Gå til innhold

Tyvlåning av mamma og pappas bil?!


vanilla ice

Anbefalte innlegg

Er vel lov å kjøre på privat område før man er 18? Rett meg om jeg tar feil...

Du kan godt kjjøre på vei HVIS du har tatt trafikkalt grunnkurs eller har mopedlappen eller lett mc lappen. Bilen du kjører må ha mindre enn 10 seter ha håndbrekk i midten. Du må seff ha en vedsiden av deg som MÅ ha hatt lappen i 5 år samenhengene og du må ha en L bak på bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel lov å kjøre på privat område før man er 18? Rett meg om jeg tar feil...

Du kan godt kjjøre på vei HVIS du har tatt trafikkalt grunnkurs eller har mopedlappen eller lett mc lappen. Bilen du kjører må ha mindre enn 10 seter ha håndbrekk i midten. Du må seff ha en vedsiden av deg som MÅ ha hatt lappen i 5 år samenhengene og du må ha en L bak på bilen.

:w00t::w00t::w00t:

gjett hvem som tar mop lappen og blir 15 om noen dager.

bare rund ett år til jeg kan øvekjøre :w00t:

Lenke til kommentar
Er vel lov å kjøre på privat område før man er 18? Rett meg om jeg tar feil...

Du kan godt kjjøre på vei HVIS du har tatt trafikkalt grunnkurs eller har mopedlappen eller lett mc lappen. Bilen du kjører må ha mindre enn 10 seter ha håndbrekk i midten. Du må seff ha en vedsiden av deg som MÅ ha hatt lappen i 5 år samenhengene og du må ha en L bak på bilen.

Lærekjøring er en ting. Var klar over det . Men å kjøre på privat vei: som man selv eier (ikke europavei 4 o.l.)?

 

Og.. Tror faktisk det er lov å lærekjøre uten håndbrekk i midten nå.. Uansett ingen god ide å dra i den mens man kjører i 80...

Lenke til kommentar

huff, var 14 år første gang jeg stakk av med bilen, mitt på natta. Gikk heldivis bra da, men har hatt noen turer med den ja.

 

Vil heller anbefale å kjøre litt på en parkerinsplass med gamlingen ombord får å få ut litt av spenninga, sikkert ikke like kjekt, men bedre en å drite seg ut og kanskje ødelegge resten av livet. Når du er 16 da så er det jo seff rett ut å øvningskjøre.

Lenke til kommentar
Jeg var nettopp ute i helga å kjørte tur me noen kamerater :innocent:

var morro! ikke på noe trafikkert vei da

dust, tenk om dere hadde kjørt på en eller ann full fyr som var ute å sjalgla langs veien? da kunne du vinka farvell til alt som heter penger å sotte på en 386 resten av livet! du har ødelagt et liv å skylder milioner

 

 

Å faens vanskelig er det å vente til man er 16?

Lenke til kommentar
Jeg var nettopp ute i helga å kjørte tur me noen kamerater  :innocent:

var morro! ikke på noe trafikkert vei da

dust, tenk om dere hadde kjørt på en eller ann full fyr som var ute å sjalgla langs veien? da kunne du vinka farvell til alt som heter penger å sotte på en 386 resten av livet! du har ødelagt et liv å skylder milioner

 

 

Å faens vanskelig er det å vente til man er 16?

Fantes ikke folk på den vegen. Btw, han er over 17 ;)

Lenke til kommentar

En kamerat av meg tok bilen til foreldra sine for noen år tilbake.. da var vi vel 16 år ellernoe.. Satt oss i bilen å kjørte som faen innover (Sted/strekning rånerne kjører, fin lang vei) selvfølgelig kappkjøring da med en annen som hadde lappen. Han lå vel 130-140 ellernoe foran han andre (kjørte en A3) og vi syns det var dritmorro og så i sladrespeilet at han lå lengre og lengre bak så kom vi frem til slutt innerst i dalen. Så kommer han etter å var sikker på at vi skulle kjøre ut ved hver sving, det røyk av bremsene når vi stoppa.

 

Han hadde med vilje bremsa og lagt seg langt bak så vi skulle bremse ned, det var bare flaks at vi holdt oss på veien, fyren kunne ikke kjøre for 5 øre (da syns vi han var kjempeflink) og det hadde blitt heftig kebab hvis vi hadde kjørt ut.

