Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Nå er det kun snus det går i, og hvorfor skal foreldrene mine bry seg?

De burde ikke bry seg, siden du er voksen ;) Verre med oss mindreårige ja, selv om det ble litt mer forståelse her i garden, da jeg meldte avstand til hasj. Når mora mi tenkte på den muligheten, virka det som om snusen ikke var fullt så gale lenger. Hu støtter det ABSOLUTT IKKE, men er ikke husarrest når hu buster meg lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en slik ordning med foreldrene mine om at hvis jeg ikke drikker/røyker/snuser før jeg er 18 så betaler de bilsertifikatet for meg.

 

Og det fungerer veldig bra :wee:

 

Haha, du er absolutt ikke alene!

 

Jeg tror heller ikke jeg er alene i å få lappen, selv om jeg brøt den avtalen lenge før jeg ble 18, er jeg vel? :thumbup:

 

edit:

 

aii, dobbelpost :ohmy:

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Jeg husker da jeg var skikkelig anti røyker / snuser. Men etterhvert i ungdommsåra begynte jeg og prøve røyk, begynte ganske tidlig ja, var rundt 13 da jeg prøvde min første siggaret. Og mere ble det, Da ble det Røyking i ett år, og så plutselig en dag prøvde jeg snus som var mye bedre og jeg fikk ikke nikontinsjokk og siden alle vennenne mine gjorde det trodde jeg var kul og fortsatte, Må inrømme det var ganske spennende.

 

 

Så fant min mor snusboksen min og spurte om den var min og jeg blå nekta, Så ett år senere ( Etter og ha snust hele veien) Fant hun en igjen, Og Da inrømte jeg det. Mamma bare sa at jeg ikke måtte beggyne og stjele bokser og sånt

og at hun var skuffet over meg.

 

Og nå lurer hun meg til og gjøre drittjobber for hun vet at jeg trenger penger hele tia

 

 

Så nå har jeg snust i to år

 

 

Angrer på jeg begynte

 

 

 

 

 

Til alle dere 13/14/15 åringer, Ikke beggyn og snus, jeg vill ikke late som jeg er en erfaren tulling men det er

 

simpelthen ikke verd det.

 

- Pengene dine går som faen ned.

 

- Du merker at du får dårligere helse

 

-Og tennene blir brune

 

Dette leste jeg og når jeg begynte og jeg sa til meg sjøl " Dette skjer ikke meg " .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

æ begynte å røyke da æ va 13 år. ca 1 år senere fortalte æ at æ hadde begynt å røyke og var blitt avhengi. de ble litt skuffet i noen minutter,og aksepterte at æ røkte

begynte da å røyke sammens med de.de kjøpte da tobakk til mæ.

de snakket aldri om røykinga mi mer.

 

jeg røyker fortsatt.

Lenke til kommentar
æ begynte å røyke da æ va 13 år. ca 1 år senere fortalte æ at æ hadde begynt å røyke og var blitt avhengi. de ble litt skuffet i noen minutter,og aksepterte at æ røkte

begynte da å røyke sammens med de.de kjøpte da tobakk til mæ.

de snakket aldri om røykinga mi mer.

 

jeg røyker fortsatt.

 

Du, ikke skriv dialekt på forumet. Hold deg til bokmål/nynorsk

Lenke til kommentar

Hehe, vell jeg røyket før men ble vell alderig tatt for og være avhengig. men jeg tror hun hadde syntes det hadde vert greit så lenge jeg lovet og slutte. siden hunstartet selv og røyke (mamma) når hun var 13 år ;) vell snuser fast nå da. men mamma vistde det før. hun ble ble litt skuffet og sa hun ikek turte og gi meg ukelønn før jeg hadde sluttet. for da var det lett for meg og fortsette. jeg tok en pakke med 4 snus igjen og gikk til henne og sa jeg hadde sluttet. nå vet hun det ikke. og man ser ikke snusen på meg til tiden så jeg snuser noen ganger når vi ser på film sammen ;) hun tok meg i og ha "prøvd" røyk en gang. da sa hun att jeg ikke burde begynne, og jeg sa att jeg var sports mann og syntes det smakte dritt. Så fant hun rullings papir i lomma mi. og bare lo. jeg sa vi brukte det til tyggis (LOL) vell vi gjorde det faktisk :p men når hun tok meg med snus gikk hun bare rundt og sa "hvordan går det med snusen?" intill jeg "sluttet" tror hun vet att jeg ikke har sluttet, men hun gir faen :p

 

Værre med en venn av meg. moren fant, Hasj papir, hasj pose og han luktet merkelig røyk en gang han kom jeg ( han hadde tatt seg en dose tror jeg :p)

Men i det huset er han sjefen så moren gjør ikke mye.

Lenke til kommentar
Fettern min røyker og han trur ikkje at foreldrene hans ikkje veit det, så han røyker ikkje rundt huset. Men det beste er at dei veit det og er litt sånn "ok det er greit, me bryr oss ikkje." Men det med korleis foreldrene reagerer er litt opp til kva for type foreldre du har.

 

Eg starta å røyke på eit julabord og fekk på ein måte smaken på nikotinet. Grunnen til at eg røykte var ganske enkelt at eg var den einaste som ikkje røykte og måtte ha ein liten grunn til å bli med dei ut. Snuser no for å ikkje bli busta. Hadde foreldra mine tatt meg sikkert fått høyrt da ganske bra :(

 

Har og funne ein herlig ting med nikotinet, trangen for søtsaker er vekke :new_woot:

 

det med søtsaker. same shit med meg og :D

Digg det ;) slipper og bli feit samtidig som man nyter livet ;)

Lenke til kommentar

Jeg starta snuse for omtrent en mnd siden, regner med at jeg fortsatt kan slutte hvis jeg vil, men er bare det at det er så godt med en snus.

Dårligere helse får jeg sikkert, men jeg har et ganske sunt kosthold, så er jeg heldig så går det vel opp i opp. :)

Endret av Zodiiac
Lenke til kommentar

Den gangen jeg begynte å røyke, valgte jeg å ikke fortelle noe til moren og faren min.

Jeg viste at vi hadde ganske dårlig råd, og vi hadde akkurat flyttet fordi det forrige huset ble dyrt. Personlig hadde jeg ikke dårlig råd fordi jeg bodde hjemme og jobbet en del ved sidenav.

 

HVIS jeg hadde fortalt det, så tror jeg ikke de egentlig hadde reagert så veldig annerledes enn andre foreldre, men av "respekt" for den dårlige økonomien, valgte jeg å ikke gjøre det.

 

Brukte å betale rundt 2000 i måneden til de, fordi jeg bodde hjemme, så sånnsett har jeg ikke dårlig samvittighet... Likevel tenker jeg; Hvis jeg hadde kuttet røyken kunne jeg sikkert gitt de bortimot 4000 kroner istedenfor.

 

Men gjort er gjort... Jeg var en grei gutt ellers. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg starta snuse for omtrent en mnd siden, regner med at jeg fortsatt kan slutte hvis jeg vil, men er bare det at det er så godt med en snus.

Dårligere helse får jeg sikkert, men jeg har et ganske sunt kosthold, så er jeg heldig så går det vel opp i opp. :)

AKKURAT sånn har jeg også det! .. bortsett fra at jeg ikke har et sunt kosthold.. :p

 

Quoted for truth! :p

Har snust litt av og på en stund nå. Dama vet ingenting, foreldre vet ingenting, men hey, det er digg med snus!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...