Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ble busta av både mor og far på engang når jeg skulle en tur ut til en kamerat med en lit for vid lomme.

Pappa: "Der har du både lommeboka, mobilen og snusen ja".

Jeg: "Jaaaa, har visst det *rødmer*

Mamma: "Oohhh snusing så utrolig kult (med overdreven ironi)"

Jeg: Vel røyker hvertfall ikke som pappa og kan vise til en del kilder om at snus ikke er så farlig som du sikkert tror, vel jeg stikker, snakker om det seinere, hadebra!"

 

Pappa smilte ganske bredt over at han ferska meg og mamma rødma. Heheh. Får lappen uansett, var litt skremmende egentlig det med lappen. Mamma sa storebroren og jeg fikk lappen om vi ikke røyka, den første gang hu nevnte det. Så begynte jeg å snuse. Så sa hun at det gjaldt snusing også, og broren min som også snuser tok lappen noen måneder etterpå (Han var ikke busta).

 

Etter litt om og men har hu sagt jeg også får lappen så I'm saved! :)

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Ble busta av både mor og far på engang når jeg skulle en tur ut til en kamerat med en lit for vid lomme.

Pappa: "Der har du både lommeboka, mobilen og snusen ja".

Jeg: "Jaaaa, har visst det *rødmer*

Mamma: "Oohhh snusing så utrolig kult (med overdreven ironi)"

Jeg: Vel røyker hvertfall ikke som pappa og kan vise til en del kilder om at snus ikke er så farlig som du sikkert tror, vel jeg stikker, snakker om det seinere, hadebra!"

 

Pappa smilte ganske bredt over at han ferska meg og mamma rødma. Heheh. Får lappen uansett, var litt skremmende egentlig det med lappen. Mamma sa storebroren og jeg fikk lappen om vi ikke røyka, den første gang hu nevnte det. Så begynte jeg å snuse. Så sa hun at det gjaldt snusing også, og broren min som også snuser tok lappen noen måneder etterpå (Han var ikke busta).

 

Etter litt om og men har hu sagt jeg også får lappen så I'm saved! :)

 

helldig med den :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Har drevet med snus i snart 3 år nå, men har liksom alltid skjult det for foreldra. Tok det opp med muttern, went down like this:

 

- Husker du den gangen du tok meg for snus den dagen?

- Ja?

- Må vel innrømme at jeg har drevet på siden den gang.

- Ok, bare ikke røyk så er det greit.

 

;)

Lenke til kommentar

Vel hadde ett sånn "lager" over skapet hvor det lå fult av halvtomme røyk og snuspakker og noen helt tomme (Var jo så kult å se hvor mange man hadde samlet). Jeg røykte og snuste ikke så veldig mye egentlig, men siden alle var så unge på den tiden var det litt vanskelig å få tak så man delte med hverandre. Derfor virket det som jeg var skikkelig nikotin narkisen med så mange pakker som lå der. Uansett en dag så bestemt mamma seg for å vaske rommet mitt, jeg kommer hjem fra skolen og oppdager at alt er borte. Resten av dagen går vi rundt og later som ingenting har skjedd, jeg hadde jo så klart forventa at hun skulle kjefte eller noe men nei hun sa ingenting. På kveldan sprakk jeg og spurte om hun hadde tatt det og om jeg kunne få det tilbake, da sa hun bare at hun hadde kastet det.

 

Mer enn det gjorde hun stortsett ikke med det gjennom ungdomstiden, hun klemte meg bare skikkelig hver gang jeg kom hjem og luktet på meg, og lurket rundt i sakene mine til tider.

Ganske irriterende egentlig at hun ikke hadde ballene til å si noe, samtidig som hun drev og spionerte på meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når Mamma tok meg for å snuse sa hun at jeg burde slutte, fordi det er så vanskelig å slutte senere, hun snuser selv, Pappa ble mer skuffet.

Når Mamma tok meg for å røyke ble hun mer skuffet, men jeg sluttet relativt raskt.

