Gå til innhold

Hva sa dine foreldre da du begynte med røyk/snus?


Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe huska enda når mamma å pappa fant ut at eg røyka. er vel 6 år sida no.

mamma hadde vore på rommet mitt å funne en tom tobakk når eg var ute.

når eg kom heim hadde mamma fere på jobb,å eg skulle rydde rommet mitt.

når pappa kom å skulle sjekke at det såg okey ut,

so sa han: røyke du?

eg: nei

han: røyke du?

eg: nei

han røyke du?

eg: ja.

so bere gjikk han,å eg sto ijenn som eit spørsmålstegn.

so kom han tilbake like etterpå me ei boks me tobakk å gav meg,å eg sa takk :hmm:

 

mamma prata ikkje me meg på en dag,menst pappa bere lo av det heile.

det har aldri vorte eit diskusjonstema :p

Lenke til kommentar

Det de ikke vet, har ikke du vondt av heller. Jeg slutter enkelt og greit å røyke når jeg er hjemme på kortere ferier (som jul og påske), og korter ned på snusen. De vet bare at jeg snuser, og den manglende begeistringen skyldes bare at de ikke liker åsynet av snusleppa.

Angrer at jeg oppdaget hvor godt det er med røyk, for det gjør det så mye lettere å begynne igjen ...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Og? Tråden kan da fortsatt brukes, cunny.

 

Tygger skrå som en helst, tar meg gjerne en pris når noen byr, eller en røyk når jeg er ute og tar bilder. Har ikke hørt noe fra de enda, men begge er i stand til å røyke 4-5 for dagen, så de har ikke så mye de skulle sagt :cheer:

Lenke til kommentar

Jeg hadde gjemt en røykpakke i en jakke når jeg var på hytta en påske. Og røykpakka var pakket inn i noe papir det sto "påskegodt" på :p

Denne fant far min, men han bare gliste av det.

Jeg visste ikke at han hadde funnet den før jeg og en kompis ble busta med snus, da sa han at han fant "påskegodtet" mitt, og spurte om han kunne bomme en pris. Men sa selvfølgelig at jeg ikke måtte snuse for mye.

 

Ble vel bustet en gang til for å røyke, men nektet da for at jeg røyka, og har vel egentlig ikke inrømt det enda (er 20 nå).

Men regner med at de vet at jeg røyker. Men pleier ikke å røyke hjemme, eller slik at de ser det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Første gangen muttern fant snusboksen min så sa hun ikke noe spesielt, så selfølgelig at hun ble sur osv.

Hun røyker selv, og hun sa at hun ville bli skikkelig skuffet visst jeg begynte å røyke, for hun prøver selv å slutte.

 

Men ettersom tiden har gått så har hun godtatt at jeg snuser og

forrige helg kom hun hjem med en pølse skruf pose til meg.

Lenke til kommentar

Hos meg gikk det fra en skjelden gang til litt mer, og litt mer. Egentlig greit, for da blei ha ikke så sur med en gang.

Første gang hun så meg med snus var på juleaften. Da unnskyldte jeg meg med at jeg tok meg en liten julepris.

Men etterhvert spørte hun om jeg snuste fast, så svarte jeg ja og hu var sur i 3 dager.

 

Merkelig hvor fort det går før foreldre ikke bryr seg om sånn lenger, for i vinterferien kjøpte hu snus til meg på tyskebåten når jeg spørte. Men hun liker det ikke, og spør meg om jeg ikke skal slutte snart hver gang hun ser meg med snus, Og det skal jeg og.

Lenke til kommentar
Men hun liker det ikke, og spør meg om jeg ikke skal slutte snart hver gang hun ser meg med snus, Og det skal jeg og.

Problemet er ikke å slutte, men å la være å starte igjen ;)

 

Foreldrene mine veit det ikke :) Og de trenger ikke å vite om alt jeg har gjort og gjør før jeg blir 18, fordi når jeg er 18 da kan de ikke bli altfor sure. Eller de blir nok sinte da og, men da bestemmer jeg hvertfall over meg selv da.

Foreldrene dine vet nok mer enn du tror. Er ivvertfall slik ganske ofte.

Lenke til kommentar
Uten å være for moraliserende, så ønsker jeg å oppfordre diverse 14-åringer (se, jeg sa det på den pene måten!) i denne tråden:

 

FÅ DEN GRISEHARRY KREFTPINNA/TANNKJØTTMULDVARPEN UT AV KJEFTEN DIN UNGE.

 

:)

 

Hvis du trenger en psykolog er det bedre at du sier det, istedenfor å hinte på den måten.

Lenke til kommentar
Uten å være for moraliserende, så ønsker jeg å oppfordre diverse 14-åringer (se, jeg sa det på den pene måten!) i denne tråden:

 

FÅ DEN GRISEHARRY KREFTPINNA/TANNKJØTTMULDVARPEN UT AV KJEFTEN DIN UNGE.

 

:)

 

Hvis du trenger en psykolog er det bedre at du sier det, istedenfor å hinte på den måten.

 

 

Innlegget ble skrevet i 2004, brukeren var sist aktiv 31/08-2007 : 18:13.

 

Litt optimistisk på å få svar? :p

Lenke til kommentar

Vel har blitt busta mangen ganger på snus, 1 gang på røyk. Første gangen var vel i 9. klasse elns, da jeg satt på rommet og spilte data, og hadde meg ei saftig klype. Redd som jeg var for å bli tatt pleide jeg alltid å låse døren til rommet mitt. Jeg glemte å låse døra den gangen, så kommer mamma inn og sier: "Stikker en tur på butikken å handler" jeg svarer "mm (mens jeg prøver å skjule at jeg bruker snus). Så går hun og jeg tenker "PHEW! det var faen meg nære! :p 2 sekunder etterpå kommer hun tilbake på rommet mitt og sier: "Mens jeg er borte, kan du ta ut av oppvaskmaskinen? (så oppfatter hun det) HØØH?! SNUSER DU?! så ble det en lang moralprat om hvor farlig det var. En annen gang var faktisk rett før jul.. hun viste på en måte at jeg snusa, men trodde jeg hadde slutta... så klarte jeg å legge snusen min igjen på stuebordet før jeg la meg. Fant ikke boksen igjen før julemorning da vi pleier å få "julesokk" hjemme med godteri å lignendes oppi, og der lå den halvfulle snusboksen min med teksten "FY!" skrevet med sprit-tusj oppå boksen :p siden har hun ikke prata om det. Og den boksen skal jeg ta vare på til jeg dør ! :) Litt off-topic: Røyken skal kuttes komplett ut, men jeg er jo avhengig av nikotin så må holde meg litt til snusen. Føler det er nødvendig, og JA, jeg angrer på at jeg begynte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...