jeg snart skal slutte :)

Lenke til kommentar

Ble først busted for å røyke ved at jeg fikk en røyke-melding hjem fra skolen.

Muttern ble ikke akkurat glad. Fattern sa at han kom til å sende meg på barnehjem hvis jeg ikke sluttet å lyge. Så da sluttet jeg å røyke, men dum som jeg begynte jeg med snus. Fattern hadde ikke så mye han skulle sagt siden han begynte å snuse når han var 14 han og. Muttern maser enda på at jeg skal slutte. (blir 18 i år hvis noen lurte)

Lenke til kommentar
- Hvor mange likte snus eller røyk første gang de smakte det?

Jeg.

Jeg også, røyken var ikke så kos. Med svimmenheten med snus :w00t:

oh! oh! me to!

 

Min mor veit det ikke, og jeg har ingen planer om at hun skal finne det ut.

Når man henger på blitz så er det uansett ikke så veldig rart å lukte røyk..

 

faen som jeg fikk lyst på røyk av denne tråden--

 

Hvis jeg ikke hadde likt å røyke hadde jeg ikke bynt med det...

 

Agree. Man begynner fordi man syns det er godt. De som begynner for å være kule eller hva de nå prøver på, er teite :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

(Måtte bare søke etter tråden via Google med søkeordene "snus" og "busta".)

 

Da var det min tur til å bli busta =)

 

Jeg hadde på meg headsettet og hørte på musikk. Jeg bor nede i kjelleren, mamma "bor" på stua. Det er en trapp som knirker litt, så jeg hører alltid når hun er på vei ned. Denne gangen gjorde jeg ikke det.

 

Hun har selv vært mangeårig røyker, så om når noen røyker, så er hun den første til å merke det. Jeg bor i et rekkehus, og naboen røyker. Så når han gjør det, så lukter mamma det. Så hun sprang ned (sikkert for å be meg lukke vinduet i tilfelle jeg skulle finne på å lufte). Så sa hun at jeg så så rar ut.

 

- "Snuser du?"

- "Eh... ja?"

- "Nei, få se!"

*tar Pepsi Max-flaska og drikker av den*

(mamma) - "Hvor lenge har du holdt på?"

*tenke lenge*

- "10 måneder ca.?"

*mamma ser seg en titt ut i rommet*

*rommet er rotete*

- "Og dette skal jeg finne meg i?! Har jeg ingenting jeg skulle ha sagt?!"

- "..."

- "Du skal slutte å snuse!"

- "Når da?", spør jeg uskyldig,

- "Nå."

*mamma går mot døra*

- "Hva sier faren din til dette?"

- "Hvor ofte ser jeg han i året? Nei, han vet det ikke".

*mamma går opp trappa*

- "Hvis du skal ha rene klær til du skal ut og drekk den 17., så må du vaske klæra dine sjøl!"

 

EoC

 

Jeg har faktisk tenkt på å slutte. Begynner å få et skeivt smil, maksimalt dårlig ånde, kanskje litt misfarging på fortenna. Og så er det ikke så gøy lengre, utenom når det er lenge sida sist, liksom. Så kanskje jeg trapper ned eller noe...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hehe, bare moren min som vet det men hun bare gjorde som hun pleide, altså bare kjefte så dagen etterpå nesten ha glemt det. ble tilogmed busta engang på skolen, var bare det at jeg ble tatt på skolen hun var sur for :D

 

Det beste er at dei ikke kan nekte meg lappen uansett om jeg drikker elle røyker siden begge søskene mine fikk lappen self om dei var 10 ganger verre en meg når det gjalt drikking og røyking og dei fikk lappen.er egentlig ikke avhengig siden jeg kan gå veker eller måneder uten røyk, men viss jeg har penger og muligheten til å skaffe på en gang er det ingen tvil om hva pengene går til ;)

vel du skal dø engang uansett og jeg nekter å dø uten å ha levd livet, da vill jeg testamenter til familien at dei skal skrive Taper på gravsteinen min.

 

Dette ble veldig rotete men rettskrivingen min er ikke helt bra og for lite søvn hjelper ivertfall ikke :p

Lenke til kommentar

Har prøvd snus en gang eller to på fest. Blir så innmari kvalm, så dropper det så sant jeg er ved mine fulle fem (som jeg stort sett er). Røyking har jeg aldri prøvd, og skal aldri prøve heller.

 

Er glad for at jeg har holdt meg såpass rusfri. Eneste jeg har i meg er øl en gang iblandt :) DET må en kunne unne seg. Men røyk / snus = NEI TAKK.

Lenke til kommentar

Jeg ble busta for ca 1 år siden, de sa ikke så mye... men de synes selvfølgelig det var dumt.

noen måneder senere kom min 23 år gamle bror med en snus i leppen. Han måtte høre på hele den lange prekenen om hvorfor det er dumt å snuse... og de ble rimelig skuffet over han.

 

Jeg lurer veldig på hvorfor de reagerte så forskjellig.. hvertfall med tanke på at jeg er 5 år yngere enn han :/

Lenke til kommentar

Mamma:

 

"Jeg vet du røyker"

"Nei, jeg snuser *dra opp prellboks*"

"Herregud snuser du!?"

"Ja, lol"

 

Haha, det var så morsomt, hun var ikke sur, bare veldig rar :O

 

Også den gangen hu fant ut at jeg røyka

 

Jeg kom hjem og så at askebegeret mitt var på bordet, med 2 sneiper i og tenkte "faen faen faen faen"

Så kommer mamma inn døra og sier "Jaså, røyker du"... "Ja, men bare når jeg ikke har snus".. "Ok... ikke stejl av meg da"

Lenke til kommentar
Mamma:

 

"Jeg vet du røyker"

"Nei, jeg snuser *dra opp prellboks*"

"Herregud snuser du!?"

"Ja, lol"

I lol'd

 

tror ikke foreldra mine veit at jeg snuser, selv om de burde det siden de har kommet ned flere ganger på rommet mitt mens jeg har sittet der med en snus i kjeften, men de har ikke sagt noe.

Dessuten gjemmer jeg boksene godt, jeg er steatlh som faen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...