Gå til innhold

Tyvlåning av mamma og pappas bil?!


vanilla ice

Anbefalte innlegg

Har vært passasjer, dette er 2 år siden. Alt gikk bare bra. Det skjedde forresten mer enn en gang. Har også vært passasjer i en bil uten skilter og hvor sjåføren var rimelig full :wow: . Kjørte heldigvis ikke så langt, alt gikk bra.

 

Nå har jeg førerkortet, så hvis jeg tar en bil uten å spørre om lov, blir folka mine litt sure og lurer på hvorfor jeg ikke spurte først. Ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lur som jeg er har jeg gjort dette masse ganger.... Kjørte rally på en grusvei med fadern sin suzuki, var utrolig gøy men helt idiotisk. Til mitt forsvar var grusveien oversiktlig, kl var 3 på natta, jeg kunne faktisk veien siden jeg har kjørt den alene flere ganger med samme bilen når jeg har jobbet med veghogst (bare at da fikk jeg lov)

 

Men etter jeg har fått lappen ser jeg jo hvor idiotisk det var, selv om det var sinnsykt arti... Er fortsatt veldi arti, bare at nå har jeg lov til det...

Lenke til kommentar

Gnomenz før du redigerte det første innlegget ditt, skrev du jo at du bare ventet på at begge foreldrene dine var ute av huset, så du kunne tyvlåne bilen og de ville ikke merke en dritt. :no:

 

Håper du har kommet på bedre tanker og heller tar og lærekjører med forledrene dine, de 4 måndene før lappen. :yes:

Lenke til kommentar

sann historie

 

 

lillebroren min, på 15, 14 den gangen, tyvlånte bilen til faren min med en kompis. endte opp med å være i 120 elns i en skarp venstre sving. klippet tre gjerder, og kondemnerte vår bil, samt to eldre mercedes. broren min fikk ikke en skramme, mens kompisen hans måtte til legevakten, da han blødde ganske kraftig. endte opp på sykehus fordi de var redd han hadde punktert en lunge, men var heldig med den, så lungene var ok.

 

 

politiet dukket opp en stund etterpå, og lot noen bikkjer gå etter lukten. de måtte holde igjen for alt de var verdt, siden sporet var så sterkt, og bikkjene praktisk talt løpte, og de stoppet i teltet som broren min og kompisen var i, siden de var på "telttur" i hagen til kompisen. LIKEVEL benektet broren min alt om det. klokken 3 om morningen våknet jeg med 4 purker i stuen, og 3 i første etasje. klokken halv 6 kom en purk tilbake og sa at kompisen til broren min hadde tilstått alt, og at han måtte på legevakt osv.

 

 

 

 

men killeren med hele historien er at broren min bare fikk en lang kjedelig "skjerp deg" tale av faren min, og en haug med sure blikk. når han kom tilbake til skolen, siden det skjedde i sommerferien, fikk han stående applaus av hele skolen.....

 

 

bare tanken på det får meg til å bli gal. vil banke den dusten....

Lenke til kommentar

En kompis av meg lånte mercen til foreldrene som full 14 åring..

I ca 150 klarte de ikke en sving, rullet rundt og traff et steingjerde.

 

Kompisen som satt på var millimetere fra å bli lam, bilen ble vrak, og når han rundet 18 år, krevde forsikringsselskapet regress på 100.000.

 

Skjerp dere unger! Spør heller foreldrene om dere kan få prøve en liten tur på en stor parkeringsplass med pappa på siden. Hvor langt tenker dere egentlig?

Lenke til kommentar

Vet forresten om en drittunge som kjørte moped uten lappen, han klarte å kjøre ned en gammel mann som omkom. Men er jo supersmart å kjøre trimmet moped med gassen å bånn på fotgjengerfeltet i mørket med dårlig lys. Håper virkelig han får svi litt for det. Forresten er fyren en skikkelig breial drittunge.

Lenke til kommentar

Min mor jobber på musikkskolen her i Sandnes. Rett forran bygget har de en stor parkeringsplass, den ligger på fremsiden av bygget. Den gangen hadde vi en blå Caravelle 1992 model, som på denne fredagen stod parkert med meg inni. Jeg hadde fått bilnøkklene av min mor for å vente 15 min på henne, slik at hun skulle bli ferdig med sin siste spilletime med en elev.

 

Rett forran bilen, var det et bèd med bark, og noen små trær som kommunen hadde plantet med ca. 2 meters avstand mellom hverandre. Det var noen svarte gjærder bak som skulle skille parkeringsplassen og fortauet. Det ene treet stod rett forran bilen vår. Stammen på det var vel 15 cm i diameter.

