Gå til innhold

Half-Life: HL2 må aktiveres via internett for å spille SP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig....det tar nok ikkje lange tida for dei å cracke HL2 til å bli tilgjengeleg utan aktivering.

De må vel skaffe seg internett-oppkobling eller ta med seg pc'n til venn/bekjent for å aktivere HL2!

 

Det er jo ganske tåpelig av Valve...

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Har lite til overs for alle kopiskydd som gjør livet hardere for oss som kjøper spill også. Det kommer sikkert til å være gjort i en fei å aktivere, men jeg liker av prinsipp ikke at mine muligheter begrenses. Om jeg skulle få lyst til å reinstallere et spill på en laptop midt i skogen så vil jeg ha mulighet til det.

Lenke til kommentar

Forstår at dette er for å beskytte mot piratkopiereing, men når man har kjøpt et spill til 400-500 kr så bør man slippe å gå gjennom slikt tull. Si at jeg ikke vil ha steam på min maskin, så mener jeg at det er min rett til å slippe å instalere det for å spille HL-2 så lenge jeg har betalt.

Lenke til kommentar

Jeg tar heller og installerer en crack da, men Valve kan vel ikke ta klart å ta et slik nakkeskudd på seg selv at de krever aktivering.

 

Faktisk så tror jeg nå at jeg laster det ned og tester det først...så finner jeg ut senere om jeg skal sponse valve/vu med noen kroner... siden jeg uansett må vente på en crack...

Lenke til kommentar

Dagens piratkopier er det å laste ned og installere...dei som driver med slikt kjem til å finne ein måte å cracke den aktiveringen av HL2 på, og distributere det med cracken innlagt, dvs. at det i ikkje blir noko forskjell for dei som laster den ned, berre masse irritasjon for dei som kjøper.

Lenke til kommentar
Dagens piratkopier er det å laste ned og installere...dei som driver med slikt kjem til å finne ein måte å cracke den aktiveringen av HL2 på, og distributere det med cracken innlagt, dvs. at det i ikkje blir noko forskjell for dei som laster den ned, berre masse irritasjon for dei som kjøper.

yup, det hindrer kammeraten til han som kjøpte det å installere det på sin maskin. Men stopper ikke kammeraten til han som lasta det ned å installere piratversonen. Allt blir bare helt feil, forstår ikke hvordan tankegang disse folka her har... det er jo ffs lettere å piratkopiere enn og være lovlydig.

Lenke til kommentar

Bra tiltak fra Valve. Så lenge det står tydelig på boksen at man må ha internett for å kunne installere/spille så ser jeg ingen problemer med dette.

 

Og en PC uten noen som helst tilgang til internett (regner med at modem holder i lange baner for å aktivere spillet) er vel rimelig ubrukelig idag.

 

Kan ikke helt se for meg at noen har kjøpt en maskin de siste par årene (en såpass ny maskin bør man vel strengt tatt ha for å spille HL2) for ikke å bruke den på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...