Gå til innhold

Forumet reorganiseres


Anbefalte innlegg

Tar folk nå på ordet, og oppretter en underkategordi for ekstremkjøling under kjøling som en prøveordning for å se hvordan det fungerer å lage mer klikking.

tror faktisk ikke det vil bli så mye mer klikking. Er man intressert i vann-/ekstremkjøling så klikekr man seg inn på vann-/ekstremkjøling. Er man derimot intressert i luftkjøling, ja da klikker man seg inn på luftkjøling. Blir begge samlet i samme kategori tror jeg det blir mye mer klikking på topics for å finne det du faktisk er intressert i å lese om.

Det som er dilemmaet her er at diskusjoner rundt kjøling ikke er et tema som kun omhandler overklokking, og derfor blir det feil å ha det liggende i et eget forum. Lager man et eget forum for kjøling i forbindlese med overklokking, trenger man også et for "normal" kjøling, og det betyr at man fragmenterer opp et tema og lager det tyngere og mindre oversiktlig - også kjent som redundans. Det er det vi i utgangspunktet prøver å fjerne.

 

Alternativet er å dele opp disse kategoriene i to deler, og resultatet blir flere forum, og ser man her er det flere som synes det allerede er for mange.

 

Det er umulig å tilfredstille alle 100%, men jeg foreslår at man nå ser litt nærmere på den nye strukturen noen dager, og så kan man diskutere videre da hvis det er noe som man mener er helt på tryne.

 

Vi har ikke gjort dette for å gjøre livet til noen surt og er i aller høyeste grad interessert i innspill som kan gjøre ting enda bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, skal holde kjeft i noen dager.. men som sagt: det jeg føler er at forumet jeg til nå har brukt er sugd opp av et mye større og uoversiktlig forum. Kan ikke slå sammen norge og sverige og forvente at alle skal være lykkelige fordi vi alle var vikinger en gang i tida og forstår hverandres språk. Litt dramatisk kanskje, men håper du skjønte den. Forumet mitt er borte :cry:

 

Men skulle holde kjeft ja.. ;)

kommer tilbake om noen dager..

Lenke til kommentar
ok, skal holde kjeft i noen dager.. men som sagt: det jeg føler er at forumet jeg til nå har brukt er sugd opp av et mye større og uoversiktlig forum. Kan ikke slå sammen norge og sverige og forvente at alle skal være lykkelige fordi vi alle var vikinger en gang i tida og forstår hverandres språk. Litt dramatisk kanskje, men håper du skjønte den. Forumet mitt er borte :cry:

 

Men skulle holde kjeft ja.. ;)

kommer tilbake om noen dager..

egentlig litt enig.

 

minner om kollektivbruken i kommunismen i daen gamle sovjetunionen :hmm:

Lenke til kommentar

må bare komme med et par argumenter til:

 

Forumet til overklokking.no var det eneste forumet i Norge jeg vet om som var spesielt dedikert til overklokking og casemodding. Dette er nå borte. Jeg frykter at dette betyr at en del brukere vil forflytte hovedaktiviteten sin herfra og til andre større forumer, blant annet svenske eller i værste fall engelske. Overklokking er en egen gren innen PC-bruk der og burde ha en egen side, som det allerede har, og et eget forum. Jeg synes rett og slett vi fortjener det.

 

Jeg forstår dilemmaet med fragmentering av kategorier. Jeg har jo ofte selv sett at diskusjoner i for eksempel skjermkortkategorien på overklokkingforumet ikke nødvendigvis dreier seg om overklokking eller voltmodding, men også generelt om skjermkort. Men dette er vel bare enda et bevis på at en del føler seg mer tilknyttet overklokkingforumet som et eget forum, og ikke som en del av hardwareforumet? Spørsmålet er hvor mye man må ofre for å få samlet fragmentene. Personlig syns jeg det å slå sammen begge forumene i sin helhet og dermed fjerne det eneste forumet spesielt dedikert til overklokking og casemodding i Norge er et for stort offer.

