Gå til innhold

Tyvlåning av mamma og pappas bil?!


vanilla ice

Anbefalte innlegg

så jævlig seriøst dere skal ta alt da, man må jo det litt morro når man er ung

Jada, det er lov å ha det morro med bil....på BANE

 

Edit: ser jo at du ikke har lappen for å si det sånn. Tydelig at du ikke helt skjønner hvor mye fare som er forbundet med det å kjøre bil. Er ikke bare å sette seg inn, starte bilen og kjøre.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi vil jo ingen noe vondt når vi sier dette, altså for det første du hvis du kunn hadde utsatt deg selv for fare skulle jeg holdt mere kjeft, men andre som ferdes i trafikken regner med at alle biler de møter er folk som er erfarene.(mer eller mindre) når jeg ligger bak noen regner jeg med at de klarer en bakkestart uten å renne mere en max en halvmeter.

 

Om dere skulle bulke bilen er det ikke akkurat KRISE!, det er Personskader som er spøkelset her.

Lenke til kommentar

Tingen med veldig unge trafikanter er at de gjerne kjører VELDIG over evne.

De har ingen forutsetninger for å klare å ta inn bilen igjen om de feks. får skrens på bakdelen i en litt glatt sving.

Sånt kan fort føre til at de havner i motsatt kjørefelt, noe som ikke akkurat er optimalt...

 

Det har faktisk hendt at jeg er litt redd når jeg kjører bak en 18-20åring i sierraen sin i regn og ser personen kjører altfor fort.

Ikke det at jeg er såååå mye flinkere enn alt og alle andre, men jeg har tross alt en del års baneerfaring og gokarterfaring, noe som hjelper meg litt i krisesituasjoner mht. reaksjonstider o.l.

 

Dessuten synes jeg det er teit at glatt og langkjøring skal være "kurs" der man ikke kan stryke. Så flere på glattkjøringen som ikke klarte å svine unna de dukkene en eneste gang og bare snurret rundt hele tiden. Blir koselig om de kommer opp i en lik situasjon til vinteren. Forbikjøringer også, er altfor mange som vegrer seg for å tråkke på gassen og bruker aaaltfor lang tid på å komme seg forbi.

 

Dessuten får man ikke noe særlig trafikk-erfaring med 5-6 kjøringtimer, kursene og oppkjøring. Å kunne teorien er ikke det samme som å kunne være sikker i trafikken, noe mange tror. Er lurt å kjenne bilen og vite hvordan andre trafikanter kommer til å handle også...

Edit: Sistnevne kan du drive på med fra du er 16 år.

 

Men on-topic. Til alle dere som synes det er tøft å kjøre før dere får lappen, ikke kjør på veien. Kræsjer dere er dere 100% ansvarlige uansett om noen kjørte rett inn i dere.

Kjøp heller en billig drittbil og gå til en bonde i nærheten og spør om dere kan kjøre på jordet etter han har høstet kornet. En som bor her driver med MX, og lager egen bane på jordet like ved en gang i året. Han har også en bil han driver å freser rundt med.

Eller så kan dere kjøre Opel Corsa-Cup, noen få løp.

Det er ikke så altfor dyrt, trenger bare banelisens og en race-rigget Corsa...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Tror kanskje jeg vet hvem det , men er ikke sikker.:D  Synes i grunn han fikk som fortjent, en kraftig lærepenge og skadene var ikke veldig alvorlige. Ingen ble skadet...

En bil HELT vraka og 30m med autovern.

Du tror kanskje du vet hvem det er men det er nok feil. Var en annen som fikk skylda.. Innvikla historie...

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Har selv vært med på å tyvlånt biler. Har seff alltid gått bra, siden det er midt på natten og ikke mange ute. Men det kunne jo selvfølgelig gått mye mye verre, og det er ikke noe jeg er stolt av, men hu hei så morra. Syns forresten at man skulle kunne få lappen ved alder av 16 år, men strengere og vanskeligere å få lappen.

Lenke til kommentar

gidder ikke lese denne driten her

 

sier bare en ting REGRES

 

none som kan si meg hva det er .. nei tengte meg det

 

regress er når du skader noen/noe og forsikringselskapet "legger" ut for deg og krever pengene sine til bake

og prisne på et 100% invalid mennese er i dag 18,7 milioner(ca husker ikke nøyaktig tall)

dette er none forsikrings selskapet garantert vil ha tilbake , og di kan ta ALT du eier og har for og skaffe seg disse pengene

 

si du er 25 har hus jobb bil , alt

du skader noen , dette var uaktsomt et eller flere vis

 

forsikrings selskapet kommer til og ta huset ditt bilen di , di kan faktisk ta penger rett fra lønna di , og bare la det være igjenn nokk til at du kan leve

 

DVS sosialens takster , ca 3000 MND , du kan ikke pøve og spare deg penger for di tar ti , du kan ikke eie NOE , kjøper du deg en tv kommer di og henter den (hvist den er verd noe da)

 

ergo du er FUBAR resten av livet ditt og kan ligsågodt henge deg selv (ikke gjør det da , da kommer bare noen til og skylde på meg :p)

 

none som vil leve med regress og på 3000 kr resten av livet , go a head , tyvlån mamma eller pappa sin bil , da mister faktisk hele familien din hus over hodet , og du begynner ikke og betale før du er 18 :thumbup:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Har selv vært med på å tyvlånt biler. Har seff alltid gått bra, siden det er midt på natten og ikke mange ute. Men det kunne jo selvfølgelig gått mye mye verre, og det er ikke noe jeg er stolt av, men hu hei så morra. Syns forresten at man skulle kunne få lappen ved alder av 16 år, men strengere og vanskeligere å få lappen.

Ja det er jo veldig smart å kjøre når det er mørk. Har ikke kjørt mere enn 3 timer så rett ut i mørket. Ja det er lurt.. :no:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

eg lånte 4x4en til pappa da eg var 11 og kjørte gjenom garagedøren ( trodde den åpnet seg av seg selv :!: ) kjørte ned vedstabelen vår og kom akkuratt ikke ut i hovedveien, da pappa i siste sekund greide og låse ene bakhjulet med en sykkel og to stålrør.. ble ikke så mye øvelseskjøring på meg med andre ord!

Lenke til kommentar
eg lånte 4x4en til pappa da eg var 11 og kjørte gjenom garagedøren ( trodde den åpnet seg av seg selv :!: ) kjørte ned vedstabelen vår og kom akkuratt ikke ut i hovedveien, da pappa i siste sekund greide og låse ene bakhjulet med en sykkel og to stålrør.. ble ikke så mye øvelseskjøring på meg med andre ord!

med eller uten lov?

Lenke til kommentar
eg lånte 4x4en til pappa da eg var 11 og kjørte gjenom garagedøren ( trodde den åpnet seg av seg selv :!: ) kjørte ned vedstabelen vår og kom akkuratt ikke ut i hovedveien, da pappa i siste sekund greide og låse ene bakhjulet med en sykkel og to stålrør.. ble ikke så mye øvelseskjøring på meg med andre ord!

med eller uten lov?

Sannsynligvis uten ;) Hvem gir vel en 11 åring låv til å starte en bil i en lukket garasje? :roll:

Lenke til kommentar

Vel, jeg må si folk er dumme som setter seg bak rattet uten lappen bare for å ha det morro (jeg synes det nesten er kjedelig å kjøre bil så lenge det er en "vanlig" privat bil). Hvorfor ikke kjøre go-cart? Det er svært morsomt og fartsopplevelsen er unik selv om farten nok ligger under 100km/h.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...