Gå til innhold

Tyvlåning av mamma og pappas bil?!


vanilla ice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet forresten om en drittunge som kjørte moped uten lappen, han klarte å kjøre ned en gammel mann som omkom. Men er jo supersmart å kjøre trimmet moped med gassen å bånn på fotgjengerfeltet i mørket med dårlig lys. Håper virkelig han får svi litt for det. Forresten er fyren en skikkelig breial drittunge.

Ikke si at du bor i kongsberg? Det skjedde her for et par uker siden..

Lenke til kommentar
det er ikke domt, sålenge du har:

 

(...) <- Mange bortforklarende punkter

Ok, MagE, du synes kanskje at det er kult å risikere å bli tatt for dette, slik at du får lov til å vente enda litt lenger før du kan få lappen?

 

Du har ikke lov til å kjøre bil alene før du har lappen, uansett hvor edru du er, hvor trygg bilen er, hvor få folk som er på området, etc. Face it. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kjørte bil hver dag i en uke i sommer :) . Var hos søstra mi i Stavanger, så det gikk fint ettersom hun var med meg hver gang vi kjørte. Men det var sent på natten og på et svært lite trafikkert område - faktisk rundt om kring ved noen fabrikk-lokaer. Var sykt morsomt! Var med en liten hvit usuzi :p

Lenke til kommentar
Mye verre at en kjører i 200 med lappen, enn at en pjokk på 16 kjører i 50 uten lappen...

hva med 150 uten lappen :thumbup:

 

lånte in bil, husker ikke helt hvem det var sin, broren min ringte å ba meg hente han, begge foreldrene mine var hjemme, jeg gikk ut, til broren min, de var ikke helt glade når jeg kom hjem :innocent:

 

kjenner forresten mange som har kjørt fort og styggt, f.eks på kjørt 200+ på isen, måtte sikte for å komme under på stolpene på brua, med tyvlånt bil

Lenke til kommentar

Har aldri gjort det og har heller ikke planer om det.. Hadde ikke tørt uansett, jææævlig kjipt å få kraftig bot, eventuell gjeld og utsettelse på lappen! Venter heller det halvet året som er igjen før jeg fyller 18..

 

Vet om en del som har gjort det da, ikke her i Norge, men i Tyskland.

Lenke til kommentar
Vet forresten om en drittunge som kjørte moped uten lappen, han klarte å kjøre ned en gammel mann som omkom. Men er jo supersmart å kjøre trimmet moped med gassen å bånn på fotgjengerfeltet i mørket med dårlig lys. Håper virkelig han får svi litt for det. Forresten er fyren en skikkelig breial drittunge.

Ikke si at du bor i kongsberg? Det skjedde her for et par uker siden..

Gjør nok det jo. du også eller?

Lenke til kommentar

Hmm, har kjørt uten lappen jeg ja.

Første gang når jeg var 3 år, og kjørte rett i ett vedlag, hehe.

Ellers har jeg ikke kjørt mye før akkurat nå i det siste, unskyldningen min til dere "molalprekere" er at jeg har nesten lappen (ja vet at det ikke er bra nok, blablabla) og kjørte til skolen og tilbake denne uka.

Grunnen til jeg kjørte er at jeg holder på å fikse kalipperen på scooteren så tar ikke sjansen på å kjøre så mye med den nei

Lenke til kommentar
Ok, MagE, du synes kanskje at det er kult å risikere å bli tatt for dette, slik at du får lov til å vente enda litt lenger før du kan få lappen?

 

Du har ikke lov til å kjøre bil alene før du har lappen, uansett hvor edru du er, hvor trygg bilen er, hvor få folk som er på området, etc. Face it.  :yes:

det er ikke "kult" og risikere utesteles og verre, men det er utroligt mosomt og kjøre bil. og om man kjører på en øde parkerinsplass langt oppi gokk med en bil det ikke gjør så mye om blir ødlagt gjør det vel ingenting.

 

jeg synest jo det er idioti og ta den nye mersen til pappa i fylla og ha 140 gjennom sentrum klokka 16:30, men og kjøre den gammle toyotan med en verdi på 3 000 på en tom parkeringsplass med tilatelse. hva er så gale med det?

 

synest man burde kunne kjøre på bane med en slapp bil. dersom man har tatt og bestått et kurs (fra 14år og opp)

Endret av MagE
Lenke til kommentar
synest man burde kunne kjøre på bane med en slapp bil. dersom man har tatt og bestått et kurs (fra 14år og opp)

Man kan det.

Du trenger bare å ta racing/bane-lisens og så kan du kjøre med hvilkensomhelst bil du vil.

Men det er dyrt å leie bane til trening da.

Stedene har også "open track"-day av og til.

Da kan du kjøre billig om du har lisens.

 

Gå til din nærmeste bilraceklubb og spør litt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...