 

 

Har en venninne hvor budene er hardere:

 

Hun har synget hele livet, og familien er svært støttende rundt det, det var bestemt at hun skulle gå på en folkehøyskole og forbedre seg for å så sikte mot konservatoriet. Så ble hun tatt for å snuse litt mocca, da fikk hun ikke noe økonomisk støtte for folkehøyskole, og måtte jobbe hver dag fra morgen til kveld på dagligvare butikk i hele sommer.

 

Når mora hennes fant en kondom i veska hennes, fikk hun kjeft og ble kalt løs av mora si og fikk ikke feste. (graviditet og herpes er jo bedre)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal være ærlig, jeg har ikke blitt tatt med snus i leppa.

 

Men jeg snuser, og ble tatt med en boks i lomma på skolen. Da jeg kom hjem lurte de på hvorfor. Jeg sa bare at det var noen i 10. sin. De sa at jeg virkelig ikke burde begynne med sånt selv. Nå har jeg en boks RL løs, en Offroad lakris porsj og en Nick and Johnny strong porsj i skuffen. Tror ikke de blir så veldig sinte, tho. Far begynte jo å røyke da han var 11 og mor da hun var 16.

 

De har sluttet nå, men anyway. Tror ikke de blir sinte, bare skuffet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble tatt 5-7 ganger før de endelig godtok det. Sånn her gikk det for seg siste gang de tok meg. Jeg fikk en telefon fra mamma, og rett før hun la på sa hun jeg vet at du snuser. Så sa jeg; gjør du? "Ja". Også snakka vi litt om det når hun kom hjem, også sa hun at det var mitt valg og at hun ikke gadd å legge seg oppi det lenger. Eneste morsomme med situasjonen var når hun ville se snusboksen min, og sa "Æææsj! Snuser du løs??"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg veit ikkje om mamma bare er dum eller om ho faktisk har skjønt at eg snuser, men eg hadde fått 2 snusbokser av en kompis som hadde vært i tyskland(tatt Kiel ferja). Den eine boksen hadde eg jo alltid på meg(men la den i jakkelomma eller noko så den ikkje vart merka) og den andre låg under senga mi(har sånn "kappe" på senga så du ikkje ser under). Kvelden FØR eg hadde oppkjøring på lett MC gjekk eg inn på soverommet(har eit oppholdsrom og eit soverom) når eg kjem inn ser eg at det er vaska og reint, men tenkte ikkje over snusboksen, setter meg på sengekanten og ka står der? jo, Nick and Johnny boksen min, ikkje var den åpna, gjemt eller kasta. Eg vart jo dritnærvøs morningen etter for at det skulle bli eit helvete med kjefting osv. rett før oppkjøring(som om eg ikkje var nærvøs nok fra før pga. det) men både mamma og pappa satt med kjøkkenbordet og alt gjekk som vanlig. Besto oppkjøringa også, ingenting var bedre då enn å kjøre i sommarsola og ta ein snus og nyte livet. Ho har komentert av og til at tenna mine har blitt brunare, pga eg drikker for mye Cola og spiser sjokolade, haha. Aldri pga snusen. Snust i snart 1 år no, men aner ikkje om dei veit det eller mamma ikkje skjønte ka det var.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pappa rota i jakken min, og fant en boks snus og en pakke Marlboro, og sa bare "Herregud, snuser du? OG RØYKER?" "Røyken er ikke min, men jeg snuser ja". Done deal, sant var det også.

 

FOrøvrig, sitat av mamma, 2004: OM du lar være å røyke eller drikke til du er 18 skal du få sertifikatet. Året etter: Mamma død av lungekreft. Oh the irony.

 

Broren min busta meg på en litt morsom måte:

Passa yngste nevøen min, vi kaller ham Petter.

 

Så sitter jeg og sturer framfor PCen eller TVen, går på dass og pisser, spytter prisen nedi dass, og skyller ned.

 

Broren min kommer hjem, går på dass, og ser at en pris ligger og flyter (de vil tydeligvis ikke ned uten papir, de jævlene), og spør meg så fint "Nårtid begynte du å snuse da?" "Nei, en stund siden. Hvordan fant du ut av det?" "Nei, Petter er 3 år, så han snuser IKKE". Logic makes sense, no?

 

No drama

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...