Lenke til kommentar
må bare komme med et par argumenter til:

 

Forumet til overklokking.no var det eneste forumet i Norge jeg vet om som var spesielt dedikert til overklokking og casemodding. Dette er nå borte. Jeg frykter at dette betyr at en del brukere vil forflytte hovedaktiviteten sin herfra og til andre større forumer, blant annet svenske eller i værste fall engelske. Overklokking er en egen gren innen PC-bruk der og burde ha en egen side, som det allerede har, og et eget forum. Jeg synes rett og slett vi fortjener det.

 

Jeg forstår dilemmaet med fragmentering av kategorier. Jeg har jo ofte selv sett at diskusjoner i for eksempel skjermkortkategorien på overklokkingforumet ikke nødvendigvis dreier seg om overklokking eller voltmodding, men også generelt om skjermkort. Men dette er vel bare enda et bevis på at en del føler seg mer tilknyttet overklokkingforumet som et eget forum, og ikke som en del av hardwareforumet? Spørsmålet er hvor mye man må ofre for å få samlet fragmentene. Personlig syns jeg det å slå sammen begge forumene i sin helhet og dermed fjerne det eneste forumet spesielt dedikert til overklokking og casemodding i Norge er et for stort offer.

støttes :cool:

Lenke til kommentar
må bare komme med et par argumenter til:

 

Forumet til overklokking.no var det eneste forumet i Norge jeg vet om som var spesielt dedikert til overklokking og casemodding. Dette er nå borte. Jeg frykter at dette betyr at en del brukere vil forflytte hovedaktiviteten sin herfra og til andre større forumer, blant annet svenske eller i værste fall engelske. Overklokking er en egen gren innen PC-bruk der og burde ha en egen side, som det allerede har, og et eget forum. Jeg synes rett og slett vi fortjener det.

 

Jeg forstår dilemmaet med fragmentering av kategorier. Jeg har jo ofte selv sett at diskusjoner i for eksempel skjermkortkategorien på overklokkingforumet ikke nødvendigvis dreier seg om overklokking eller voltmodding, men også generelt om skjermkort. Men dette er vel bare enda et bevis på at en del føler seg mer tilknyttet overklokkingforumet som et eget forum, og ikke som en del av hardwareforumet? Spørsmålet er hvor mye man må ofre for å få samlet fragmentene. Personlig syns jeg det å slå sammen begge forumene i sin helhet og dermed fjerne det eneste forumet spesielt dedikert til overklokking og casemodding i Norge er et for stort offer.

Er så enig som jeg kan bli

Lenke til kommentar
må bare komme med et par argumenter til:

 

Forumet til overklokking.no var det eneste forumet i Norge jeg vet om som var spesielt dedikert til overklokking og casemodding. Dette er nå borte. Jeg frykter at dette betyr at en del brukere vil forflytte hovedaktiviteten sin herfra og til andre større forumer, blant annet svenske eller i værste fall engelske. Overklokking er en egen gren innen PC-bruk der og burde ha en egen side, som det allerede har, og et eget forum. Jeg synes rett og slett vi fortjener det.

 

Jeg forstår dilemmaet med fragmentering av kategorier. Jeg har jo ofte selv sett at diskusjoner i for eksempel skjermkortkategorien på overklokkingforumet ikke nødvendigvis dreier seg om overklokking eller voltmodding, men også generelt om skjermkort. Men dette er vel bare enda et bevis på at en del føler seg mer tilknyttet overklokkingforumet som et eget forum, og ikke som en del av hardwareforumet? Spørsmålet er hvor mye man må ofre for å få samlet fragmentene. Personlig syns jeg det å slå sammen begge forumene i sin helhet og dermed fjerne det eneste forumet spesielt dedikert til overklokking og casemodding i Norge er et for stort offer.

Støttes til fulle! :w00t:

 

Men, hvorfor ligger "Diskuter artiker (Overklokking.no)" i Maskinvare-forumet, og kan Worklogs og Casemods flyttes tilbake til Overklokking.no-forumet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...