Gå til innhold

Tyvlåning av mamma og pappas bil?!


vanilla ice

Anbefalte innlegg

Heisann=)

 

Tenkte jeg kunne starte en tråd der dere forteller om den gangen da dere tyvlånte mamma eller pappas bil, med eller uten å ha lappen. Hva skjedde, gikk alt etter planen?

 

Selv har jeg ikke gjort det enda.

Har dog sittet på med en kamerat som gjorde dette, var ganske kult faktisk :dribble: (Skjedde på et område der det var null trafikk, folk elns.)

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann=)

 

Tenkte jeg kunne starte en tråd der dere forteller om den gangen da dere tyvlånte mamma eller pappas bil, uten å ha lappen. Hva skjedde, gikk alt etter planen?

 

Selv har jeg ikke gjort det enda. (Venter på at foreldrene mine skal ut elns slik at jeg kan stikke av en liten tur med bilen uten at de merker en dritt). :p

Har dog sittet på med en kamerat som gjorde dette, var ganske kult faktisk :dribble:

Smart du.. :roll:

Lenke til kommentar
Bortimot noe av det dummeste du kan gjøre. Er du idiot? Hvis du skader noen da? Det plager deg kanskje ikke at du blir sittende med gjeld til oppetter ørene fram til du går i bleier hvis du treffer noen? Håper virkelig du blir tatt!

Kan vel legge til at vi kjørte på ett avgrenset område da. Uten trafikk, syklister eller noen form for aktivitet. ;):thumbup: (er ikke helt tett i pappen da)

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle om en gang en bekjent av meg tyvlånte foreldrenes bil uten å ha lappen. Han hadde i tillegg med seg en passasjer. Plutselig kom han opp i en situasjon han ikke taklet, og de kjørte rett i fjellveggen. Han jeg kjenner, han som tyvlånte bilen uten lappen slapp fra det med et par skrammer. Passasjeren var ikke fullt så heldig. Han sitter i rullestol og er lam fra halsen og ned. Dette er en sann historie.

Lenke til kommentar

Broren min lånte bilen til foreldra mine, mens jeg, yngstebror, mamma og pappa var på ferie!

storebror kjørte like greit hjem alle kompisene sine. han var bare 16.

da vi kom hjme så pappa at bilen sto annerledes enn da vi dro, han ble ferska!

tror ikke det var så artig for han!

 

 

skjønne ikke at de som gjør sånt ikke tenker konsekvenser?

Lenke til kommentar

En kamerat har lånt bilen mange ganger den siste har vi her: Det gikk ikke så bra. Hadde 140 gikk i autoværnet før de snurra 3 ganger taka nesten. De løp fra bilen ble jaget av politiet med hunder.

Han som lånte bilen ble tatt fordi en av de som satt på sa alt i et politiavhør.

Han fikk 4000 i bot og 6 månder utsetelse.

Lenke til kommentar
Jeg kan fortelle om en gang en bekjent av meg tyvlånte foreldrenes bil uten å ha lappen. Han hadde i tillegg med seg en passasjer. Plutselig kom han opp i en situasjon han ikke taklet, og de kjørte rett i fjellveggen. Han jeg kjenner, han som tyvlånte bilen uten lappen slapp fra det med et par skrammer. Passasjeren var ikke fullt så heldig. Han sitter i rullestol og er lam fra halsen og ned. Dette er en sann historie.

:cry:

Lenke til kommentar

Greier du å treffe på noen, noe som ikke er særlig usansynlig, har du ikke bare de moralske plagene, men siden du ikke er dekket av noen forsikring vil du kanskje komme ut med lån på flere hundre tusen kroner hvis du er uheldig. Og vips så var livet ditt ødelagt for alltid.

 

Nei herregud, vent heller noen år og skaff deg lappen. Kjører du uten fortjener du ikke bedre enn å krasje bilen i en fjellvegg og brekke nakken. Beklager.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

En som gikk i klassen min på ungdomskolen gjorde det for ca et halvt år siden elns.. Hadde med seg fire kamerater som var fulle eller litt fulle og de kjørte omkapp på en rett strekning men skled ganske langt av veien.. De får ihvertfall ikke lappen på en stund, og alle skylder foreldrene hans endel penger. Hvis ikke de bestemte seg for å anmelde det, noe jeg tror de fakitisk gjorde.

 

Det går nesten alltid dritt, ca alle har et eksempel på en slik situasjon som gikk dritt. Er vel ikke såååå lenge til du blir atten og det lønner seg virkelig å vente.

Lenke til kommentar

Hadde en kamerat en gang i tiden som tyvlånte bilen til foreldrene sine på natta, og med to passasjerer (kameratene hans) Og de hadde drukket litt også...

Og så kjørte de rundt i byen, og så plutselig kræsja en drosje inn i sida på bilen.

(Drosja sin feil, følgte ikke vikeplikt regelen) Og så skulle han ut av bilen og se til folka og skrive skademelding og fikk sjokk da det satt 3 berusede 15 åringer i bilen...! Gjett om han fikk høre det av foreldrene sine etterpå :p

Lenke til kommentar
Hadde en kamerat en gang i tiden som tyvlånte bilen til foreldrene sine på natta, og med to passasjerer (kameratene hans) Og de hadde drukket litt også...

Og så kjørte de rundt i byen, og så plutselig kræsja en drosje inn i sida på bilen.

(Drosja sin feil, følgte ikke vikeplikt regelen) Og så skulle han ut av bilen og se til folka og skrive skademelding og fikk sjokk da det satt 3 berusede 15 åringer i bilen...! Gjett om han fikk høre det av foreldrene sine etterpå :p

det som er litt dumt for dem var at selv om det var drosja sin feil ble han ikke erstatnings ansvarlig! tipper guttane ble ansvarlig for begge bilene

 

 

nei ærligtalt det kunne gått så mye verre. Tenk om han treffer en person å gjør personen feks lam, da blir man ansvarlig for flere milioner å livet økonomisk sett er ødelagt

Lenke til kommentar

Følte bare jeg måtte skrive et innlegg for å avkrefte en del misforståelser her. Jeg har verken kjørt i fylla, eller kommer til å gjøre det. Det er ca. 4 måneder til jeg får lappen, og den lille episoden der jeg kjørte med en kamerat som hadde tyvlånt bilen, den skjedde på ett stort asfaltert område med null aktivitet, ingen folk eller biler eller noe annet.(kjørte dessuten i 1. gir) ;). Og nei, vi kommer aldri til å kjøre på vegen, er ikke helt stokk dumme. Meningen med denne tråden var å høre historier om folk som hadde gjort det, og om hva som hadde skjedd. Jeg har ikke tenkt å få hverken bot eller utsettelse på lappen, eller i d hele tatt å skade meg og/eller andre ved å kjøre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...