Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Har per dags dato ikke prøvd røyk og kommer heller ikke til å prøve det, men snus er noe jeg liker å nyte en gang iblant. Begynte i militæret, var en god trøst på OP i minus 30'c...

Måten jeg ''sa ifra'' at jeg hadde begynt var når jeg og muttern var på butikken for å handle, da sa jeg enkelt og greit at ''jeg skal bare ha en liten ting ved kassa'' (snusskapet er der og jeg er gammel nok til å kjøpe).

Muttern ble stille en liten stund mens hun tenkte litt og spurte rett etterpå ''Skal du ha snus?!''

Etterpå i bilen sa hun ikke så mye, hun ville bare se på esken og sa at det er bedre enn å røyke vertfall...

 

Men da vi kom hjem virket hun ikke så begeistret, sent på samme kveld begynte hun å finne all mulig negativ informasjon om snus og skader fra det akkurat som om jeg ikke vet det er skadelig :!:

Og hver gang jeg tok meg en pris sa hun ''Skal du ta den dritten der igjen nå da?'' :)

Har nok mye å si at faren hennes døde i en alder av 48 av hjerteinfarkt og var en storrøyker... 40 om dagen er ikke akkurat sunnt!

Skal sies at jeg ikke har kjøpt snus etter det men jeg skal kjøpe litt når jeg er i sverige neste gang.

 

PS: tror detta er en ganske stor bump :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsker den lukten av røyk når noen har røyket/røyker i det rommet jeg er i. Vet ikke helt hvorfor men jeg tror den minner meg om faren min (som var en storrøyker) som jeg aldri kommer til å få se igjen...

 

Til topic: Jeg har aldri røyket eller snust, men har blitt tatt for besittelse av (litt for mye) alkohol... :ermm::p

Lenke til kommentar

Jeg har alltid lurt på foreldres reaksjoner på dette området. Jeg tror de fleste foreldre blir skuffet/sure, er det sant?

3114630[/snapback]

Mamma sa hun skulle hjelpe meg å slutte, og pappa sa det var rart jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei moder`n var "skepitsk" for å si det sånn da, så boksen i lomma og sånt.. Begynte med at jeg sa at jeg snuste iblant, men den boksen havna liksom mer og mer i lomma (Fordi jeg ikke gadd å ta den ut :p ) så fikk jeg snus melding fra skolen (blei tatt med snus).. Så nok en gang så hu boksen i lomma, like sint som alltid, ble litt lei, så spurte når hu begynte å røyke, da svarte hun 15-16 års alderen, så da blei det stille etter det ja.. :p Fader`n har alltid driti i det.. ^^

Lenke til kommentar
vet at noen blir presset til det også veldig synd egentlig. så hva fikk deg til og begynne da ( om du gidder og fortelle selvsagt , kan være veldig personlig for noen også)

8614449[/snapback]

Tja, usikker på grunnen, begynte vel med en røyk å jeg fant ut at det ikke var så galt :p

så ble det 2 røyk, så ble det 3 røyk å nå den dag i dag er del vel ca 10-12 dagen :)

 

Men akkurat hvorfor vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Mamma: Snuser du?

Jeg: Ja

Mamma: Dust

 

 

8614052[/snapback]

 

 

en inteligent dialog :!:

8614264[/snapback]

 

 

Hadde noe lignende med pappa ( mine foreldre er skilt, så jeg spiser mye med min far på restaurant ) En dag da han hentet meg hos mamma for å gå på restaurant når jeg var 14 så la han seff merke til snusboksen i lomma ( kunne se den gjennom seff )

 

Pappa: Snuser du?

Jeg: Njaa, gjør vell det.

Pappa: Er det kult?

Jeg: Ja kjempe.

Pappa: Håper du snuser lös for bleier er sånn babyene bruker.

 

Med mamma var det også i bilen på vei hjem fra en venn, hadde portion i.

 

Mamma: har du snus i?

Jeg: Njaa, har vell det.

Mamma: Ok

 

Begge foreldre kjøper når som helst til og med en uke etter de fant det ut, det er bare å spørre foreldrene folkens, jeg har en haug med venner i 9'ende klasse som snuser og for lov av foreldre + at de kjøper. :ph34r::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...