 

Ta heller å øvelseskjør, 15-16 åringer kan ikke håndtere en bil, hvertfall ikke med litt fart inn i bildet

Lenke til kommentar

Lurer egentlig på hvor smarte folk er egentlig. "Er helt trygt når jeg kjører der og der". Bullshit! Er man under 16 år er det tusen grunner til at man ikke skal kjøre en bil. F.eks oversikt. Ja, dere fjortisser tenker ikke på slikt når dere setter dere inn og kjører. Er noe som heter oversikt og det man oppfatter. Tro meg, er en grunn til at man starter å kjøre i hastigheter under 30km/h når man kjører med kjørelærer. Tror stort sett alle har opplevd å overse et eller annen når de kjører bak rattet. Det kan være et skilt, fotgjenger, biler, hva som helst. Å tro at en stor åpen plass er trygt når man har tyvlånt en bil og skal ha det litt morsomt er latterlig. Plutselig har en dust forvillet seg inn på plassen uten at DU så det og da kan det ende fatalt allikevel. Til og med når man øvelseskjører lovlig MED en voksen kan det gå ganske farlig for seg. Nei, vent til dere kan øvelseskjøre eller kjør på bane. Da slipper man å slite med regresskrav og forsinket lapp.

 

Edit: legger til litt

 

det er ikke domt, sålenge du har:

 

1 en tom plass vei du VET ingen er på

Det har du ingen garanti for

2 startet, kjørt og stoppet bilen uten problem med en voksen før

Og dette gjør straks hele kjøreturen trygger? Neppe.

3 en billig MEN TRYGG bil

Billig og trygg bil finnes ikke

4 du er klar over hva som kan skje dersom noe galt skjer

Er man det, gjør man ikke slike ting

5 VIKTIG!! du vet du på ingen måte kan skade noen

Igjen, det har du ingen garanti for

6 du er edru

:thumbup:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Haha, dere blir slayed av folk her... Helt enig med dem, d er bare drit å risikere lappen og din økonimiske tilstand (noe som du ikke ville hatt rå til nå, og du ville ikke komt inn på den skolen du er ivrig etter Gnomenz. Btw, kjenner ham..)

 

Men i hans forsvar, så har han kjørt med foreldrene og kan kjøre veldig godt nå.. Han tar kjøretimer og han kan teorien (vi tok mopedlappen sammen, men d er bare 10 timer med teori da...)

 

Jeg vil personlig ikke være med på det tullet, TULLET, bokstavligtalt!!

Har sottet på en bil med noen som ikke hadde lappen før, aldri mer... Det skjedde ikke noe da, men man vet aldri hva tid det plutselig kan komme en sykelist el. på den utrafikerte veien...

 

Kos dere videre, jeg skal forsikre meg om at jeg ikke havner i en slik situasjon der jeg må svi får en ting jeg kunne ha ventet 4 måneder med å gjøre....

Lenke til kommentar
Haha, dere blir slayed av folk her... Helt enig med dem, d er bare drit å risikere lappen og din økonimiske tilstand (noe som du ikke ville hatt rå til nå, og du ville ikke komt inn på den skolen du er ivrig etter Gnomenz. Btw, kjenner ham..)

 

Men i hans forsvar, så har han kjørt med foreldrene og kan kjøre veldig godt nå.. Han tar kjøretimer og han kan teorien (vi tok mopedlappen sammen, men d er bare 10 timer med teori da...)

 

Jeg vil personlig ikke være med på det tullet, TULLET, bokstavligtalt!!

Har sottet på en bil med noen som ikke hadde lappen før, aldri mer... Det skjedde ikke noe da, men man vet aldri hva tid det plutselig kan komme en sykelist el. på den utrafikerte veien...

 

Kos dere videre, jeg skal forsikre meg om at jeg ikke havner i en slik situasjon der jeg må svi får en ting jeg kunne ha ventet 4 måneder med å gjøre....

Hoho, det skjedde en gang, men det skjer nok neppe igjen tenker jeg. Venter heller i de 3 små månedene til jeg er 18 ;):thumbup: Ville være dumt å få utsettelse og visse andre straffer ett par måneder før jeg kunne hatt lappen i lomma. :ermm:

 

Men setter pris på at folk sier sin mening. Har funnet ut at dette forummet er stappfullt av kloke og selvbevisste folk. Keep up the good work;) :p

Lenke til kommentar
anbefales??? Hva fean er d du tenker med??? Er d bare for kickens skyld du har gjort dette??? Hvofor kjøre bil så fort når du kan få kick gjennom andre lovlige ting..

Jeg kan forstå deg vist du er så feit at du ikke greier å bevege kroppen, da er jeg med...

:!: :!:

 

Ja, det var ett kick. og nei jeg er ikke overvektig.

 

ok da. anbefales ikke hvis noe kan gå galt. som du seff. ikke har noen garanti for.

 

men jeg bor på bondelandet! det er 4 km. til nærmeste levende menneske!

så jeg tok den lille sjansen.

 

Var det galt???

synes det va gøy jeg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...