 

Denne gangen var jeg 12 år gammel. Jeg satt med nøkklene å hånda og så på dem en stund. Jeg hadde aldri startet en bil før, og hadde aldri drømt om å starte en så stor bil som jeg satt i nå! Jeg tok opp den ene nøkkelen etter den andre på knippet, for å finne den rette som kunne starte den store matboksen. "Der er den" tenkte jeg. Jeg holdt den forran øynene og så på den litt, så på bilmerket på nøkkelen og bestemte meg for å sette den i tenningen.

 

Jeg satt en liten stund og tenkte på om jeg skulle vri om nøkkelen eller ikke. Satt og tenkte på hva som kunne gå galt om jeg gjorde det. Jeg kom frem til at ingenting kunne gå galt i det hele tatt. Så gikk jeg gjenom prosedyren om hvordan man starter en bil. Hadde lært litt av min bestefar (men det skulle vise seg å ikke være alt). Jeg satte giren i fri og derreter trykket på bremsen. Jeg vred rundt nøkkelen ett hakk, to hakk og ventet litt før jeg vridde rundt slik at det slo inn på det tredje hakket. Bilen startet, det var jo flott! Men det skjedde noe. Bilen begynte å hoppe en halv meter om gangen fremover! "Hva pokker?" tenkte jeg. Den fortsatte og hoppe videre. Opp på bèdet, over treet og rett i gjærdet! Jeg fikk heldigvis stanset den før den var på vei ut på fortauet.

 

Når min mor var ferdig, så hun at bilen stod oppå bèdet med et temmelig bøyd tre. Ble ikke mye snop på meg den helga nei :blush:

Lenke til kommentar

Er de som tyvlåner mamma og/eller pappas bil klar over at de risikerer regresskrav opp til 2mill hvis man krasjer stygt med en annen bil og det blir alvorlige skader ut av det? Er de samme personene klar over at krasjer man uten å ha lappen trenger forsikringselvskapet å ta noe som helst ansvar for noe som helst? Altså man må betale for skedene på "egen" bil, det man krasjet i og eventuelt erstatting til de man skadet. Fysiske skader kan fort komme opp i 500.000kr og erstattning til personer ligger fort i million-klassen. For å si det sånn: de som gjordt noe slikt og krasjet gjør det aldri en gang til. Det er nemlig svindyrt.

De som vurderer å gjøre det? Vel, går det galt synes jeg IKKE synd på personen.

Lenke til kommentar

Vært med på den der ja:P

 

Det gikk ikke helt etter planen.. Først en utforkjøring med den ene bilen.- (Vi hadde 2 biler) så når vi skulle hjem så fikk vi sleng i 110... (Vinter og -grader, å det regna tidligere på dagen.) plutseli sto vi oppi en snøskavl å måtte få ut bilen..

 

Vi fikk en kompiss til å dra ut bakenden, men bilen hadde ikke slepekrok, så vi festa den bare baki der:P Å da glapp desverre feste.. Tauet knuste bakruta til han som skulle hjelpe oss...

 

VI fikk det til tilslutt, å da kjørte vi ROLIG hjem:P :whistle:

Lenke til kommentar

det er ikke domt, sålenge du har:

 

1 en tom plass vei du VET ingen er på

 

2 startet, kjørt og stoppet bilen uten problem med en voksen før

 

3 en billig MEN TRYGG bil

 

4 du er klar over hva som kan skje dersom noe galt skjer

 

5 VIKTIG!! du vet du på ingen måte kan skade noen

 

6 du er edru

 

selv har jeg kjørt den gammle toyotan på en øde parkeringsplass med pappa, spunne litt blårøyk(det var ikke noe serligt kult) utforbi garasjen, kjørt ca 1km med pappa på siden på trafikert vei, kjørt 2mil med scooter (ingen viste om det)

 

men alt dette skjedde på en vei med svært lite trafikk, har hatt 2 nær kræsj opplevelser som jeg hadde alt skyld for. men har nå småplaner om og kjøpe en vrakpant bil og kjøre oppi den utrafikerte dalen her (med oppsyn)

Lenke til kommentar

jeg er 15 (16 om et par uker), har vært heldig siden pappa lar meg øvekjøre. har kjørt i et par år nå,så har aldri hatt "behov" for å tyvlåne bilen. ville nok aldri gjort det heller,siden har jo vett nok i hodet til å tenke på de eventuelle konsekvensene. men har sittet på med en kamerat rundt der han bor en gang. var bare på sideveier og liten trafikk og alt det der. eneste grunnen til at jeg "tørte" sitte på med ham, var at han er veldig flink med kjøretøy.han har moped og 125 lappen,dvs.erfaring i trafikken. han kjører også motocross. ville nok aldri sittet på med noen andre uten bil-lappen.(han har også øvekjørt en del med bil da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...